cs 20m

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
yoooooooo
sind s kort heb ik een 2vco 1vcf 1vca 2adsr programmable monosynthie erbij van yamaha
de cs20 m
niet iedereen gelijk beginnen te janken,...hij is best oke zachet juno 60 soundjes komen er zelfs uit,....

iemand bekend met de cs serie synths er zit een brillianse slider op voor mijn gevoel doet ie het zelfde als dat ik de env mod van het filter ietsje "above "0 zet
en omdat de slider naast sustain schuif en portamento schuif/ pitch en mod wheel zit
- denk ik dat dit een extra controller schuif is voor de "performance "makkelijker te makken met je linker hand
oja er zit een positiefe stand en neg. op
de cs 20m is dan ook een performance synth
wat is nou het verschil tussen brilliance en env mod [eg depth op het filter]
volgen mij had de monopoly korg ook zo,n potmeter -/+env op filter naast mod+ pitch wheel
ok thnx 4 whatching this iedereen die hier wat zinnigs op kan zeggen ,...ze zijn er dat weet ik ,...
react groet ron :halleluja :stupid :walker:

Attachments

• img00004.jpg
    img00004.jpg
    25,1 KB · Bekeken: 111
Naar mijn idee was brilliance zoiets als 'Treble' dus meer een eq-achtig iets.. maar het kan idd ook een extra boost op het filter zijn misschien. Ben benieuwd wat de experts ervan zeggen :)

gefeliciteerd iig!

de brilliance knop regelt dat je tijdens het bespelen van een preset toch de cutoff van de fiter kan bedienen...tijdens het bespelen van een preset doet het paneel het niet meer...het is slechts een bediening van het filter en geen extra functie....

Exact! Zoals je zelf al aangeeft is de Brilliance draaiknop (geen slider) t.b.v. jouw performance en ook om toch nog een beetje het 'timbre' te kunnen aanpassen van memory sounds. De memory sounds zijn niet meer te editen. Als je met de knoppen wilt spelen, dan moet je in 'Panel' mode zitten. Wil je jouw creatie in één van de 8 (jah, Mies Bouwman) geheugenplaatsen vastleggen, dan druk je eerst op 'Write' en vervolgens op de bestemde geheugen-knop.

Met de Sustain slider kan je de release (en dus niet de Sustain) van de sounds verlengen.

Als het je niet lukt om iets in het geheugen op te slaan, dan staat waarschijnlijk de schrijfbeveiliging aan (schakelaartje op de achterkant). Vergeet ook niet de batterijen te checken (3 penlights achter een klepje in de onderkant).

Veel plezier....

René.

ok dan

ok dan

ok thnx rene en thijs [ouwe eigenaar hahi...']
thijs ik ben erg content met dit beesje
hij is niet erg uitgebreidt maar wel recht door zee en kan best bruut ala juno klinken zeker in band pass filter
met die osc A sinus op vol erbij
erg ok synthje mr de waal;geen spijt nog [ik vindt hem leuker dan bv een juno60 =ok = weer poly]
f@ck roland behalve de tb en echt ouwe shit :z [commentaar komteran ik hoor het al viia de kabel binne suizen,...!!!]

- het is idd een extra performance dingetje wat iets doet [+/-] op het filter als je de memorys speelt,
nou moet ik eerlijk bekennen ik ben nie soon memoryboy ,...wel leuk meegenomen natuurlijk,...
maar zoo had ik er nog niet over naged8 dat as de rest niet meer werkt de sustain/brilliance en mod/pitch wheel het nog wel doen ,...
ik begin steeds meer yamaha freak te worden sinds mn cs 30,...en deze nu
whatz next cs 60/80
oja kheb net even een rx 5 te leen,...niet fatt wel erg uitgebreide 12 bit drummacine zeg
manmanman
:halleluja

mooi spul man = miss allen de buiten boord motor er op nog

Attachments

• yamaha_cs40m.jpg
    yamaha_cs40m.jpg
    22,5 KB · Bekeken: 89
Back