Behringer V-Amp Pro of Line6 PODxt

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Fast Ed

Stamgast
Ik wil graag mijn KORG M3 88 / KORG Radias / Hammond XB-1 uitbreiden met wat meer effecten. Mijn interesse gaat uit naar één van de onderstaande effectenprocessoren:
  • Behringer V-Amp Pro; of de
  • Line6 PODxt.

Wie heeft ervaring met één van de bovenstaande beestjes i.c.m. een synthesizer. Ik hoor graag jullie bevindingen.

heb een podxt, klinkt erg goed, vind behringer veel waar bieden voor z'n geld maar van klank ook achterblijven bij de pod's (dunner geluid, minder vet, minder "duur")

Naast de spullen die je hebt zou ik gaan voor in ieder geval een soortgelijke kwaliteit en nou heeft Behringer absolut tools die te gek zijn, helemaal voor het geld en niet eens slecht maar van deze 2 zou ik 150% voor de POD gaan. Die maken je sound al platter dan gewenst (of soms juist gewenst, want voor een heleboel live dingen zijn ze te gekker dan je zou denken) maar kwaliteit (zowel de hardware, UI, effecten, AD en sound van de effecten) ontstijgt de Behringer bak by far!

Hé Manu, thnx voor je reactie, maar ik begrijp je laatste zin niet helemaal. Is de Behringer nou wel niet beter qua "hardware, UI, effecten, AD en sound van de effecten"?

niet beter dus, ga voor podxt , en neem tegenlijk de bassspeakers uitbreidingsset en/of de filtereffecten er even bij

Sorry zie mijn fout nu ik mijn eigen post terug lees.
De POD is beter. Ik wilde zeggen dat zelf die je signaal al wat platter/minder dynamisch maken dan je bron/input...maar zijn een stuk beter en flexibeler dan de Behringers

Oké, niet dat ik me helemaal blindstaar op Behringer, maar als ik zo het e.e.a. lees schijnt de Behringer V-Amp Bass Pro wel weer beter aan te sluiten op de behoeften van een toetsenist...Kan dat kloppen of is dat gewoon een leuk verkooppraatje?

Sorry zie mijn fout nu ik mijn eigen post terug lees.
De POD is beter. Ik wilde zeggen dat zelf die je signaal al wat platter/minder dynamisch maken dan je bron/input...maar zijn een stuk beter en flexibeler dan de Behringers
ze klinken beter !
behringer probeerde de pod's te copieeren , maar wel met goedkopere componenten . en dat hoor je..

ik heb in de loop van de tijd alle pod's en v-amp's wel eens misbruikt en heb eigenlijk maar 1 tip voor je: ga altijd voor de bass-variant als je er je toetsen op aansluit. De "gewone gitaar"-varianten vond ik altijd wat schel klinken achter m'n toetsjes. Het zou kunnen dat dit op te lossen is met heftig tweaken (niet geprobeerd), maar waarom zou je, als de bass-variant dit "probleem" niet heeft ?
Dit kwam ik bij zowel line6 als behringer tegen.

De rackversies zijn flexibeler qua aansluitmogelijkheden, maar ook een stuk duurder. Persoonlijk zou ik voor een rackversie gaan, maar als je de extra aansluitingen toch niet gebruikt, is de keuze makkelijk.

De Behringer servie is de vergelijken met de gewone Pod. De PodXT is de opvolger daarvan, waarop Behringer eigenlijk geen antwoord heeft gegegeven. De de PodXT is beter dan de Behringer. Ik heb ze allebei gehad en vind de PodXT een stuk beter, mn de effecten zijn slecht bij de Behringer. Het is inderdaad waar dat je beter de bass-versie kunt nemen voor toetsen. Alhoewel op de laatste firmware van de PodXT ook de nodige bass-effecten zitten.

Kijk daar ga je alweer...ik heb zelf ook behoorlijk wat live ervaring en ervaring met het werken met dat soort apparatuur en effecten bakken en zou altijd voor de gitaar versies gaan (sorry!) dit omdat:

- je bij de bas-versies juist weer een stuk de andere kant op mist die essentieel
bij toetsen en dat er niet bij kan tweaken. Je moet altijd gaan draaien en
editten om je sounds te krijgen en dan krijg je echt het volle wel in je gitaar-
versie. Je kan met deze een definitie in je sound krijgen die MEESTAL NIET
ALTIJD juist in de bas-varianten niet aanwezig is.

- Sommige effecten die je wilt zitten niet altijd in de basvarianten, omdat je
die gewoon vaker gebruikt bij gitaar. En die effecten zijn nogmaals
geschreven voor een bas input (dat frequentie gebied)

- Als je niet een goede midi-setup hebt en je handig bent in programmeren
dan zou ik altijd voor de floorboard versies gaan (bijv Pod XT live). Dan kan
je je effecten/effect blokken aan en uit trappen waar nodig, snelle aanpas-
singen doen met de realtime controllers. Expressie pedaal eraan of 2.
Wil niet zeggen dat die dingen ook op de grond hoeven liggen. Makkelijk
presets selecteren met de keuze van met je setup laten meeschakelen
of gewoon met je bank en preset selectie schakelaars

Zo zie je maar weer qua tips; neem het in je op en doe je eigen ding ermee

Oh en waarom nogmeer de bas-versie niet, en dat moet je maar eens overleggen met eventueel je geluidsman; al dat laag wat daar in zit, wordt per direct uit je sound gehaald door je FOH man. Dat laag is 'lekker' als je alleen door je sound heen aan het skippen bent, maar de ballen van je sound zit niet altijd in het laag/sublaag maar kan daar ook boven zitten in een gebied wat absoluut in de gitaar bakken zit.

zoals ik al schreef : bij de podxt kun je voor 49,50 een software uitbreiding doen , waarbij je allerlei bassamps en speakers in je gitaarpod krijgt. 15", 18" speakers etc. echt daarmee heb je eigenlijk het beste van 2 werelden.
enig nadeel van pod is dat je ook hun pedaaltjes moet kopen of gaan voor een midipedaal

Uiteindelijk geen. De reden waarom ik een effecten-processor wilde aanschaffen zat hem in het feit dat ik in combination-mode op mijn M3, slechts, vijf IFX kon gebruiken.
Stel ik had in een nummer een lead-sound, een strings-sound en een hammond-sound nodig...had ik een probleem. Alleen al de gemiddelde lead-sound op mijn M3 gebruikte alle vijf de IFX. Gevolg: in combination-mode werden de overige sounds dun omdat je de bijbehorende IFX niet meer kon toepassen; die werden al in gebruik genomen door de lead-sound.

Uiteindelijk ben ik middels MIDI alles aan elkaar gaan knopen en nu bedien ik vanaf mijn M3 dus mijn XB-1 en mijn Radias en mijn pas aangeschafte JV-1080. Nu kan ik hele complexe layers maken middels de diverse modules en het wat slimmer inrichten van mijn IFX op de M3

Dank voor jullie reacties. :halleluja

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back