Bandjes voor bandecho's

Randy

Stamgast
Ik zoek tapes voor twee bandecho's, een Melos tapedelay, en een Kastam SS-101 Echo Chamber. Heeft iemand een goed adres voor de (en/of andere) tapes?

Dank. :kimono:

Voor de kastam kun je gewoon oude 8traks cassetes gebruiken, die zijn op zich nog wel te vinden, alhoewel je er wel wat moeite voor moet doen. Je komt ze met name op rommelmarkten nog wel eens nieuw in verpakking tegen. Heb je een gloednieuwe ongebruikte tape. Of van die zaakjes waar je jaren 60 shit kan kopen, zoals reclame uit die tijd en jukeboxen enzo.

Zelf ben ik ook op zoek naar een tape voor mijn Korg Stage Echo dus ik haak even in:

Er zou namelijk op of rond de Bergweg in Rotterdam (Ja, dat is vlak bij de Feedback, het is de straat waar de Correct zit!) een zaakje zitten dat "Tape" of "De Tape" heet. Bijna niemand kan me vertellen waar het zit of dat het uberhaupt nog bestaat.

De laatste keer dat ik in de feedback was heb ik het nog maar eens gevraagd, maar daar wisten ze van niks. Toevallig stond er een wat oudere man naast, die het zaakje wel kende, en ook hij zei dat het ergens op de bergweg zit. Hij wist me jammergenoeg niet te vertellen of het er nog zat. Degene met wie ik mee was moest gelijk weer door dus we hadden geen tijd om te zoeken :stupid :stupid

WIE KAN DIT MYSTERIE ONTRAFELEN??

dsil ,...
heb jij deze stage echio ,...
is dat nou soo dat jre verschillende ingangen van dit app ,met cv van bv een sequencer kan besturen ,..?
das namelijk wel heel fatt
als je de hele tijd hand matig de feedback en delaytime moet besturen heb je geen handjes meer over voor al het andere muzikale werk ,..haha :engel:

Attachments

• se500 korg.2.jpg
    se500 korg.2.jpg
    33 KB · Bekeken: 120
Origineel geplaatst door R-ond
dsil ,...
heb jij deze stage echio ,...
is dat nou soo dat jre verschillende ingangen van dit app ,met cv van bv een sequencer kan besturen ,..?
das namelijk wel heel fatt
als je de hele tijd hand matig de feedback en delaytime moet besturen heb je geen handjes meer over voor al het andere muzikale werk ,..haha :engel:

Yep thats the one!

Ik heb hier zelf nog nooit van gehoord, maar het zou heel goed kunnen. Ik ben nogal een leek op het gebied van CV's. Ik heb namelijk geen gear waar dit op zit en heb er dus nog nooit iets mee gedaan. Je kunt iig met een pedaaltje het een en ander aansturen, maar dat is natuulk niet zo bijzonder.

Aangezien de tape die ik heb behoorlijk rot is, gebruik 'm niet zo veel op dit moment, maar ik zal 'm vanavond eens inspecteren of ik een dergelijke CV aansluiting zie.

doen

doen

dan zou ik maar eens guaw een audio cable [is ook een modulatie signaal ,..]
wel erg onregelmatig;.... of je moet een audio cable van je mixer met aleen hihats ofsoo erin stoppen ,..
kijk ik weet niet waar moet je ff kijken ,..of googlen
- maar je dit app met cv aansturen das uniek bij roland kon dat niet ,...sc 6:engel: :geslaagd:

klopt idd, je ken 'm aansturen met cv

Ik heb echter geen cv (alleen een gaskachel en een open haard :D ) dus zal me hier eerst in moeten verdiepen. Heb ff wat fotos gemaakt zodat anderen het kunnen zien.

Attachments

• pict0092a.jpg
    pict0092a.jpg
    217,6 KB · Bekeken: 131
Jammergenoeg is mijn Se300 niet meer in de beste staat. Ik heb 'm in deze staat gekocht en wil 'm een keer opknappen. Er zijn namelijk twee switches afgebroken en de tape heeft z'n tijd wel gehad. Voorlopig gebruik ik 'm dus niet.

Zal 'm in ieder geval eerst eens moeten schoonmaken :D

mensen,
iik ben op zoek naar een tape cardridge, apollon hd-5000 voor een melos echo chamber.
het ziet eruit als een 8-track, maar dan ter grootte van een normaal casettebandje !

heeft iemand een idee ?

apollon.gif

Origineel geplaatst door R-ond
dsil ,...
Heb jij deze stage echo?
Is dat nou ze dat je verschillende ingangen van dit app, met cv van bv een sequencer kan besturen?
Das namelijk wel heel fatt.
Als je de hele tijd hand matig de feedback en delaytime moet besturen heb je geen handjes meer over voor al het andere muzikale werk.

Even voor de volledigheid:

Je kan op de Korg SE500 (dat is de unit waar het over gaat) de tape speed regelen met een CV ingang. En daarnaast kan je de feedback aan/uit schakelen met een gate signaal.
dit kan met de kleinere korg variant niet (de Korg SE300). De SE500 heeft GEEN reverb veer erin zitten. Dat heeft de SE300 weer wel....en die is niet verkeerd.

maar je dit app met cv aansturen das uniek bij roland kon dat niet

Dit is maar gedeeltelijk waar. Op de RE101, RE150, RE201, RE501 en RE555 zit inderdaad geen CV ingang voor tape speed, maar dat zit WEL op de RE301. (RE301 is naar mijn mening ook de mooiste tape echo van Roland)
Mono-Poly vertelde me ooit dat je op de footswitch ingang van de RE201 ook een CV kan zetten. Dat zou hetzelfde moeten werken als de CV ingang op de SE500 en RE301. Maar dat heb ik zelf nooit uitgeprobeerd.

Attachments

• rolandd301.jpg
    rolandd301.jpg
    32,2 KB · Bekeken: 129
ok dan maar weer

ok dan maar weer

tnx 4 info mooi man band eko:{ :{ :{ :{
ik had ooit een watkins in dat mooie pluche rooie doosje ,...
is simplel maar doeltreffend gekocht op de rommelmarkt [voor 60.gld]
tsja

ok dan maar weer

ok dan maar weer

tnx 4 info mooi man band eko:{ :{ :{ :{
ik had ooit een watkins in dat mooie pluche rooie doosje ,...
is simplel maar doeltreffend gekocht op de rommelmarkt [voor 60.gld]
tsja

Back