Smering ARP pots?

etaoin

Brodgar Tech
Ik heb enige dagen geleden een Axxe overgenomen die aan de advertenties te zien al enige tijd de ronde doet op het forum; die ene met de defecte rechter toets. Anyway, die toets doet het inmiddels weer. Ook stonden ze niet allemaal even recht, dus dat is inmiddels zo goed als gecorrigeerd. Er zaten ook aardig wat toetsen met dubbele triggering in, da's inmiddels ook verholpen.

Enige waar ik nog mee zit zijn de schuiven. Daar is inmiddels 20 jaar stof (en ander ongedefinieerd spul) uitgehaald (en nee, natuurlijk niet met contactspray). Ze zijn helemaal kraakvrij, maar ze lopen behoorlijk stroef. Ik heb bij 1 pot al een smeermiddel op silicone-basis geprobeerd (naar aanleiding van postings in het AH list archief), maar dat helpt geen :kont:, dus mijn vraag is: waar smeer ik die ARP pots mee?

Je moet ze eerst reinigen.

Overigens was de siliconen smering aanbevolen als laatste hulpmiddel als 'gewoon' smeren niet voldoende helpt.

Nu weet ik natuurlijk niet welke post je gelezen hebt, maar ga maar uit van deze volgorde:
1/reinigen (groene zeep bv)
2/polijsten (polijstpasta. Uiteraard niet op het koolbaantje!! maar wel de sleepkontaktjes en de geleiding van de' slidershaft'.
3/smeren ( een 'zwaar' vet, spaarzaam aangebracht.bv Cailube)

Laatst gewijzigd:
Toch lossolderen dus? Ik was er al bang voor... Nouja, dan laat ik het wel voor wat het is, gezien de schaarsheid van die pots en de kans dat ze het niet overleven :D

Je kunt hem ook langsbrengen.
Ik geef het hele board een bad.

Hey jij daar kan jij ook als mijn arp dat heb die van mij fixxen ?
En er zijn 2 toetsen door gedrukt en kan je dat ook voor mij fixxen :)

M.V.G.

Havelock

Hey jij daar kan jij ook als mijn arp dat heb die van mij fixxen ?
En er zijn 2 toetsen door gedrukt en kan je dat ook voor mij fixxen

Ik denk van wel. Alleen van die toetsen weet ik niet zonder het apparaat nader te onderzoeken..

Back