Mijn Midibox!

update! PIC processor is geflashed, multiplexors erbij etc en 1 potmeter eraan gehangen, en het werkt! de potmeter stuurt netjes op 1 kanaal de juiste midi waardes. morgen ff LCD'tje erop solderen.

begin de smaak te pakken te krijgen! hierna bouw ik een analoge sequencer of een TB3031 of een 909 clone of een fatman of.. of.. ;)
ideaal voor live, al die monofone kastjes met knoppen :)

Mocht ie goed werken, dan mag je er ook eentje voor mij bouwen. Als er ook nog CV en Gates uit op zouden zitten is Johnny helemaal tevree.

Over een prijs worden we het wel eens.

Zou het niet een uitdaging zijn om er zelf een proberen te maken... Ikzelf ga er eens goed over nadenken. Lijkt me wel een nuttige tijdsbesteding :)
Maar eens flink wat info hamsteren op de site.

Het is zeker een uitdaging, maar ik heb de tijd niet..
Verder is dan geloof ik het hek van de dam, in mijn geval...

[offtopic]
Waar ik van baal is dat Cubase SX geen mixermaps heeft en je dus ook geen controllers kan omrouten enzo. Of komt daar nog een of andere plugin voor of zo?
[/offtopic]

FF zonder te patsen maar die 01v's hebben het al in zich maar gebruikt het eigenlijk nooit om die functionaliteit te gebruiken. Ik teken meer de controllers. (waarschijnlijk omdat ik spastisch met knoppen ben enzo ;) )

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Zou het niet een uitdaging zijn om er zelf een proberen te maken... Ikzelf ga er eens goed over nadenken. Lijkt me wel een nuttige tijdsbesteding :)
Maar eens flink wat info hamsteren op de site.

dan kan ik je zeker die midibox van Thorsten aanraden.. ik had er nog wat gezocht op internet maar deze is veruit het makkelijkst en goedkoopst.

En als iemand 'm gaat bouwen kan ik natuurlijk helpen.. ik zit er nog middenin.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Mocht ie goed werken, dan mag je er ook eentje voor mij bouwen. Als er ook nog CV en Gates uit op zouden zitten is Johnny helemaal tevree.

Je hebt het over die midibox he? Nee alles wordt controlled door die PIC microprocessor dus geen CV en gates... denk ook niet dat er makkelijke convertors voor zijn.

Origineel geplaatst door TraiZor

Je hebt het over die midibox he? Nee alles wordt controlled door die PIC microprocessor dus geen CV en gates... denk ook niet dat er makkelijke convertors voor zijn.

gewoon een doepfer mcv24 er tussen knallen

Origineel geplaatst door mono-poly

gewoon een doepfer mcv24 er tussen knallen

ik denk dan niet dat het totaal onder een drehbank prijs zal gaan zitten. =p

Volgens mij is er WEL een oplossing voor CV en Gates.....ik dacht er iets over gelezen te hebben op de sitewww.ucapps.de van die midibox.

Ik geloof ergens in een FAQ pagina of forumpje ofzo.

Jammergenoeg heeft die site voor zover ik weet geen zoekfunctie...

In principe kun je die PIC alles aanbieden wat een weerstand tussen de 0 en 10Kohm heeft (in een circuit met de PIC) of je kunt een stroompje tussen de 0 en 5 volt aanbieden. En volgens mij stond er ergens circuitje om CV of Gates te transformen naar een geschikt signaal (misschien ergens bij links anders?). Nouja, er zijn allerlei varianten op de midibox mogelijk zo te zien...

Als ik tijd heb wil ik er ook een zelf bouwen, maar eerst even horen of het allemaal goed te doen is :). Het lijkt me in ieder geval een leuk projectje voor een volgende vakantie.

Btw, ik weet niet echt veel van CV en Gates, misschien kan iemand mij even uitleggen hoe het principe precies werkt. Hoe de data wordt gecodeerd enzo (ik weet dat midi over het algemeen allemaal hexadecimale codering is).

Groeten,

Rutger

Origineel geplaatst door Rutger19

Volgens mij is er WEL een oplossing voor CV en Gates.....ik dacht er iets over gelezen te hebben op de sitewww.ucapps.de van die midibox.

Ik geloof ergens in een FAQ pagina of forumpje ofzo.

Jammergenoeg heeft die site voor zover ik weet geen zoekfunctie...

In principe kun je die PIC alles aanbieden wat een weerstand tussen de 0 en 10Kohm heeft (in een circuit met de PIC) of je kunt een stroompje tussen de 0 en 5 volt aanbieden. En volgens mij stond er ergens circuitje om CV of Gates te transformen naar een geschikt signaal (misschien ergens bij links anders?). Nouja, er zijn allerlei varianten op de midibox mogelijk zo te zien...

Als ik tijd heb wil ik er ook een zelf bouwen, maar eerst even horen of het allemaal goed te doen is :). Het lijkt me in ieder geval een leuk projectje voor een volgende vakantie.

volgens mij heb je het over CV->midi convertor, of niet? Wij hebben het over midi -> CV. Dan gaat dat verhaal niet op.

Ja, het is zeker goed te doen. Ik heb de hardware zo ongeveer af. Nog alles goed testen, maar voor zover werkte alles in 1 keer! Maar ja ik werk dan ook heel netjes he :)

Origineel geplaatst door TraiZor
Hij is bijna af! heheh. ik zal foto's plaatsen als ie helemaal af is :p
Functioneert ie al?

En heb je al foto's van je midibox, ik wil er ook een gaan maken. Maar kan je alle onderdelen dus zo bestellen bij die gast van Ucapps?
Ik heb ook wat rondgekeken op die site en het is echt een heel intressant project..
laat ff weten hoe je alles hebt besteld enzo..
dan ga ik er ook eentje maken..

groeten :L

Waar heb je de onderdelen bestelt, bij reichelt?
Ging dat zonder problemen en hoe zit het met de verzendkosten ?

Ik ga er nmlk na de vakantie ook aan beginnen.
Ik wil er een controllersurface voor cubase van gaan maken.

De mijne is steeds bijna af, maar ik kan m niet afmaken omdat er een bepaalde storing in zit die ik er niet uit krijg en daar moet iemand mij bij helpen...
Maar goed dat komt nog wel. Alles is voor de rest af, ik kan dus morgen even een fotootje maken. Alleen kan ie niet aan dus zie je de backlight van het display niet :P

Ik heb het meeste besteld bij reichelt. de verzendkosten waren iets van 30 euro, waar ik niet op gerekend had! magoed, gewoon betaald. bij conrad heb ik de knoppen besteld.

alleen die storing nu maar voor de rest geen problemen. Het is leuk om zo'n ding te maken vind ik. De mijne maak ik voor mijn rs7000 waar ik dan elke knop voor een functie op die track gebruik, dus alle cuts 1-16, vol 1-16, en dan nog 8 overige functies.

Back