creativiteit door toeval: drums

Ferry123

Ingeburgerd
Hallo,

Veel van mijn composities laat ik leiden door toeval.

Nu wil ik dit ook doen voor drums.

Heeft iemand tips om zonder van te voren te weten wat ik doe tot verrassende drumritmes te komen?

Er staat mij zoeiets van bij dat Fruity Loops daar voor kan zorgen.

Graag hoor ik van jullie tips op drumgebied.

Gr.

Wat leuke resultaten kan leveren is een arpeggiator gebruiken op drumgeluiden. Wellicht heb je ook een sequencer die je kunt randomizen. Dat levert ook onverwachte zaken op.

met delay spelen op de hogere drum geluiden, bijv door de send-effect op het juiste moment open en dicht gooien..

Origineel geplaatst door Hazes
Wat leuke resultaten kan leveren is een arpeggiator gebruiken op drumgeluiden. Wellicht heb je ook een sequencer die je kunt randomizen. Dat levert ook onverwachte zaken op.

Ik heb Logic, maar weet niet of je kunt Randomizen, ga daar morgen eens naar kijken. Kan wel timing van ingespeelde drums (op keyboard of met muis) 'vermenselijken'.

Gr

Origineel geplaatst door Ferry123
Hallo,

Met welk programma valt dit te downloaden?

Gr.

:confused: gewoon even aanklikken en op de pagina onder downloads zoeken naar de versie die voor jouw besturingssysteem geschikt is :biertje:

Origineel geplaatst door Hazes
:confused: gewoon even aanklikken en op de pagina onder downloads zoeken naar de versie die voor jouw besturingssysteem geschikt is :biertje:

Bij dit bestand krijg ik de extensie dll en vervolgens krijg ik de mogelijkheid om

*of het programma om dit bestand via het web op te sporen
*of het programma in een lijst te selecteren.

Bij beide kom ik er niet uit.

Hulp welkom!!

Laatst gewijzigd:
.dll is de extensie die VST-plugins gebruiken. Je moet dus een VST-host hebben (bv cubase of logic) die de plugin kan gebruiken. Meestal is er een map waarin de VST's geplaatst moeten worden. Om het bestand te downloaden moet je gewoon even met de rechtermuisknop klikken, opslaan als kiezen en de plugin in de goede (VST) map opslaan. Als je dan je VST-host start zal deze de plugin detecteren en kun je 'm gebruiken. Succes!

Bedankt voor je antwoord!

Ik moet eerst alleen even zorgen dat ik mijn computer even aansluit op het internet (uit angst voor virussen sluit ik mijn pc niet aan op internet en internet ik voor dit forum elders.

Groet,
Ferry

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Djeezz! Leeft dit programma nog? :D
Toch een verdomd leuk ding, waar je uren mee kunt spelen!

Wout
Yep- het stukje software is nog steeds, ook in mijn studio, erg functioneel. :)

Back