Michael Jackson

Origineel geplaatst door Digimod
moet je dan instant funk, groove maken om in de geschiedenisboeken te komen :confused:

Je hoort mij niet zeggen dat MJ in de geschiedenisboeken hoort! :)

De feiten lijken me al reden genoeg om in "de geschiedenisboeken" te komen... en sensatieverhalen moet je los zien van de muziek zelf.

Origineel geplaatst door Arv
ABBA in de geschiedenisboeken? haha laat me niet lachen..

En ik ben het wel met Koediman eens.. Beatles, Beach boys, ook geweldig leuk maar toch uit een ander soort hoek.

De nummers van MJ hebben gewoon instant funk, groove. Nix fancy, gewoon lekkere goeie muziek. Het zijn geen Dylan texten maar ja wie zit er dan ook nog op die sjagrijn te wachten tegenwoordig? :duivels:

hehe..
R

Persoonlijk vind ik ABBA veel te poppy, maar hun nummers schijnen wel op een dusdanige unieke manier in elkaar te zitten, dat ze de geschiedenisboeken ingaan (ooit een documentaire gezien waarbij een klassiek geschoolde musicus (geloof ik; kan het me niet zo goed meer herinneren) hun nummers ging analyseren).

Ach, in wezen is wetenschap niets anders dan onderbouwde uitspraken over de werkelijkheid. Op zich is er over MJ op muzikaal gebied niets anders bekend dan de muziek zelf. Onderbuikgevoelens of niet, is die muziek interessant genoeg, vooral aangaande de ontwikklingen in de totale muziekwereld. Gewoon stellen dat hij veel invloed heeft gehad zonder die invloeden aan te wijzen is inderdaad onderbuik :D Stellen dat het onbespreekbaar is en alleen maar te voelen is een zeer beperkte visie. Termen als gewoon goed zijn leuk, maar in wezen onbruikbaar, terwijl er best redelijke manieren bestaan om het wel benoembaar te maken. Maar de informatie is reuze beperkt, tenminste, zo heb ik dat tot nu ervaren. Nergens is te vinden wat nu precies de bijdragen van Jackson en welke van Jones zijn. Alleen z'n privé leven wordt breed uitgemeten. Dat is eigenlijk zonde. Tot nu toe staat er mijns inziens alleen de video clip van Thriller als voorbeeld van een combinatie aanbod via de televisie. Het beeld was een groter sucses dan het geluid. In die kant van de beschrijvende muziekwetenschap zal MJ hoge ogen gooien. En verder is het constat eren dat MJ enerzijds en The Beatles/Beach Boys anderzijds uit een andere 'hoek' komen al een wetenschappelijke uitspraak, hoewel 'welke hoek' nog ontbreekt.

Wout

tsja wout... ik hou nou eenmaal meer van genieten van muziek als ontleden... natuurlijk is het een leuke passtime om lekker te lullen over de verschillende aspekten van dit of dat, maar mijns inziens zit er meer diepte in onbespreekbare dingen als in bespreekbare... gewoon een kwestie van verschillende uitgangspunten waarschijnlijk...

Zoek maar eens naar thesis en michael jackson.
D'r zijn zat mensen gepromoveerd op de analyse van zijn muziek.

Ik zou zeggen, doe die eens lezen en leer wat z'n invloed was in de pop industrie en de zwarte gemeenschap en met name de zwarte amerikaanse gemeenschap. Mag wel een rare kwibus zijn, maar wel eentje die mede z'n stempel heeft gedrukt op ontwikkeling van muziek in het algemeen.

Denk ook wel dat als je tientallen miljoenen platen hebt verkocht je ook wel eens wat anders wilt. Zeker als je niet echt met de tijd bent meegegaan.
Als hij een paar eigentijdse producers bij elkaar raapt en weer in de studio duikt zal er zeker wel weer wat interessants uitkomen. Als die maar geen oude koeien uit de sloot halen.

Origineel geplaatst door fuse
Zoek maar eens naar thesis en michael jackson.
D'r zijn zat mensen gepromoveerd op de analyse van zijn muziek.

Sorry, maar waarschijnlijk heb ik een andere versie van google dan jij, want ik kom alleen maar op plekken waar je een thesis kunt kopen voor een werkstuk op de middelbare school in de VS en een pracht verhaal hoe een zombie Edith Piaf Michael Jackson trouwt in een buitenaards liefdesruimteschip. Puur onderbuikerigheid :)

Wout

Back