Eindelijk een Emulator III.

Vraagje dus: het is misschien meer over samplers in het algemeen, maar de vraag ontsotnd toen ik opzoekingswerk deed naar de EIII.
Je kan in de EIII dus zoals in vele andere samplers samples inladen. Maar kan je met zo 1 sampletje een melodie inspelen via het keyboard, dus dat de sample gepitchd wordt? Zoja, met welke andere hardwaresampler gaat dit nog? Met softsamplers is dit standaard zeker?

Gagarin met veel hoop op een duidelijk antwoord.

Whaaa, een vriend van me had een paar jaar geleden een emulator III thuis staan. Deze was van een kennis en moest hij verkopen, omdat die kennis niet meer thuis was in de muziekwereld. Samen met een module van wersi geloof ik.

De emulator moest honderd euro opbrengen en ik zei nog dat dat nogal duur was voor zo'n ouwe gigantisch sampler. Wist ik veel :D Ik dacht dat juist de emulator II zo gewild was.

Ik zal eens vragen of dat ding nog verkocht is en voor hoeveel. Hij is ondertussen verhuist, dus wellicht wel naar de stort gebracht.....:duivels:

Vraagje dus: het is misschien meer over samplers in het algemeen, maar de vraag ontsotnd toen ik opzoekingswerk deed naar de EIII.
Je kan in de EIII dus zoals in vele andere samplers samples inladen. Maar kan je met zo 1 sampletje een melodie inspelen via het keyboard, dus dat de sample gepitchd wordt? Zoja, met welke andere hardwaresampler gaat dit nog? Met softsamplers is dit standaard zeker?

Gagarin met veel hoop op een duidelijk antwoord.

Bikkel, is je antwoord ("iedere sampler") hierop een antwoord? Ben niet zo thuis in samplers.

Gagarin

Ok, bedanky dus. Dat van die MPC vermoedde ik al lichtjes. Maar mijn ervaring met samplers is werkelijk miniem.

Gagarin

Geeft niks, gewoon Googlen totdat je er bij neervalt. Probeer eens een S-950 of een S-1100, die zijn waardevast als je een beetje oplet dat je niet te veel betaalt voor een exemplaar zonder extra's. Voor wat kilometers reizen kun je dan in feite voor niks eens kijken of het wat voor je is.

Overigens kunnen de meeste MPC's weer wel melodieen spelen als je ze op een bepaalde manier instelt maar dat is niet de manier waarop je ze normaliter wil gebruiken.

Back