melorix - welcome to hell (dark psytrance)

Origineel geplaatst door Satyr
:duivels: .. fungus funk, savage scream of bug funk niet te vergeten * !!psycore malakas!!
.. & als deze raverd uitkomt, krijgt-ie geheid een plekje naast 1 van bovenstaande freaks

nn: zo duister vindt ikkem zelf niet, maar ik vind dark psy dan ook niet bepaald duister,
eerder meer industrieel en soms meer een voortzetting van goa, dan bijv. melodic/progressive,
.. en er is inderdaad wel een soort van pasvorm ontstaan, zoals bij bijna alle soorten muziek
die specifiek op de dansvloer zijn gericht.
ik kan soms duidelijk horen wie welke track van azax syndrom of digital talk heeft 'nagebouwd',
maar goed .. zonder (slim jatwerk van) joey beltram was de prodigy ook nooit zo snel bekend geworden :D

evengoed gebeuren er wel degelijk "nieuwe dingen", luister maar naar derango cs.
door de zweedse bossen waait al tijden een frisse wind, een kleurijke schaduw met zich meeslepend.
.. wordt ook dark genoemd, maar in mijn oren .. "monkey style" .. ook wel bosmuziek genoemd *

anywave: gill - stay psy, you're on the rite track!

donkere horror music

fungus funk en zik naar ons festival komen

RHAKTI DEI VS FEMINA MANDRAGORA FESTIVAL BELGIUM

die kraak?
das met albino gecreeërd
een saw-tooth met daarover ne geautomatiseerde hi en lo-pass filter
delays, reverb, ...

Misschien kan ik me het eigenlijk niet veroorloven om mijn kritiek over deze track te geven aangezien dit helemaal niet mijn ding is, dus zal ik de positieve dingen noemen; Leuke stereo mix. (kom op wat is er nou fijner dan met je koptelefoon op een plaatje te luisteren met een goede stereomix?) en die piano geluiden rond 6:30 zijn erg tof (en dat breakje net ervoor is ook goed.)

Origineel geplaatst door plastic_zak
Misschien kan ik me het eigenlijk niet veroorloven om mijn kritiek over deze track te geven aangezien dit helemaal niet mijn ding is, dus zal ik de positieve dingen noemen; Leuke stereo mix. (kom op wat is er nou fijner dan met je koptelefoon op een plaatje te luisteren met een goede stereomix?) en die piano geluiden rond 6:30 zijn erg tof (en dat breakje net ervoor is ook goed.)
u mag ook de midnere dingen zeggen hoor :)
kritiek is altijd welkom

Origineel geplaatst door gill
u mag ook de midnere dingen zeggen hoor :)
kritiek is altijd welkom
haha nou ik weet niet wat je met "bah goa" aan moet;) (no offence:))

tongue.gif

Klinkt wel redelijk, heeft iig iets duisters en dat mag ik erg graag. Alleen die kick... je moet zo`n miro kick gebruiken komt beter tot z`n recht.. Voor de rest zou ik er ook nog wat duistere strings ingooien in het begin, word bij de 2.30 wel wat saai. Scheur geluidje is erg lekker.

Vind hem over het algemeen wat te saai, mogen wel wat meer geluidjes in.

Origineel geplaatst door metatron
Klinkt wel redelijk, heeft iig iets duisters en dat mag ik erg graag. Alleen die kick... je moet zo`n miro kick gebruiken komt beter tot z`n recht.. Voor de rest zou ik er ook nog wat duistere strings ingooien in het begin, word bij de 2.30 wel wat saai. Scheur geluidje is erg lekker.

Vind hem over het algemeen wat te saai, mogen wel wat meer geluidjes in.
hoi metatron,
wat bedoel je juist met een micro kick?
bedoel je dat hij meer mag 'knetsen'?
en over die 'leegheid' misschien ben ik fout hoor maar ik denk dat dat kwestie persoonlijke smaak is :)

hartelijk bedankt voor je review!
groetjes,
Gill

Ik vind de kick ook niet zo en ik vind het nummer ook pas bij 4 min interessant worden. Maar desnietaltemin vind ik het een heerlijke opzwepende track! Knap gedaan!

sorry jongens ivm dat van die kick ... daar heb ik echt moeite mee om erin te komen
ik hou van harde, scherpe, bijtende, aggresieve kicks en denk dat dit een der beste kicks is die er bij past.
als ik zo'n micro kick zou gebruiken, dan zou de kracht en de potentie voor een groot deel afnemen in dit nummer me dunkt.

imo ;)

de dj kan natu gewoon bij 4 min beginnen. ik vind dat de rustige start voor thuis luisteren wel werkt. net als de hele track. ik heb niet het gevoel dat ik moet gaan dansen om dit boeiend te ervaren. fijne sfeer. genoeg variatie. productie is goed genoeg. idd een klien beetje rauw maar dat kan ik juist wel waarderen. de kick is verre van een probleem imo.
het enige wat ik ehct kan bekritiseren is dat het een iegen stijl ontbeert. maar nice !

een welgemeende dak-u-wel voor jullie commentaren positief en kritisch ik weet ze zeer zeker te appreciëren!
(ze betekenen meer voor me dan de gemiddelde mens zou denken!)

Hello freaks!!
Just wanted to let all of you know that durdom has been released @ Wirikuta webshop now.

Here's the complete tracklist with titles:

01 Paranoize - Incoming Trancemision
02 Melorix - Welcome To Hell
03 Audiopathik - Corrosive Material
04 Fearkiller - Nonexistence
05 Kiriyama - Feuerschutz
06 Phazy M'ulator - Pànikula
07 Danse Macabre - Glombakkadoffdish
08 Polyphonia - Freakadell
09 Jelly vs. Mind Distortion - Dr Givazoo
10 Total - Mr Fingers

Get it here:
http://www.wirikuta.at/web66/product_detail.jsp;jsessionid=KLEHJDJBGLNC?showDetail=108531
http://www.beatspace.com/dettagli/dettaglio.asp?id=2436
http://www.saikosounds.com/english/display_release.asp?id=5483
http://www.chaosunlimited.co.uk/cgi-bin/product.asp?LR=DVSMCD02

In few days you can find it in all other webshops aswell!!

Enjoy the Ride :)

:D :D :D :D :D :biertje:

Vergelijkbare discussies

Back