[new track] straight 303's

el cuerpo

Nieuwkomer
Long time no see.

Werd tijd om maar weer es een trackje te droppen.
Genre deze keer, lekkere monotone acid :P

el cuerpo - straight 303's
quality: 64Kbps (low quality)
time: 6min 57

Gear used:
- FL Studio 4
- Bassline
- ReFX Vanguard
- diverse samples
- lots of effects

http://home.wanadoo.nl/nversleyen/audio/straight303's.mp3

Laatst gewijzigd:
Die 303 komt uit die gele vst (bassline)

Klinkt goed...beetje simpel in de drums (maar nu maak ik daar ook vaak iets heel moeilijks van:) )

Is die vst die het meeste op een 303 lijkt qua uiterlijk inderdaad.

Heb de drums inderdaad wat simpel gehouden normaal speel ik daar ook meer mee, maar vond het bij dit nummer niet echt toepasselijk.

Thankx voor je feedback.

beetje straight idd :)
de beat mag je wel wat simpeler houden, maar dan moet ie wel wat vetter (of ligt dat aan de mp3) en af en toe een variatie in de feel zou geen kwaad kunnen. zeker niet in het gedeelte waar je de '303' steeds meer opfokt, daar moet de beat ook steeds veranderen.. crashes op de tel erbij ofzo. de beat moet het verhaal van de acidlijn meevertellen is mijn kritiek eigenlijk
die galm op de kick noem ik het maar zou ik veranderen in een wat vollere baslick voor het zelfde effect, maar daar krijgt ie misschien iets meer ballen van. iets dikker

maar ja, wie ben ik he :)

Bedankt voor je feedback.

Ik zal je tips meenemen in de nieuwe versie, wat variatie kan inderdaad geen kwaad.
MP3 is inderdaad klote kwaliteit, maar dat heb ik express gedaan.

Om mijn studio monitors klinkt ie al bijhoorlijk zwaar, ben bang dat al ik er nog meer bass in ga gooien de bass dan de rest wegdrukt.

Zodra ik de nieuwe versie heb knal ik hem wel weer online.

die melodie lijkt een beetje op blade.
ik vind alleen de drum niet pompend genoeg probeer eens het hele project wat sneller te maken en nog wat sleutelen aan de drum want de melodie is lekker maar de drums vind ik niet goed genoeg
maar dit is mijn mening kijk maar wat je doet kan wel een leuke track worden!

Datalimiet overschreden?!:frons:

Weet ik nu dus ook dat dat mogelijk is bij wanadoo :)

Sorry voor het ongemak guys.

Back