Hoe reageren dieren op muziek?

Arv

Robot
Dat vroeg ik me dus af.. Nu heb ik 2 katten ronddwalen hier, dus meteen de proef op de som genomen. Men neme een willekeurige synth, maar wel een waar een cutoff knop op zit. Zet de kat/hond/dier rechtvoor de speakers, en ram op een toets (beste resultaat: C-1). Draai nu voorzichtig aan de cutoff en aanschouw hoe het dier reageert!

Dit is wat ik te zien kreeg, en snapte meteen hoe katten zich voelen bij onze nodige herrie..

--no animals were hurt during the shoot of this picture--

:duivels:

Attachments

• stimpy_boos.jpg
    stimpy_boos.jpg
    31,3 KB · Bekeken: 82
haha

eerst kwam de hond wel altijd voor me zitten als ik gitaar ging spelen

Mijn hond kijkt wel op bij hoge geluiden maar bij lagere geluiden geeft het geen kick....

de kat van mn zus wordt heel chagrijnig als ze experimentele muziek op de piano speelt zag ik laatst... als ze "gewone" klassieke muziek speelt gaat ie heel aandachtig naast de piano zitten. hij houdt het meest van vrolijke mozart deuntjes heb ik gehoord.
aan de andere ka(n)t heeft een vriend van mij ook een kat die het meest van Phonem en Aphex Twin houdt :) echt waar, vindt ie echt te gek!

K zit met lekker zonnig weer regelmatig in de tuin met een oud bakkie te freaken met vogeltjes:)
echt te gek als je hoort dat zo'n vogeltje het probeert na te doen.

(geen flauwekul)

dus wanneer heb je een vogeltje ind e studio staan?

het schijnt dat veel stadsvogeltjes tegenwoord mobiele ringtones na doen.....staat beter bij de damesvogeltjes ofzo haha

Mijn 2 katten kijken niet echt vrolijk als mijn synth staat te
oscileren! en wat mooie strings of een arpegiator riffje kunnen
ze ook niet waarderen, altijd gaan die oortjes plat.

Maar de 1 van de katten (r.i.p.) van mijn ouders die kon alles wel waarderen, ik herinner me nog toen ik de installatie van mijn broeer ff ging testen met felix's don't you want my lovin'

katje zat op de box met zijn oogjes dicht te genieten, volgens mij sloeg de pil als een bom in, zo leek het tenminste :)

Klopt!

Klopt!

Origineel geplaatst door olafmol
het schijnt dat veel stadsvogeltjes tegenwoord mobiele ringtones na doen.....staat beter bij de damesvogeltjes ofzo haha

Dit is echt wicked overigens.. mijn ouders hebben ergens een oud huisje gekocht (echt oud.. 1850 ofzo). En daar heb je dus zo'n vogel.. zwaar belachelijk :)

Er stond ook een keer iets over in de NRC geloof ik. Nog nooit eerder is het geconstateerd dat vogels iets overnemen van mensen of andere wezens..

.. voor alles een eerste keer zullen we maar zeggen.. :)

overigens is het me nooit zo opgevallen dat mijn katten zich ergeren aan m'n muziek, ze negeren het meestal gewoon. Alleen als ik met m'n cursor over het beeldscherm ga worden ze wakker, daar kunnen ze uren mee spelen ;) (hele scherm onder de afdrukken van kattenpootjes na afloop)

Ik heb ooit op televisie gezien dat sommige landbouwers muziek gebruiken, dit om de melkproduktie van hun koeien te bevorderen.

Komaan Bella, swingeeehhh

Lang geleden had ik het geblaf van de hond van onze buurman opgenomen op cassette en het daarna weer laten afspelen. Man, werd dat beest gek zeg. Je kan het nog best vergelijken met een hond/kat die voor een spiegel staat. Die beestjes begrijpen totaal niet wat er aan de hand is.

Wel lachen natuurlijk

ja, we hebben hier zo'n knuffelhondje staan als je erin knijpt dan blaft ie. Als je dat dus doet dan gaan 2 van de 3 honden hier helemaal loos 10 minuten lang (de derde is doof :D )

Origineel geplaatst door olafmol

ook de polyfone?
Maar inderdaad van de zomer viel het me ook op dat er ergens bij mij in de buurt een vogel zat die een soort van telefoonklank maakte.

-C-

Origineel geplaatst door Hover
Ik heb ooit op televisie gezien dat sommige landbouwers muziek gebruiken, dit om de melkproduktie van hun koeien te bevorderen.

Klopt, m'n Opa had vroeger een radio in de stallen staan. Koeien zijn gewoon gezelligheidsdieren. Niet voor niets dat ze in India heilig zijn.

Dat van die vogels is wel maf zeg. Ik kwam echt niet meer bij toen ik dat las.

Ik heb thuis een pitje bull

En als ik muziek aan het maken ben,dan komt mijn hond mij altijd storen
Hij beukt de deur open en kijkt mij aan van is het nu afgelopen met die herie
Ik wil slAPEN!!!!

Hij kan niet echt tegen dat geweld,denk dat ie dat wat te hard vind!!!

En met vuurwerk gaat hij goed mee om (alleen jammer dat ie het zelf niet kan afsteken)

Back