van harmony-central:
"Ok, when I reviewed this synth I said I would tinker some with the filters. Well today I did.
\/\/ (_) \/\/ !!!!! It screams just like the TB303 ! Hooked it up to my KORG Z1, turned on the arpeggiator and it really came close !
Forget the presets, open it up, go crazy with the pot-meters it CAN sound awesome !"
Er schijnen dus inderdaad ook potmeters voor het filter op het board van jouw SX-500 te zitten.
ik weet niet wat voor mod dat is, maar ik hoorde laatst een track met een poly800 die een gemod filter had.. recht in je bek die sound.. hij had t over een 47k parallel aan de 22k drin solderen.. weet er niets van, maar t klonk vet! hij speelt wel bagger trouwens.. plastic gekraak.. en geen velocitysens vind ik een groot nadeel.. maar ja, dat hep mn juno ook niet. voor 25 euro zou ik zowiezo geen moment getwijfeld hebben.. das een week roken, of een derde keer tanken, of 12 biertjes of een grote zak wiet, of 1 keer een daghap met zn twee.. dat heb je tegenwoordig nog wel eens aan munten in je laatje liggen.. en daar heb je wel wat sappige korgsounds voor!
Origineel geplaatst door 6 trak dus niet... programmeren op de P800 is ronduit kut, helemaal als die leuke knopjes niet meer geweldig goed contact maken en je nog drukker bent met de parameter-nummer in te toetsen dan dat je daadwerkelijk bezig bent een geluid te proggen... ik mis bij de poly bijv. op zijn minst een value-slider... via midi proggen is dus al helemaal niet mogelijk...
Helemaal mee eens voor wat betrefd de bediening van de knopjes. Ik heb dan wel geen Poly 800, maar ik herken dit wel bij de bediening van mn Poly61. Het is vaak een gedoe om de gewenste parameter in te voeren, en die knopjes maken bij mij dus niet meer zo´n goed contact. Wil je b.v. 26 invoeren krijg je 22 en zo´n gedoe... Wordt de invoer naar het 1 tal twee keer getriggerd...
P800 was me 1e synth (reversed keys nog wel). Als er geen 6 grote batteryen in gingen dan werden alle presets weer genuld, lekker. Nog een x een andere p800 moeten slopen om 1 vd prints te vervangen, wat een klotebakkie. (heb em geruild tegen een halfwerkende p6, die weer verkocht en zo uiteindelijk toch weer me geld ervoor teruggekregen, met een p800 flightcase nog in de berging (altyd handig). Leuk voor een my-first-synth of voor mod-project..
Mja een Poly 800 zonder werkende batterijen is echt een nachtmerrie.. vooral omdat ie z'n parameters echt volledig door mekaar gooit en je soms op een waarde die volgens het boekje tussen 0 en 31 zou moeten staan plotseling 99 tegenkomt enzo.. echt heel vaag...
Maar... het is wel een leuk en eenvoudig synthje. Het aantal golfvormen is helaas zeer beperkt, waardoor de Poly800 een vrij "eigen" geluid heeft, maar je kunt een aantal harmonischen in of uitschakelen en in combinatie met de detuning instelling kun je daar echt hele mooie ronde pads mee bouwen. Twee oscillatoren, een uitgebreide (omkeerbare) envelope, een ruisgenerator en een leuk filter maken het echt een hele leuke synth voor weinig geld vind ik zelf. De druktoetsen zijn inderdaad ronduit klote. Ik heb ooit eens van iemand gehoord dat er een externe programmer voor zou zijn, maar daar heb ik nooit iets van gezien (wel een externe memory bank!). MIDI implementatie is ronduit slecht, zeker op de MK1 serie (die ik zelf heb). De joystick wil nog wel eens kuren hebben waardoor ie soms uit zichzelf de dco of vcf inschakelt met alle vage gevolgen van dien. uitzetten en aanzetten is dan de enige oplossing bij die van mij..
Standaard stelt de poly qua filters niet zo heel erg veel voor (druktoetsen werken te traag om brute dingen uit te kunnen halen).. maar met de moogslayer mod verandert ie echt in een speakervergallend monster
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.