Venetian Snares distortion

:D :D

De G2 laat me gewoon dingen doen die ik ook wel zou kunnen
maken in Max/MSP of Reaktor, maar voor mij is het net een goed
compromis tussen high-level en low-level programmeren... iets wat
de snelheid bij het in elkaar steken van patches erg ten goede komt!

De hele truuk met spul zoals dit is dat het niet geheel random is,
maar eerder random binnen bepaalde grenzen/regels.
Als je beats volledig random zou genereren, denk ik dat er nog
niet eens 10% bruikbaars tussen zou zitten...

Mvg.

CoolRunning

coor.hoor

coor.hoor

hehehehe[ thnx 4 story cool runner]
dat bb nog wat verhaal best duidelijk,.....
dat random soort van quantisized beats maken van een rechte pattern ,...want dat stopte je toch in je g2....?
eindelijk eeen beetje duidelijkheid in dit soort dingen/beats/zaken ,kijk ik ben geen pc / mac man
simpel weg omdat mn machine waar ik mee sequence niet toereikend is p3 enz 540mb
- ik zie erg veel potentie in met software werken ,...zeker mbt tot beats maken ,..asje luister in de wat meer obscure hoek autechre [spel je dit] en @twin,square pusher,...cristal distortion live ,.enz enz
dan hoor ik dingen die ik bijna niet kan voorstellen dat ze het maken met een sampler met lcd display in de latuh uurtjes,..
maar wel met een software programma die net zoals modulaire moduls er iets randomized IETs van maakt wat wel quantisized is ,...en dus muzikaal bruikbaar ....
en daar ligt de kracht van software [kost ook weer jaren om te leren ,.....
voor je het weet ben je 40 en zit je nog beats te programmeren ,. ...ok idee !!!:D

ik denk dat dit ook erg opgaat voor muziek zoals pendullum ,...bekend

pendllum

pendllum

voorzetje

t lukt me nie om dr ,..xxxx een mp3 tje aan te hangen :{ :stupid uitleg hij is net 2.2mb moet kunnen toch ...?

ik kan ook wel zoiets gelijkaardigs maken, alleen duurt het dan wat langer aangezien ik alles moet inklikken. fomp

heb een tijdje geleden geprobeerd reaktor wat onder de knie te krijgen, maar verder dan wat synthjes met 1 osc kwam ik niet :stupid . na wat tutorials gezocht te hebben op het net ben ik er in geslaagd een synth met meerdere osc en filter te maken maar daarna houd het wel op. Maar het was eigelijk niet de moeite.
ik wil iets maken wat je met een gewone vsti niet kan doen. zo'n random achtige beat patch bijvoorbeeld. Maar ik heb nu reaktor opgegeven en ben nu met absynth aan de slag gegaan. daarin maak ik ritmepatches en die neem ik op en zet ze terug aan elkaar in mijn sequencer. het heeft min of meer hetzelfde resultaat als reaktor, behalve dat het meer tijd in beslag neemt...en dat je klikvinger achteraf pijn doet :D

hey zotte kuh[ok soundjes ]
wat voor soort module gebruik je,..in absynth/reaktor om de beatz te resamplen
..,..klonk wel duidelijk .recht ,..door
minder random is soms ook belangrijk dat ritme nog structuur blijft houwen ,
iigeval kun je software gebruiken om ritme te moduleren op en neer en heen en weer ,...
maar door elkaar hgooien ,..zoals mr cool r. zei ,..das andere koek ,..
dan kan ik nie met mn sampler ,..[kan mn sampler wel ik niet ]lezen,....???

:z :z :z
ik ben beniwd want ik zit soms solo te raeaktoren is wel erg intressant progranmma om te leren ,..gaat veeeel verder dan een echte modulair [want die heb ik niet hahahaha!]

Origineel geplaatst door R-ond
iigeval kun je software gebruiken om ritme te moduleren op en neer en heen en weer ,...

Als je zulke zinnen kunt bouwen, moeten die patches in Reactor ook wel goed gaan... ;)

Maar inderdaad, ik ben niet minder benieuwd hoe je dat allemaal fixt, Isnie. Kom op...

anders nog iets stelletje neanderth.voor de x e keer
ik niet paranoia [spell je dit] wordt t bijhna [of ligt aan de verkeerde lsd die ik vandaag slik,..???
maar ik schrijf slecht,..ik let al op punten en kommas [structuur]dat lukt ,...
maar wat vervelend elke keer uit te moeten[kmoet nikss] uitleggen dat mn hoofd sneller gaat dan mn handen kunnen typen ,...
jezal niet een onozel antwoord krijgen want ik pronbeer te zeggen ,..heeft inhoudt
- [denkik wie ben ik ,..r-ond!! das uit ronzin,...on zin zegkdan ]
daar moet je het mee doen,...
kben iigeval geintresserd in muziek die verder gaat dan drumstation en tr 909 en wat mn sampler kan,
:stupid allemaal
spreeeeeek ,...asjewat te zeggen heb ,...of heb je een all frequencie mode op je bakkus !!!!:bekdicht: :slotje:

:z :z :z
ik ben beniwd want ik zit soms solo te raeaktoren is wel erg intressant progranmma om te leren ,..gaat veeeel verder dan een echte modulair [want die heb ik niet hahahaha!]

Reaktor heb ik niet gebruikt. enkel absynth. je kan in absynth gewoon je dingen die je speelt opnemen en als wav opslaan. die wavs importeer ik dan in de beatslicer van FL studio en die programmeerd ik terug aan elkaar. je kan absynth ook als FX processor gebruiken. das ook heel handig.

Disorder, ik weet niet of je er veel in terugvind, maar Sound on Sound had een stukje over Planet Mu, waar snares z'n Songs About Cats LP op heeft uitgegeven. Staat weinig in, maar alle beetjes helpen. :kimono:

anders nog iets stelletje neanderth.voor de x e keer
ik niet paranoia [spell je dit] wordt t bijhna [of ligt aan de verkeerde lsd die ik vandaag slik,..???
maar ik schrijf slecht,..ik let al op punten en kommas [structuur]dat lukt ,...
maar wat vervelend elke keer uit te moeten[kmoet nikss] uitleggen dat mn hoofd sneller gaat dan mn handen kunnen typen ,...
jezal niet een onozel antwoord krijgen want ik pronbeer te zeggen ,..heeft inhoudt
- [denkik wie ben ik ,..r-ond!! das uit ronzin,...on zin zegkdan ]
daar moet je het mee doen,...
kben iigeval geintresserd in muziek die verder gaat dan drumstation en tr 909 en wat mn sampler kan,
:stupid allemaal
spreeeeeek ,...asjewat te zeggen heb ,...of heb je een all frequencie mode op je bakkus !!!!:bekdicht: :slotje:

Hmmm... zo te zien heb jij je eigen ingebouwde random-generator... Jij hebt
dus geen Reaktor of MAX/MSP nodig ;)

.. [of ligt aan de verkeerde lsd die ik vandaag slik,..???
maar ik schrijf slecht,..

misschien eens zonder lsd proberen zinnen te bouwen?

..ik maak vergelijkbare random/glitch/gebroken beats met m'n P3 sequencers in combinatie met m'n Yamaha A3k. dat gaat als volgt:

* leuke drumloops selecteren, zowel qua geluiden als ritmes. ik programmeer deze basis-loops tegenwoordig vaak ook al zelf omdat ik dan meer controle heb.
* drumloops importeren & slicen in mn A3k, meestal in 16 of 32 stukken om sync met 't begin van 'n maat uit te komen, maar bv. 24 kan ook leuk zijn..de eerste 'slice' is dan bv. C1.

[stukje uitleg over de werking van de P3: per pattern heb je vier "AUX"-tracks, die je voor midi-controllers kan gebruiken maar ook voor "aux-events". dit kunnen bv. accumulators zijn, een soort LFO's dus, op noot, velocity, of AUX D (handig om bv. een filtersweep te automatiseren), maar ook bv. note- of AUX- masks, note-, velocity, AUX D randomizers, masks die weer afhankelijk zijn van de accumulators enz., die allemaal weer door elkaar en, in play-mode, door de knoppen op 't frontpaneel te beïnvloeden zijn.]

*in m'n P3 programmeer ik in 'n pattern van overeenkomende lengte op iedere stap de eerste noot van de slice, C1 dus.

* in dit geval gebruik ik binnen die pattern de volgende events:
- AUX A: Mask AUX C, knob < N => hiermee kan je met een draai aan de onderste knop op 't frontpaneel boven het betreffende spoor waar je de loop in programmeert tussen de normale en de gerandomizede loop switchen. dus bij een waarde van 63 op alle stappen speelt de loop normaal af als de waarde van de knop op 't frontpaneel onder de 63 is. ook leuk om hier verschillende waardes in te voeren, zodat je als 't ware verschillende stappen van toenemende randomness krijgt.
- AUX B: randomize note => met een in 16 delen geslicete loop instellen op 16.
- AUX C: set note => de toonladder waarmee de volledige loop afgespeeld wordt, dus stap1=C1, stap2=C#1 enz. deze AUX stappen worden dus d.m.v. 'n knop op 't frontpaneel aktief of non-aktief gemaakt door de in AUX A ingevoerde Aux-Event. als een stap van deze AUX wél aktief is wordt 't in AUX B geprogrammeerde randomize-effect hierdoor teniet gedaan, aangezien de events serieel werken van A naar D.

dit is zo'n beetje de meest eenvoudige manier om 't gewenste effect te bewerkstelligen met m'n P3. je kan natuurlijk door verschillende events met verschillende waardes te programmeren nog veel freakier gedoe voor elkaar krijgen, maar dat wordt, zoals hierboven al eerder gezegd werd door CoolRunning, al snel chaotisch. denk bv. aan 't on-the-fly veranderen van de afspeelrichting van een pattern van "forward" naar "random" of "brownian" of de timebase van 'n pattern verdubbelen, halveren of naar triolen veranderen, "repeat*N by length" op één AUX en dan op een andere de note-length laten randomisen en ga zo maar door...

dikke maar controleerbare random-freakiness!!

Origineel geplaatst door oozi
..ik maak vergelijkbare random/glitch/gebroken beats met m'n P3 sequencers in combinatie met m'n Yamaha A3k. dat gaat als volgt:

okdan je werkt met c.frasier zn seq. de p3
wat een projekt dit stijgt bove alle zelf bouw modules uit ,...en fattuh seq qa specs . eg ,
ik hebt alleen nog maar gelezen

werkt dat ,...dat zeije al
eindelijk iemand die met hardware iets [intessants] maakt ,...
wil je iets posten soundwise dan

:halleluja 2ya

Origineel geplaatst door oozi

okdan je werkt met c.frasier zn seq. de p3
wat een projekt dit stijgt bove alle zelf bouw modules uit ,...en fattuh seq qa specs . eg ,
ik hebt alleen nog maar gelezen

:) ik heb er zelfs 2. de P3 blaast iedere andere analoge-stijl sequencer volledig omver... en 2 al helemaal!!

werkt dat ,...dat zeije al
eindelijk iemand die met hardware iets [intessants] maakt ,...
wil je iets posten soundwise dan

:halleluja 2ya

ik zal binnenkort wel ff wat dingetjes ter illustratie opnemen &posten.

Origineel geplaatst door CoolRunning
Hier is een voorbeeldje: De patch gewoon 3 minuten laten lopen,
en de random-seeds gemoduleerd met een random LFO.

Alleen de basis-kick is een repeterend pattern, maar de probability
van die kick wordt ook ietwat gemoduleerd.

Volgens mij zit er genoeg knip-materiaal in :D

Voorbeeld (6.6 Mb)

Mvg.

CoolRunning

zou het mogelijk zijn deze patch te make in de Demo van de G2 engine die je gratis kan downloaden? kan je de patch eens posten aub?

Zo'n random-seed achtige patch is ook wel in reaktor te maken ja. Grappige is dat ik op de 1 of andere manier toch het verschil kan horen tussen een seed uit reaktor of een seed uit een G2 (heb ook een G2 gehad in het verleden). Niet omdat je de randomness kunt terug herleiden naar 1 van beide applicaties ofzo maar ik denk toch door de oscillator en filter algoritmes. De g2 heeft wat dat betreft ook een heel specifieke sound.....wel ok maar niet uniek wat mij betreft.

Als er alleen modules zijn gebruikt die je in de g2 demo kunt gebruiken is het laden van zo'n patch geen probleem. Als hij maar niet meer dan 1 slot gebruikt (want dat kon de G2 demo niet aan volgens mij).

Origineel geplaatst door Acidfever
Zo'n random-seed achtige patch is ook wel in reaktor te maken ja. Grappige is dat ik op de 1 of andere manier toch het verschil kan horen tussen een seed uit reaktor of een seed uit een G2 (heb ook een G2 gehad in het verleden). Niet omdat je de randomness kunt terug herleiden naar 1 van beide applicaties ofzo maar ik denk toch door de oscillator en filter algoritmes. De g2 heeft wat dat betreft ook een heel specifieke sound.....wel ok maar niet uniek wat mij betreft.

Als er alleen modules zijn gebruikt die je in de g2 demo kunt gebruiken is het laden van zo'n patch geen probleem. Als hij maar niet meer dan 1 slot gebruikt (want dat kon de G2 demo niet aan volgens mij).

ok maar enige idee hoe ik zoiets in elkaar steek? waar moet ik beginnen? ik heb namelijk geen flauw idee.

Back