sysex en Alpha Juno 2

Baseman

Turn up the low
Hallo,
Als ik vanuit het programma MIDI OX (www.midiox.com) patches naar me Alpha Juno 2 verstuur werkt dit niet goed.
Van de 88 memory plaatsen zijn er dan maar een paar die het doen en waar de juiste naam bij staat in het display.
Bij de andere geheugenplaatsen zie je allemaal willekeurige karakters in het display en geen geluid. Ook als ik via cubase de Juno aanstuur en ik een andere patch wil kiezen, kiest het apparaat willekeurig uit de presets of uit het memory, terwijl ik in cubase toch wel aangeef welke patch hij moet selecteren.
De Juno is aangesloten op een midisport 4x4 met de nieuwste drivers. En ik maak gebruik van Windows 2000 workstation.
Iemand een oplossing voor dit probleem. Alvast bedankt

Oplossing: De sysex files die ik gedownload had waren van zichzelf al corrupt :stupid
Nu ik de patch editor heb (EZalpha patcheditor http://www.chime.demon.co.uk/software.htm) Funxiun bedankt :okdan: Werkt het harstikke goed,
Ook moet je op de Juno zelf 2 dingen veranderen:
System Exclusive = ON
Local On = ON
En dan werkt het :)

Laatst gewijzigd:
Volgens mij haal je 2 dingen door mekaar. Je noemt sysex en vervolgens heb je het over program changes. Dat zijn 2 verschillende dingen in Cubase. Kijk even in Cubase of je wel sysex aan hebt staan. Het moet namelijk wel geactiveerd staan in een menu. Ik weet uit mijn hoofd niet meer welke en kan het nu helaas niet controleren (zit op mijn werk). Ik heb ook een Juno 2 + midiman midisport 4 x 4 met cubase en bij mij doetie het wel gewoon! (ik draai alleen wel onder 98 ipv 2000)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door DJ41
Kijk even in Cubase of je wel sysex aan hebt staan. Het moet namelijk wel geactiveerd staan in een menu. Ik weet uit mijn hoofd niet meer welke en kan het nu helaas niet controleren (zit op mijn werk).

Options, en dan Midi System... en daar Midi Filter [ofzoiets, ik zit ook op mijn werk]
standaard is de SysEx aangevinkt, hetgeen betekent dat de SysEx data gefilterd wordt... alles wat NIET aangevinkt staat wordt naar geluisterd

aah. jij kan het beter uit je hoofd dan ik ! ;)

Maar omdat dat andere programma ook niet lekker werkt, vermoedt ik dat er misschien nog wat anders aan de hand is...

Back