Nl Platenlabels

Origineel geplaatst door D-Ranged
Beetje zinloos topic vind ik zelf

Je weet zelf toch meestal wel waar je je muziek naartoe kan/wil sturen:)

Labels waar je graag wat wil uitbrengen, labels die de style vertegenwoordigen die je ook maakt enz.

Anders moeten mensen zich nodig eens wat meer gaan verdiepen in de scene van de muzieksoort die ze zelf maken....8o)

Niet helemaal mee eens. Ik zou graag wat bij Ninjatune uitbrengen maar zou zo niet weten welk platenlabel in Nederland hetzelfde doet.iemand?

D-ranged heeft makkelijk lullen, hij houdt waarschijnlijk van hardcore achtige shizzle, die muziekindustrie is redelijk doorzichtig.

Volgens mij zijn er heeeeeel weinig of zelfs geen Nederlandse labels die de volgende stijlen uitbrengen:
Amerikaans achtige deephouse
Nu-Jazz
Experimentele breaks
Detroit achtige techno
IDM

D-ranged heeft makkelijk lullen, hij houdt waarschijnlijk van hardcore achtige shizzle, die muziekindustrie is redelijk doorzichtig. ZOdra je zoals ik al meer in de breaks, nu-jazz, deephouse en soms wat detroit achtige shizzle hoek zit, heb je het al een stuk moeilijker om al je werk op de juiste plek te krijgen, al die labels zitten in het buitenland. De rest zit bij Clone en Rushhour, en die gasten zijn zo moeilijk.

Ik heb het idee dat er 8 jaar geleden meer diversiteit en meer labels waren in NL dan nu. Gek hoor terwijl nu jan en alleman muziek zit te maken op zn pc.

powerelektekbreaknoisehardpop

powerelektekbreaknoisehardpop

ik run een labeltje dat voorheen alleen tekno uitbracht..

heb er een paar jaar niets mee gedaan maar ben net weer bezig en ook op een wat breder vlak..

van gestoorde breaks tot powerelectro tot tekno tot idm tot noisepop.. als het maar iets eigenzinnigs en iets rauws heeft.. of als het gewoon hard rockt..

mail of pb als je je tracks wilt laten horen.. ik ben vrij onvoorspelbaar en kritisch in wat ik goed vind.. maar dat ligt voor de hand..

ik ben benieuwd naar de reacties..

Origineel geplaatst door bobaphat
... ZOdra je zoals ik al meer in de breaks, nu-jazz, deephouse .. hoek zit, heb je het al een stuk moeilijker om al je werk op de juiste plek te krijgen, al die labels zitten in het buitenland.

Moet je eens aankloppen bij 4lux, label opgericht door Gert Jan Bijl (Gerd) richt zich op beginnende producers (van vooral Nu-Jazz). Eerlijk, echt een relaxede gast!

Kai

Back