melorix - welcome to hell (dark psytrance)

gill

MeloriX
Gegroet allen!

Het is weer een tijdje geleden, maar het loont zeker de moeite. Ik heb weer een nieuw nummer klaar. Angstaanjagende geluiden, kraken, rollende bassen 8). Alle commentaren zijn welkom.
het duurt zo'n 8 minuten
en rolt tegen zo'n snelheid van 148 bpm
Wordt binnekort gemasterd door Rolos (het brein achter Polyphonia en gedeeltelijk achter Metallaxis (Greece)).
En binnenkort kom het uit op Devilsmind Records ... :D

metzel068.gif

Melorix - Welcome to hell

de Melorix muziekjes site

De eerste tweeeneehalve minuut kan je er gewoon vanaf knippen. Die zijn niet interessant. Vanaf 2:30 ongeveer wordt het behoorlijk vet. Doet me wel erg denken aan "Toxygene" van The Orb (die vette goa mix iig). Ik denk dat het nummer er beter op wordt als je een metalige harde snare gebruikt in plaats van wat je nu gebruikt. Maar dat is wellicht mijn voorliefde (EBM liefhebber), dus dat moet je maar als vrijblijvend zien. Verder is dit dik oke, en zeker na de eerste tweeeneenhalve minuut releasewaardig.

Even ter zijde: af en toe hoor ik op psytrance gebied gave dingen, maar kunnen die nummers niet wat korter? Als DJ laat ik het meestal links liggen, of ik gebruik alleen de spectakulaire stukken, want 8 a 9 minuten is gewoon veels te lang. De essentie van een psytrance stuk kan mijns insziens ook gewoon in 4 minuten, en dat gevoel heb ik met deze track ook. Graag zie ik dan ook "radio" en "single" edits tegemoet binnen dit genre. :D

mss wel maar dan mis je vind ik het verhaal van de gehele track ...
en dan krijg ik dikwijls de opmerking van andere mensen dat ze de volledige versie willen horen ;)
en dat ze hun mening zullen geven als ze heel de track hebben gehoord :P
THX voor je snelle review bij de weg ;)

ik vind hem pas na 4 min interessant worden. :erm:
wel leuke geluidjes enzo, maar je baslijn moet echt wel vloeiender vind ik.
hij is nog een beetje te statisch. speel eens wat met de velocity. gaat al veel helpen denk ik.
ik zou er echt wel nog wat werk insteken
voor hem uit te brengen want nu vind ik hem nog niet helemaal releasewaardig.
na 4 minuten vind ik hem wel releasewaardig. het is wel al een hele stap vooruit als ik het vergelijk met je oudere tracks. do zo voort!

Origineel geplaatst door gill
mss wel maar dan mis je vind ik het verhaal van de gehele track ...
en dan krijg ik dikwijls de opmerking van andere mensen dat ze de volledige versie willen horen ;)

Mischien dat het een "psy/goatrance" ding is hoor, maar ikzelf ben niet geinteresseerd in "het verhaal van een track". Ik wil gewoon een goed liedje horen, en jouw track is een goed liedje, met een zwak en veels te lang intro in mijn oortjes. Ik denk dat het veel psy en goa ten goede komt als de nummers wat compacter zijn. Een meer songgerichte en compactere stijl werkt binnen een verwant genre als Futurepop wel vrij goed, dus waarom voor goa/psy niet? Maar dat moet je natuurlijk verder zelf weten. Mijn opmerking wat dat betreft is gewoon algemeen. :)

Lekker plaatje!

Lekker diep-donker-bewegende geluiden!

Geen (opbouwende) kritiek behalve dat ik 't af en toe wat te corny vind overkomen wbt stemmetjes en sommige roffeltjes, hoort misschien bij genre geen idee, maar wel dikke vette sounds!

-diskonext

Origineel geplaatst door Satyr
yooow - darkstyle psy op het synthforum :D
beetje de kant op van seroxat of psychotic micro!

:: nice spooky one - keep em coming ::
aahaa meneer is een kenner :D

:okdan:

hey gill,

ik vind 't grappige track met best goeie mastering (helder met mooi wijd stereobeeld).

maar vind je zelf niet dat deze sound wel erg uitgemolken is ondertussen? toen parvati met dit soort psy kwam vond ik het nog wel vernieuwend en spannend, maar nu vind ik 't toch wel heel voorspelbaar worden.. echt 'dark' of 'evil' kan ik deze muziek ook niet noemen, zelfs niet door de 'horror' samples :D (echt zieke, duistere psy heb ik eigenlijk nog nooit gehoord, bij duistere muziek denk ik toch meer aan dark ambient ala Lustmord of breakcore/industrial zoals Venetian Snares of SKM-ETR)

toch is 't een lekkere freaky track die op sommige stukken (vooral vanaf 5:00) lekkere drive heeft en goed rolt , succes met de release!

over de mastering ...
vind je die nou echt goed klinken?
ik vind het nogal vreemd dat die goed zou zijn aangezien dat ik geen enkele vorm van monitormateriaal heb ....
ook heb ik nog steeds geen degelijke soundcard ...

maar alvast toch een dikke mercie vaan je commentaren

over dat uitgemolken zijn ...
ik vind dat dat nog goed meevalt,
ik ben verliefd geworden op deze stijl en binnen deze stijl bemerk ik zelf nog steeds vernieuwende elementen en totaal nieuwe dingen/ideeën
zoals bvb hardcorepsy :D (matutero/zik/horror place, silent horror, rataplan, ....... )

:biertje:

Origineel geplaatst door gill
zoals bvb hardcorepsy :D (matutero/zik/horror place, silent horror, rataplan, ....... )

:duivels: .. fungus funk, savage scream of bug funk niet te vergeten * !!psycore malakas!!
.. & als deze raverd uitkomt, krijgt-ie geheid een plekje naast 1 van bovenstaande freaks

nn: zo duister vindt ikkem zelf niet, maar ik vind dark psy dan ook niet bepaald duister,
eerder meer industrieel en soms meer een voortzetting van goa, dan bijv. melodic/progressive,
.. en er is inderdaad wel een soort van pasvorm ontstaan, zoals bij bijna alle soorten muziek
die specifiek op de dansvloer zijn gericht.
ik kan soms duidelijk horen wie welke track van azax syndrom of digital talk heeft 'nagebouwd',
maar goed .. zonder (slim jatwerk van) joey beltram was de prodigy ook nooit zo snel bekend geworden :D

evengoed gebeuren er wel degelijk "nieuwe dingen", luister maar naar derango cs.
door de zweedse bossen waait al tijden een frisse wind, een kleurijke schaduw met zich meeslepend.
.. wordt ook dark genoemd, maar in mijn oren .. "monkey style" .. ook wel bosmuziek genoemd *

anywave: gill - stay psy, you're on the rite track!

Lekker intro, snappie kick, bazz lekker aan het rollen.

Op 2 min erg lange break, maarja ben daar geen voorstander van, maar meer mijn ding.
Goed dat de bazz hobbeld daarna, en weer door gaat.
Goede hpass filter : )

Snare iets meer mee doen, blijft maar herhalen.

Gekkehuis na 5 min : ) lekker hoor.
6.40 wellicht bazz gewoon laten gaan, zonder die hobbel erin.

Dus lekker nummer!
Groet

www.pradox.com

Mastering is goed?
Veels te schel joh.
Schaaf anders een paar db van het hoog af en die kick komt er wat beter doorheen.
(kicks hebben ook hogere harmonischen waardoor het lijkt dat ze harder klinken als je die wat opfokt)

Origineel geplaatst door isnieZot
maar je baslijn moet echt wel vloeiender vind ik.
hij is nog een beetje te statisch.

die statische baseline vindt je bij bijna alle psy trance, en dat is ook een must. bij goeie psy nemen de geluiden je af en toe naar zoveel niveau's dat het vooral fijn op de dansvloer is dat de baseline samen met broeder bas je met beide benen op de grond houden. oh ja, je wou kommentaar op je track.......ik vind hem lekker en ga zeker dansen op dit nummer, zeker als hij goed gemasterd wordt want hij is idd erg schel.

dankjewel voor jullie talrijke commentaren!
ik zal de hoge frequenties nog eens nakijken ...
dringend tijd voor monitormateriaal ... :engel:
en savage scream/bug funk = dezelfde man, hij draagt de naam shenkulu. Hij staat zelfs in mijn msn messenger 8~
fungus funk vind ik evenmind hard maar is gewoon vreselijk psychedelisch.

Met hardcore psy bedoel ik ook echt psy waar aan je aan hoort (en waarvan ik ook weet) dat ze naar hardcore/gabber/terror/speedcore/tekno/industrial core/... luisteren/hebben geluisterd

nogmaals bedankt!

en dan ga ik nu mn nummertje spelen op materia prima

:biertje:

goeie productie,lekkere sfeergeluiden alleen het geluid mag wat voller!
maar dit is toch niet echt wat ik op een dansvloer wil horen, zeker als een dj vaak op psytrance feesjes 5 uur achter elkaar staat te draaien
zelf ben ik ook laatst nog bezig geweest, al is het maar een ruwe schets
boing

Origineel geplaatst door bliepertronic
goeie productie,lekkere sfeergeluiden alleen het geluid mag wat voller!
maar dit is toch niet echt wat ik op een dansvloer wil horen, zeker als een dj vaak op psytrance feesjes 5 uur achter elkaar staat te draaien
zelf ben ik ook laatst nog bezig geweest, al is het maar een ruwe schets
boing
je hebt ook nog verscillende soorten psytrance he ;)
als ik zo hoor zou dat inderdaad niet zo goed bij jouw set passen maar ik heb het vandenacht gedraaid en iedereen was er wildenthousiast over!
:D:D:D

Dit is lekker :) Op VooV zou ik dit wel appricieren ;)
..maar maar wel een beetje te trage opbouw.. ik spoel hem liever gelijk door naar 4 minuten idd..

Zou je mij eens willen uitleggen hoe je (vanaf 02:35) dat voor psytrance zo typerende 'insectengeluid' maakt?

Vergelijkbare discussies

Back