CD Spaanse Go Magazine Sonar editie

Origineel geplaatst door mikanik
He, waar is mijn CD?????
Ik was op Sonar met propass. Heb alle boekjes gekregen en weer weggegooid anders moest ik bijbetalen vanwege overgewicht.... De CD heb ik nooit gezien. Ik had hem best willen hebben ook al wordt die slecht gewaardeerd door een zeker iemand....

Zat bij dat dikke blad Go magazine gewoon op de vookant onder het plastic.

Re: Ik op CD Spaanse Go Magazine Sonar editie

Origineel geplaatst door sander
Oplage 5001. Wordt gegeven aan iedere festivalbezoeker samen met spaanse versie van Go magazine.
Nummer 2 is van mij. Is een nummer wat een paar jaar geleden op Bunker plaat van me stond.

GOSERIES 18

texto Javier Blánquez

Plastikman "I don't know"
La tenebrosa despedida de "Closer" se reeditó, en versión extendida y con basslines aún más afiladas que en el original, pocos meses después de la salida del álbum para disfrute de DJs aficionados a las intros épicas y a las mezclas largas. La conexión minimal techno con la 303 se gestó en un largo túnel en el que los beats machacan con lentitud y el feeling ácido es de todo menos lisérgico. Hawtin, como siempre, lo bordó.

Sendex "Do you really?"
De las catacumbas de Bunker, ilustre sello holandés respetado por sus asaltos techno de mal rollo minimalista (Unit Moebius) o su electro de baja fidelidad y nueva generación (Legowelt), surge Sendex, o Sander Meyer, revivalista en la onda Acid Kings que tiene todos los maxis de Bam Bam, Armando y los primeros 808 State en un altar. La cara más purista del acid house sublimada en un festín analógico de blips y blups.

Luke Vibert "Cash'n'carry acid"
Publicado originalmente en el maxi "Homewerk" (02) y reeditado ahora en el álbum "Lover's acid", esta pieza saltarina de basslines más chispeantes que un cable pelado define a la perfección el estilo ácido de Vibert, el de Warp -"YosepH"- e incluso el más freak de Planet Mu. Melodías tirando a infantiles, breaks de hip hop y un toque easy listening tan kitsch como siempre le ha gustado al hombre.

The Kosmik Kommando "A1"
Forajido de la maquinita Roland de marras desde hace años y años -ha cultivado el acid para Rephlex, Dyatomic o Chimera-, es bajo el nombre de Kosmik Kommando y su cota de malla medieval cuando más y mejor rinde Mike Dred en sus incursiones con la bassline. Es entonces cuando practica el freakismo IDM con una pizca de old school hardcore y se eleva a los cielos de la 303 más imaginativa y ñigoñigueante.

Wighnomy Brothers "Pele bloss"
En su habitual estado de gracia del último año, DJ Gabor y Robag Wrühme le dieron vidilla a las cubetas de novedades -sección minimal, ésa que tan de moda se ha puesto en las tiendas de vinilo comiéndole terreno a la de techno- con este "3 Fachmisch EP" para Freude Am Tanzen en el que reluce como un diamante "Pele bloss", aproximación al acid del universo Kompakt en el que todo suena gordo, épico y, por supuesto, más retorcido que una toalla mojada.

Hugg & Pepp "Trosa"
Jesper Dahlbäck con su primo John: juntos son capaces de hacer olvidar que el acid house nació en 1987 y que ellos no son más que dos excelentes revivalistas. Escuchas "Trosa" y puedes pensar que todo nació hace nada, que los inventores de la Roland 303 patentaron el cacharro la semana pasada y que el ex auteur del deep house sueco ha comenzado a ordeñarlo de cero. Dahlbäck es a la 303 lo que Hendrix a la guitarra y punto pelota.

Alex Kid "Don't hide it (Alex Kid's acid dub)"
Cómo exprimir la 303 según el manual: hágase como Alex Kid y aplique un poquito de reverb, haga que los pulsos ácidos -ese 'guoj guoj guoj' de toda la vida- se prolonguen como si nunca fueran a concretarse y juegue con esa sensación de manera hipnótica y creando la tensión necesaria para anunciar mucho, una explosión, y luego no dar nada, sólo un orgasmo fingido pero placentero. "Don't hide it": McGuffin acidorro.

Closer Musik "One, two, three, no gravity (Ewan's acid dub)"
Ewan Pearson es la mano de santo que transforma en oro todo lo que toca. Si alguien se podía imaginar una versión acid del clásico ambient-pop de Closer Musik -el mejor maxi de Kompakt de la historia- sólo podía ser él, y lo cierto es que no se complica la vida. Simplemente dispara la 303, cuaja un par de basslines tranceras y épicas, le aprieta las tuercas al bombo, deja ese voz mágica y cósmica... y a flotar libremente, oiga.

Burger Industries "Derby"
Burger Industries es la cara acid de The Modernist, ese mito de Colonia que, además de gusto por los arpegios y el más canónico minimal techno, también le tiene cariño a la Roland 303 y hasta hace guarreridas española con ella. Mucho más fino en "Derby" -cara B del "Speicher 16" de Kompakt Extra- que en sus maxis para Structure, que eran una cerdada, Jörg Burger desmuestra aquí que, con una cajita plateada en las manos, es el king.

Avus "Fancy arse (James Holden Sunday night extension)"
Sólo había una manera de mejorar el algo estático y aburrido original de Avus: dando cuerpo y aplicando dinamismo a un esquema sencillo de bassline y caja de ritmos a base de repetición, reverberación y gigantismo ambient meets progresivo en un monstruo de diez minutos que se deja lo mejor para el final. No se dejen engañar por el poco sorprendente comienzo. Dejen pasar los minutos y comprenderán por qué James Holden es dios.

DK7 "Slipstream"
Otra vez Jesper Dahlbäck, esta vez con la voz de Mark O'Sullivan resucitando la memoria de grupos olvidados del new beat y el sonido pre-acid como Abfhart y los primeros maxis de R&S y Outer Rhythm. Si con "The difference" Jesper ya cambió las reglas del juego en clubland, "Slipstream" confirma que, de momento, en su propio terreno, nadie le tose. Su 303 parece bendecida por los maxis de Future Sound Records.

Humate "Breed (summer of '89 remix)"
El mito de las 'acid memories' que, qué curioso, destaparon Boards Of Canada en una de sus inencontrables primeras cassettes, lo desentierra el antaño trancero Humate en un tema que, nostálgicamente, evoca aquellos días de rave, Ibiza y fiestas en almacenes abandonados en el verano del 89 al compás del ñigoñogo de la Roland. Canto del cisne para el acid house clásico y resurgir, fíjate, quince años después.

Ferenc "Diplodocus"
No hay nombre mejor para un tema schaffel que "Diplodocus", imagen de peso y paso lento por antonomasia -benditos reptiles-, ni tampoco hay mejor recurso para reinventar el techno a tempo de 3x4 que añadir unos recursos acid nada evidentes, estirar las basslines con gracia y un regustillo downtempo la mar de relajante -pero sin cócteles ni mariconadas de esas- y cerrando el mix con ruiditos, ecos y rayadas made in De Mierda. Estilo Nitsa.

Das dan duidelijk :confused:

... revivalista en la onda Acid Kings que tiene todos los maxis de Bam Bam , Armando y los primeros 808 State en un altar...

Vet zeg, staat Bam Bam ook op die CD? 8)

ik heb er dus niet zo veel respect voor, voor die houding.. aan de ene kant zeg je dat sonar wat meer is dan een uitgaansfeest en dat niet alleen een nederlands labeltje maar meerdere mensen op je shit zitten te wachten en dat vind je best cool.. zou gek zijn als at niet zo was en dan zou je t ook niet zeggen..

Vervolgens ga je helemaal uit de hoogte zitten doen dat t je niks doet, dat je helemaal geen gevoel in je pens hebt.
en dat je je te goed voelt voor tiga etc.. ik vind t een typisch staaltje van iets zeggen en daarmee cool gevonden willen worden en als men dat niet vind, je gelijk al ingedekt hebben zodat je nog met elk windje mee kan. zo van " ja, nee is idd een beetje kut cd beetje trieste gasten bij sonar, k begrijp t ook niet... etc"

ik hoor veel kut mix cd's met af en toe 1 brute track.. die plaat ga ik echt wel kopen dan.. als jouw nummer de vetste is, wat zeik je dan.
goed gedaan zou ik zeggen..

dat blase gedoe en een ego zo groot als een voetbalveld is niet de aard van t beestje maar een soort gedrag wat voor komt bij onzekere mensen die niet tegen kritiek kunnen

en ook al ben je een normaal mens die ook alleen maar zn ding doet... ik vind t cool dat je je shit KAN doen en daarmee nog hoge ogen scoort ook
en nee, ik wil geen handtekening van je

er lopen hier ook vaak hele bekende mensen rond, die ik ook gewoon mensen vind, maar als ze dingen doen die ik te gek vind, mogen ze dat ook best weten. dat is gewoon menselijke oprechtheid en dat is niet vies

en nog een tip:
als je t allemaal zo kut vind, moet je je eigen label gaan beginnen en anders blij zijn dat iemand iets van je uitgeeft

Jeetje mina, schreef ik het dan zo beroerd of onduidelijk?

Moet ik respect hebben voor alles en iedereen? Ik mag toch een bepaalde soort artiesten niks vinden. (tiga, etc).
Ok respect voor hun productiviteit, maar verder heb ik er niks mee. Zo goed?
Ik zie het probleem niet dat ik dat vermeld. ik mag mijn mening geven. Ik schreef toch ook dat ik met die ander namen geen problemen had. Nou met die gene waar ik niks aan vindt, wil ik ook niks mee te maken hebben, daarom schreef ik ook dat ik er dan vriendelijk voor zou bedanken.

en over dat nederlandse label en sonar was ik toch duidelijk. Ik doelde op de mensen die "het nederlandse labeltje" altijd afkeuren en de muziek niks vinden en zoiets hebben van die muziek wordt toch door niemand anders uitgebracht.

Nederlanders willen altijd zo nuchter en gewoon doen, maar dat is gewoon een houding/farce.... als jij oog in oog staat (of beter nog: babbelt of musiceert of DJed) met iemand waar je superveel respect voor hebt, of gewoon keihard fan van bent, dan doet dat toch echt wel wat met je....dan kan je wel de nuchtere Hollander met z'n "i don't care if you're fucking famous" gaan uithangen, maar dan fake je gewoon....

(is trouwens niet puur op Sander gericht dit hoor, maar in zn algemeen)

it's great to have heroes and dreams!

Origineel geplaatst door olafmol
Nederlanders willen altijd zo nuchter en gewoon doen, maar dat is gewoon een houding/farce.... als jij oog in oog staat (of beter nog: babbelt of musiceert of DJed) met iemand waar je superveel respect voor hebt, of gewoon keihard fan van bent, dan doet dat toch echt wel wat met je....dan kan je wel de nuchtere Hollander met z'n "i don't care if you're fucking famous" gaan uithangen, maar dan fake je gewoon....

(is trouwens niet puur op Sander gericht dit hoor, maar in zn algemeen)

it's great to have heroes and dreams!

Hou nou op zeg.. niemand wordt er beter van als je als een soort dwaze Japanner schreeuwend achter de 'beroemdheden' aan rent. toch? Volgens mij vinden alle artiesten het nix als ze zogenaamd aanbeden worden.. Dat is pas fake.

R

Sander je bent een zeur. Mischien moet je dan een andere hobby gaan zoeken als je hier je kicks niet uit haalt.

Nee joh gewoon van genre verwisselen.
Gewoon stoere mannen hip hop maken.
En lekker iedereen dissen en de grond in trappen.
Daar word dat wel gewaardeerd.

:D

Dat het mij allemaal niet zo boeit heeft niks te maken dat het stoer is om dat te zeggen, ik beleef het gewoon allemaal totaal anders als veel andere mensen. Kijk je hebt veel mensen die een bepaalde dj/artiest als een god beschouwen en een handtekening willen. Ik heb zoiets van die persoon is niks meer of minder dan jou, maar maakt gewoon muziek. Lekker boeiend. Jij doet weer iets wat hij of zij niet goed kan. Dus ik heb niet zoiets van wauuh, kijk nou toch eens, je staat op een feest of release met die en die.

Och Och Och, wat kan jij negatief zeiken, wees eens blij dat ze je er uberhaubt op zetten,
Nu zetten ze je op een cd, en ga je liggen zeiken dat de rest wat er op die cd niet zo veel is.
Is jou muziek dan wel alles?
Want je verhelft jezelf wel boven alles wat er op die cd staat.

Laatst gewijzigd:
jaja....

jerry_springer.jpg

Origineel geplaatst door Arv
Hou nou op zeg.. niemand wordt er beter van als je als een soort dwaze Japanner schreeuwend achter de 'beroemdheden' aan rent. toch? Volgens mij vinden alle artiesten het nix als ze zogenaamd aanbeden worden.. Dat is pas fake.

R

ik heb het niet over jappaners en schreeuwen, maar over dat je heus wel mag laten blijken dat je iemand helemaal geweldig vindt...

Re: Re: Ik op CD Spaanse Go Magazine Sonar editie

Re: Re: Ik op CD Spaanse Go Magazine Sonar editie

Origineel geplaatst door spdk
Das dan duidelijk :confused:

Fuckin´ analfabeet!

Origineel geplaatst door Chinetti
Sander sander toch... Je maakt het je weer lekker moeilijk :)

da's gewoon z'n hobby, dat moeilijk doen :D

Origineel geplaatst door trash
Och Och Och, wat kan jij negatief zeiken, wees eens blij dat ze je er uberhaubt op zetten,
Nu zetten ze je op een cd, en ga je liggen zeiken dat de rest wat er op die cd niet zo veel is.
Is jou muziek dan wel alles?
Want je verhelft jezelf wel boven alles wat er op die cd staat.

Nee ik maak ook bout muziek, heb niet gezegd dat ik mijn nummer wel goed vindt.
Ik schreef ook nog dat ik niet alles slecht vondt. En anders wat dan nog, niet elke cd is goed.

nou moe, ik zeg nog eens wat :bekdicht:

:doei:

tsja...ik voel mij nu wel enigzins bezwaard..

Ik ben immers degene die Sander een beetje uit de tent heeft gelokt om aan te geven waarom hij het een "rot-cd"vond. Uiteindelijk heeft hij daar tekst en uitleg over gegeven. Dat is gewoon prima. Beter dan roepen dat iets "rot" is en vervolgens niet kunnen/willen aangeven waarom dat z`n mening is.

De één is nu eenmaal beter in het verwoorden van dingen via een keyboard (bedoel nu het qwerty-geval) dan de ander. Heb Sander één keer ontmoet en de indruk die ik toen kreeg was een sociale, vriendelijke jongen (Uhh vat dit niet als een belediging op Sander ;))

[ontopic]Is die CD ergens te regelen? Wil nu eens met eigen oren horen waarom Sander dit een "rot-cd"vindt[/ontopic]

Back