Hmm.. ga mixer kopen.. Mackie 1604 VLZ Pro of 24:4 VLZ Pro?

2FLY

Stamgast
Wil 2e hands een Mackie mixer aanschaffen.

Opties:

Mackie 1604 VLZ Pro
Mackie SR 24:4 VLZ Pro

Heb nu 16 kanalen nodig. Ga tracken vanuit de mixer Logic in. Zou in de toekomst meer kanalen nodig kunnen hebben (meer sound modules). Dilemmatje dus.

Via een mede-lid van Synthforum.nl kan ik een 1604 VLZ Pro voor 500 krijgen (hij leest mee jogens ff berichtje aan de bieder: komop.. laten we het op 500 gooien haha) of max 520.

Ik kan bij iemand anders een 24:4 voor 750 krijgen.

Vragen:

1. Wat zijn de verschillen behalve 8 kanalen meer in?

2. Intik vraag: heeft een 24 kanaals mixer nou automatisch meer noise omdat 'ie 8 kanalen meer heeft?

3. De 24:4 is voor live gebruikt. Napalmman (ook synthforrumer en ook toekomstig Gouden Harp winnaar haha) zegt: "NIET DOEN!!! Niet die live mixer nemen" D8 ook bij mezelf: Live.. biertjes.. roken. Verkoper zegt "In perfecte staat" maar ja.. DUH dat zou ik ook zeggen. Hij is van 900 naar 750 gegaan (is trouwens aardige gozer - niets mis mee maar ja het is business gaat om de pegels)

Mijn doel: Mackie gebruken om vanuit te tracken, pre-productie beats, demo's op te mixen.

Sluit:

10 kanalen Sound modules/sampler aan (5 sound module/5 sampler)
1 kanaal mic-pre amp (monitoring voor artiest die vocalen opneemt)
2 kanalen audio van Logic

DAT IS 13

Gebruik de Tape IN/OUT voor m'n MiniDisc recorder

Heb dan nog 4 jack ins nodig. 2 voor m'n CD speler (gebruik ik om mixes te a-b'en met mijn mixes) en 2 voor mijn platenspeler (gebruik ik om hele vette muziek te luisteren).

Dat is totaal: 17 kanalen.

Hmm. Ook niet slim is dat ik maar 1 kanaal van de U220 aansluit terwijl hij stereo is.

Dus dat komt uiteindelijk uit op: 18 (als ik CD/vinyl behalve op TAPE nog ergens anders op aan kan sluiten hoor ik het uiteraard graag).

Please some advice guys!

Toch maar niet digitaal?
Als je nieuwe mixer nu al vol zit in je gadachten, misschien dan toch een 24ch. ?? Check ook vooral of je genoeg FX returns hebt dadelijk...daar kan je ok nog kanalen aan "kwijtraken".

Origineel geplaatst door Flesje
Toch maar niet digitaal?
Als je nieuwe mixer nu al vol zit in je gadachten, misschien dan toch een 24ch. ??

Toch maar niet. Voornaamste reden: doekoe - digitaal gaan kost pegels man :o)

2e reden: ben vertrouwd met deze way of working

Zit nu idd te checken voor die 24. Vraag me een b'tje dit af:

8 meer kanalen. Betekent dit ook 8 x meer 'amper opmerkbare ruis'? Dit met het oog op tracken.

En hoe bedoel je dat over die auxen?

Back