Behringer V-Amp en Zoom Gfx5

gremlin23

Compleet gestoord!
Yo guys,

Ik weet dat deze producten hier niet thuis horen.
Een vriend van mij wil deze producten aanschaffen en vroeg mij naar mijn mening.
Hoewel ik, net zoals de meeste van jullie, een groot informatiebron ben met wat betreft synths/samplers/mixers/effecten/enz, heb ik hier wat minder verstand van.
Behringer is natuurlijk geen "TOP" merk.

Qua prijs is feedback, vergeleken met thomann en musicstorekoeln, goedkoop.

Qua recensies, worden beide apparaten ook vrij goed besproken.
Behringer blijkt wel beter voor studio gebruik (daar koopt vriend het ook voor).

Zijn er niet vergelijkbare/betere modellen in eenzelfde prijscategorie.
Line6 (ter verg. met behringer) heb ik naar gekeken, maar denk niet dat dit een super concurrent is.

Wat vinden jullie?
HEeft een van jullie ook verstand van dit spul???

Behringer V-Amp Bass Pro 189 euro > feedbackprijs

Zoom gfx5 (elec. git) 209 euro > feedbackprijs

Groeten,

Frederik.

Re: Behringer V-Amp en Zoom Gfx5

Origineel geplaatst door gremlin23
Behringer is natuurlijk geen "TOP" merk.
*telt af voor B-flame thread*

Zijn er niet vergelijkbare/betere modellen in eenzelfde prijscategorie.
Line6 (ter verg. met behringer) heb ik naar gekeken, maar denk niet dat dit een super concurrent is.
:bekdicht: Line 6 heeft de POD gemaakt. Daar heeft Behringer de V-amp van afgekeken. Tuurlijk is dat een concurrent :D!
Wat vinden jullie?
HEeft een van jullie ook verstand van dit spul???
Helemaal niks. Ik zou zelf ook moeten vertrouwen op de verkoper. Maar ik weet wel dat Zoom ook niet heel erg hoog in de top range zit, als je eventuele alternatieven wilt kom je denk ik bij Boss of Digitech uit.

ga voor de podxt van line 6, hij kost iets meer maar is veel beter van klank

de behringer klinkt altijd ongeveer hetzelfde, hoeveel je ook aan de knopjes draait, de zoom is vergelijkbaar maar van nog slechtere kwaliteit naar mijn mening

een line 6 pod xt is goed,, hij is zowat het beste qua gitaaremulators en kost niet zo overdreven veel (hier 350 €)

andere goede mogelijkheden zijn toestellen van boss (GT6, GS10, GT PRO) en Digitech (GNX en VX series)

Die Bass Pod XT zou dus een goede vervanger kunnen zijn voor de Zoom ?

Ik koop binnenkort een Vox Tonelab. Nog een concurrent dus, ik vind hem persoonlijk een stuk beter klinken dan de Pods. Prijs is 320,- bij feedback. Ik koop hem wel in eerste instantie voor gitaar, ik weet niet hoe hij over synths klinkt.

Ik heb al een tijdje de V-amp pro en eigenlijk ben ik er best tevreden over. Vooral over de buizen-simulatie. In combi met de complessie die erg netjes klinkt (moet er wel bij zeggen dat dit de enige setting is met enige variatie die ik gebruik).

Is die gitaar amp van Native Instruments trouwens niet wat voor die maat van je? Ook een erg fijne sim

Origineel geplaatst door gremlin23
Die Bass Pod XT zou dus een goede vervanger kunnen zijn voor de Zoom ?

yep, als ex bassist die met degelijk materiaal speelde (een fender precision en een Peavey 300w amp waarvab de naam mij ontglipt maar hij leek veel op de moderne peavey tour combo 115 qua uitzicht en spec's) stond ik redelijk te kijken toen ik dat die bass pod xt voor het eerst hoorde. Ik ben niet zo voor simulaties van akoestische instrumenten of amps, maar die is echt wel zeer goed, beter dan alle basamps in die prijsklasse.

Ik heb eens een topic over de v-amp2 gemaakt (De gitaarversie). Misschien staan er nuttige dingen in voor je! is vast nog wel te vinden met de search

Zelf heb ik de v-amp teruggebracht en een podXT met voetpedaal gekocht trouwens. Ben véél blijer met de pod

Origineel geplaatst door FLechdrop
Ik koop binnenkort een Vox Tonelab. Nog een concurrent dus, ik vind hem persoonlijk een stuk beter klinken dan de Pods. Prijs is 320,- bij feedback. Ik koop hem wel in eerste instantie voor gitaar, ik weet niet hoe hij over synths klinkt.

Ik ben ongelovelijk benieuwd hoe de Vox Tonelab je gaat bevallen.. geef even een gil als je hem een paar weken heb uitgeprobeerd, ik zit er namelijk zwaar over te twijfelen om mijn V-amp-pro de deur uit te doen en een tonelabs SE versie te kopen (met 2 expressie pedalen).

Het lijkt me inderdaad het mooiste modeler apparaatje momenteel verkrijgbaar. Ben dus heel nieuwschierig naar je bevindingen.

Ohh ik speel voornamelijk jazzgitaar en zal dus voornamelijk ben dus voornamelijk benieuwd naar de kwaliteit van de 'cleane' sounds.

http://www.voxamps.co.uk/downloads/Acoustic Tone Lab.mp3

Back