Emu Digital Audio Systems driver v1.8

M_vh_K

Stamgast
eindelijk is de nieuwe 1.8 versie van de drivers voor de emu das geluidskaarten er. E-MU® Digital Audio System/Emulator® X Driver patch V1.8 voor de 1820(m), 1212m en 0404.

nu maar hopen dat de asio bug waardoor bij veel gebruikers om de zoveel minuten de driver bleef hangen en een reboot nodig was verholpen is.

http://www.emu.com/support/

Attachments

• 754header.jpg
    754header.jpg
    52,9 KB · Bekeken: 162
op het EMU forum zijn er positieve en negatieve verhalen over deze drivers... ben benieuwd naar ervaringen met de 1,8 drivers aangezien ik van de week m'n pc ga upgraden (naar ASUS P4C800-E ... dank voor de tip dione ;)) en het liefst vantevoren wil weten of deze drivers nou een verbetering zijn of niet.

op m'n huidige systeem merkte ik weinig verschil... nog steeds dezelfde midi-timingproblemen als dat ik daarvoor had alleen in iets mindere mate (duurt langer voordat de boel uit sync gaat lopen)

van asio crashes heb ik zelf nooit last gehad maar die schijnen met de 1,8 drivers nou wel opgelost te zijn.

tja....ik denk dat ik maar ff afwacht...kep nu geen problemen,dus waarom updaten ?

schijnt dat 1.6 beter is dan 1.7(1).
bij mij klapt dus wel regelmatig de asio eruit.
emu onderkent probleme ook en dat zou opgelost moeten zijn.
ga ze zo installeren en kijken wat het wordt.

Origineel geplaatst door koediman
op het EMU forum zijn er positieve en negatieve verhalen over deze drivers...

moet zeggen dat ik veel positieve zie.
negatieve zie je altijd op forums. dus dat er j zoveel positieve zijn stemt mij positief.

d'r zijn er toch genoeg die teruggaan naar de oude drivers in die thread... of wat denk je van het verhaal dat je je latency moet VERLAGEN om pops en clicks kwijt te raken? (kwam ik ook op een ander forum tegen)... dat klinkt niet bepaald solide IMO....

welke versie zit jij op dione?

1.6

10ms latency

Re: v1.81

Re: v1.81

de langverwachte v1.81 is nu uit.

driver
patchmix

als ik de eerste reakties moet geloven is dit eindelijk de versie die beta-nivo ontstijgt.
ik ga'm morgen checken. :)

moet je ze nu allebei hebben ? ja toch ?
welke moet je eerst installeren ?

en ik lees net dat ze alleen getest zijn met SP1...werkt hier iedereen al met SP2 ?
kep nog steeds SP1...

Re: Re: v1.81

Re: Re: v1.81

moet je ze nu allebei hebben ? ja toch ?

Ja

welke moet je eerst installeren ?

De installatie-instructies op de E-MU site zeggen: Installation of Application and Driver can be done in any order.

en ik lees net dat ze alleen getest zijn met SP1...werkt hier iedereen al met SP2 ?

Ehm, E-MU zegt: Tested and verified compatibility with Windows XP Service Pack 2 (al vanaf v1.71)
en
Minimum System Requirements: Windows XP (SP 2) or 2000 (SP4)

Back