Ebay auction gewonnen, verkoper in 'quiet'-mode

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

demian

Ojee
Heb ik een leuke synth gewonnen op ebay, een Oxford Oscar van ene belgische persoon, neemt ie geen contact met me op, hij reageert ook niet op email, zou die vinden dat ie te weinig geld voor de synth gevangen heeft? Of doe ik iets verkeerd?

iig, het is deze auction.. iemand die het kan verzinnen?

thnx.

klik

Misschien is ie op vakantie of is ie een normaal persoon met een sociaal leven en checkt ie niet elke dag zijn mail. Na een week zou ik een beetje zorgen gaan maken..

Zie ook feedback:
"kris9090: Was on tour for 2 months and didn't find payment method on time before I left!! Sep-13-04 00:05 "
Ik mag hopen dat het nu geen 2 maanden duurt..

Ik heb geen idee hoe het werkt dus helpen kan ik je helaas niet, maar in elk geval gefeliciteerd met je aankoop! Goede prijs voor een topbak! :okdan:

Volgens de voorwaarden van Ebay is ie nu van jou :D Te weinig geld kan niet, dan had diegene maar een reserve price moeten aangeven. Als je een weekje niks hebt gehoord moet je Ebay zelf mailen naar mijn weten.

success!

Die reserve prijs kan niet meer bij de nederlandse ebay of wel?

Ik heb net het zelfde achter de rug........

Mijn verkoper reageerde een hele week niet na een veiling te hebben gewoonen voor een Fatom voor een prikkie, ik de beste man slechte feedback gegeven.......krijg ik na een week mail. dat ie op vakantie was in de states.......en daar kan je natuurlijk geen mail lezen.

Afijn ik heb inmiddels dus nu ook een slechte feedback......

Origineel geplaatst door Jena_mu6
.......krijg ik na een week mail. dat ie op vakantie was in de states.......en daar kan je natuurlijk geen mail lezen.

Afijn ik heb inmiddels dus nu ook een slechte feedback......

Idd, in de VS hebben ze nergens internet en webmail is daar zelfs verboden 8o) . Het is trouwens best een slecht systeem, dat met die feedback. Als je je eigen feedback 'schoon' wilt houden kun je nooit negatieve feedback geven, want dan krijg je sowieso negatieve feedback terug als vergelding. Ik heb niet direct een betere oplossing, maar dit is ook niet geweldig.

In de algemene voorwaarden staat dat een object vanaf het moment dat je gewonnen hebt, van jou is en dat de verkoper 'm verplicht is op te sturen [of iets dergelijks om 'm bij jou te krijgen]. Als je hiervoor een rechtzaak aanspant tegen die gast, win je dus in ieder geval. Bij eBay worden alle gegevens van een verkoper opgeslagen [adres, telefoon, email, blablabla] dus je staat sowieso al sterk.

Maar ik denk eerder dat ie inderdaad gewoon niet iedere dag z'n mail checkt. Van de 25 feedbacks die hij heeft, zijn er 24 positief, dus zal vast geen oplichter zijn. Gewoon even geduld hebben.
Ik koop al jaren vanalles via eBay, nog nooit slechte ervaring mee gehad.

Chill :mexico:

Er worden regelmatig oude accounts met veel positieve feedback gehacked om om artikelen te "verkopen". Een maatje van me heeft een Vestax mixer "gekocht" voor 550 euro.. dit geld is overgemaakt en de mixer is nooit gekomen. De verkoper (de naam die de verkoper opgegeven had, of misschien de gehackte account ofzo) beweerde niets van een mixer af te weten. Na een zoektocht via internetoplichting.nl is hij uitgekomen dat hij te maken heeft met een aantal russen in berlijn. Met andere woorden, dag 550 euro. Helaas is ebay niet zo 100% safe meer als het was. Maar ik denk in dit geval niet dat je met een oplichter te maken hebt, eerder met een lui persoon :)

Origineel geplaatst door BigDplayboy
In de algemene voorwaarden staat dat een object vanaf het moment dat je gewonnen hebt, van jou is en dat de verkoper 'm verplicht is op te sturen [of iets dergelijks om 'm bij jou te krijgen]. Als je hiervoor een rechtzaak aanspant tegen die gast, win je dus in ieder geval.

kletskoek. Daar is niets van waar! :smeris:

Origineel geplaatst door mc_kwok

Ok ok maar leg dat dan ff uit.. waarom zou je dat dan niet kunnen doen... iemand strafrechtelijke benaderen???

Het enige wat je kan "maken" bij een niet-verkopende verkoper is een negatieve beoordeling. Ebay kan (of wil?) verkopers niet dwingen het object te verkopen.

Internationaal recht is niet eenvoudig. Het kan wel, maar het is moeilijk.. "Tegen" stemmen helpt nog meer om het eenvoudiger te maken... NOT!

Ebay kan (of wil?) verkopers niet dwingen het object te verkopen

Kan niet, in ieder geval. Stel ik maak nu een eBay account aan op naam van iemand anders met een of ander vaag hotmail-adres dat ik ook zelf kan aanmaken. Vervolgens plaats ik via dat account een advertentie voor een synth die ik niet heb. Wat kan eBay daar aan doen?

Origineel geplaatst door mc_kwok

Zonder op alle details in te gaan. Los van de vraag naar het toepasselijk recht (maar de kenmerkende prestant is de verkoper, dus volgens het EVO zal het Belgisch recht van toepassing zijn) is het algemeen principe als volgt:

zaak + prijs overeengekomen = koop -> afdwingbaar d.m.v. uitvoering in nature of schadevergoeding

Wat ebay allemaal in z'n voorwaarden zet, heeft m.i. juridisch geen enkele waarde, toch niet in de relatie koper - verkoper. Ebay is gewoon een medium, zoals een marktplein, maar dan virtueel. Maar omdat ebay niks te zeggen heeft, betekent niet dat je zelf je rechten niet kan uitoefenen.

Wel een mooie prijs voor die OSCar. 8)

Origineel geplaatst door etaoin
Kan niet, in ieder geval. Stel ik maak nu een eBay account aan op naam van iemand anders met een of ander vaag hotmail-adres dat ik ook zelf kan aanmaken. Vervolgens plaats ik via dat account een advertentie voor een synth die ik niet heb. Wat kan eBay daar aan doen?

Ik dacht dat je je tegenwoordig moest inschrijven met creditcard, als je die niet hebt sturen ze je wachtwoord via de post. Niet dat dit waterdicht is maar toch :P

zaak + prijs overeengekomen = koop -> afdwingbaar d.m.v. uitvoering in nature of schadevergoeding

Grootste probleem in deze is dat je niet weet wie de verkoper is... als die gegevens allemaal fake zijn, wie ga je dan aanklagen?

Origineel geplaatst door apollo
Zonder op alle details in te gaan. Los van de vraag naar het toepasselijk recht (maar de kenmerkende prestant is de verkoper, dus volgens het EVO zal het Belgisch recht van toepassing zijn) is het algemeen principe als volgt:

Wat ebay allemaal in z'n voorwaarden zet, heeft m.i. juridisch geen enkele waarde, toch niet in de relatie koper - verkoper. Ebay is gewoon een medium, zoals een marktplein, maar dan virtueel. Maar omdat ebay niks te zeggen heeft, betekent niet dat je zelf je rechten niet kan uitoefenen.

Wel een mooie prijs voor die OSCar. 8)

ehm?

3.1 Online veilingen. Ofschoon men gewoonlijk naar ons verwijst als een "online veilingsite" is het belangrijk u te realiseren dat wij niet een traditioneel veilinghuis zijn. Onze site functioneert als een platform en wel één die eenieder in staat stelt vrijwel ieder object, op ieder moment en op verschillende wijzen aan te bieden, te kopen of verkopen met gebruikmaking van een soort veilingsysteem. Dit wordt gewoonlijk aangeduid als een "online veiling". Wij zijn echter NIET betrokken bij de daadwerkelijke transacties tussen kopers en verkopers. Om die reden kunnen wij dan ook geen enkele controle uitoefenen op de kwaliteit, de veiligheid of de legaliteit van de geadverteerde objecten, de juistheid van de aanbiedingen, de bevoegdheid van verkopers objecten te verkopen en de bevoegdheid van kopers objecten te kopen. Wij kunnen ook niet garanderen dat een koper of verkoper daadwerkelijk de transactie zal uitvoeren.

Hiermee heb je je akkoord verklaart bij het deelnemen, dus hiermee zul je het moeten doen.

edit: sorry, dit betreft natuurlijk alleen de rol van eBay. :)

Wat Apollo zegt. Volgens het verbintenissenrecht ontstaat een koopovereenkomst door aanbod en aanvaarding tussen twee personen: de verkoper en de koper. E-bay kan nooit iemand dwingen om te verkopen. Het is slechts een virtuele markt. En in dit geval is inderdaad het Belgisch recht van toepassing. Je kunt misschien wel met de gegevens van E-bay een civiele vordering indienen. De verkoper heeft immers de OSCar aangeboden onder de voorwaarden van E-bay. De aanvaarding door de koper ontstaat door de het winnen van de veiling. Maar er is voorzover ik me kan herinneren bij internet aankopen (het winnen van veilingen) wel nog enige ruimte om de koop niet te laten doorgaan. Het is niet hetzelfde als het verkopen van een synth in de winkel.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back