Midi-ox voor sequencers zonder sysex ondersteuning??

MonoTron

Initiating Sequence..
Aangezien er in Renoise nog steeds geen Sysex ondersteuning is, moet ik maar op een andere manier proberen sysex te versturen.

Nou lijkt het me dat ik midi-ox kan gebruiken om de cc's vanuit renoise te vertalen naar sysex string door midi-ox en vice versa. Ik ben niet echt heel erg bedrven met midi-ox, dus ik weet niet zeker of dit wel kan.

Vandaar dat ik zeer benieuwd ben of ik zoiets met midi-ox kan realiseren? Het zou zo fijn zijn als ik een keer al m'n kastjes vanuti renoise kan tweaken.

Is er iemand die midi-ox gebruikt als sysex to cc (en v.v.) translator?

Kan ik in midi-ox ook nrpn's naar enkele cc's vertalen of wordt dat moeilijker?

Het is me niet geheel duidelijk wat je nou eigenlijk wilt bereiken. Je wilt sysex informatie omzetten naar CC informatie. Wat is de bron van die sysex informatie, en waarom laat je die bron niet CC informatie doorgeven?

Door de bank genomen is sysex informatie niet platform-onafhankelijk, dus is het lastig (zo niet ondoenlijk) het te vertalen naar CC. Maar misschien dat ik een mogelijkheid zie als ik beter begrijp wat je wilt.

Een aantal van mijn bakken gebruikt sysex en geen CC's. Ik sequence met Renoise en dat ondersteunt nog geen sysex. Toch wil ik wel graag parameters tweaken in mijn sequencer. Vandaar dat ik wil kijken of ik een vertaal programma ertussen kan zetten (zoals midi-ox dus), zodat renoise met de kastjes kan communiceren.

Ik weet dus ook helemaal niet zeker of dit wel mogelijk is. Vandaar de vraag of er iemand is die het al doet?!

Volgens mij is dat wel mogelijk met behulp van de Data Mapper in MIDI-ox.

Back