Mijn Midibox!

TraiZor

Ouwe rot
Jawel, zojuist geariveerd: een pakket uit duitsland met de benodigde onderdelen om een midibox64 te bouwen :D

kostte wel 118 euro, maar over een paar weken ben ik dan wel een trotse eigenaar van een 64-midiknoppenbox mét ingebouwde sequencer. =]

De mensen hier met tijd en zin kan ik natuurlijk altijd helpen met bepaalde beginners-drempels.

Maare nogmaals, 118 euro voor een drehbank+sequencer is niet veel :)

yeps als t af is pics erop he! en a.u.b. doosje spuiten in bizarre kleuren

Jah foto's enzo komen er allemaal aan :)
maar da gaat echt nog wel ff duren omdat ik nog maar net met een soldeerbout overweg kan hehe.

en over die kleuren: ik heb wel wat ideetjes met bliksem enzo maar ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten maken.

Over die bliksemschicht, zoek gewoon iemand die kan airbrushen beetje lak eroverheen ter bescherming en klaar is tie. Een bliksemschicht moet voor een beetje airbrusher geen probleem zijn. Succes met het solderen enzo. en ehh geen S39 gebruiken he ;)

Ik kan natuurlijk ook de frontplaat printen (high gloss paper) en dan lamineren ofzo maar dat komt allemaal nog wel.

"Zit er al iets bij levering inelkaar? Of moet je elk weerstandje, etc in de printplaat "

allemaal losse weerstandjes in zakjes.. dus lekker veel werk. de printplaat is ook nog eens geen PCB maar gewoon vectorboard hehe.

Maar het zijn opzich niet zoveel onderdeeltjes, alleen die 64 potmeters met al die bandkabels is wel klote. :L

Spill the details !

Spill the details !

Kom op Traiz.. wij willen de 'gory details'.. waar komt die ding vandaan.. wat zijn de specs.. ?

Origineel geplaatst door ><i
http://www.ucapps.de/midibox64.html

Jup, dat is em.

FF de specs: :)
- 64 volledig toewijsbare knoppen voor midi (cc, sysex, pitch whatever)
- 20 toewijsbare buttons voor on/off (buttons zijn zelf terugverend, lampje geeft aan of ie aan of uit is)
- 4 buttons voor menu
- snapshot button
- LCD schermpje met backlight :)
- banks programmeren met software, in te laden via midi
- en natuurlijk de sequencer, wat voor mij een nog complete verrassing zal zijn. :)

ik gaat 'm gebruiken voor me rm1x:
voor elk kanaal
cutoff, resonance, volume en nog 16 voor diverse doeleinden.

kun je zomaar controllers op verschillende kanalen aansturen met zo'n ding dan? zou wel heel handig zijn ja...hmm heel handig...

Origineel geplaatst door Pjotr G
kun je zomaar controllers op verschillende kanalen aansturen met zo'n ding dan? zou wel heel handig zijn ja...hmm heel handig...

juh.. knop 1 kanaal 1 cc 74 , knop 2 kanaal 2 cc74 etc.
net als drehbank, maar dan beter.
zeker handig! :)

maar ik kamp nou al met programmen problemen, dat je zo'n printje aan je compoort moet hangen om die microprocessor te flashen. naja.. daar kom ik wel uit. :)

Back