creamware pulsar probleempje

mika

Stamgast
Hi,

Ik heb net mijn pulsar 1 kaart in een ander computer gestopt en als ik nu een mp3tje afspeel dan gaat ie haperen en een cdtje afspelen klinkt ook niet al te best.
De pulsar settings staan op 44,1khz, zodra ik die op 32 zet klinkt het wel goed, maar hoger trekt ie niet

Weet iemand hoe dit op te lossen is of waar dit door komt!?!

ThX en Gr

Michel

Om wat voor systeem gaat het? Moederbord/processor/OS?
Heb je de meest recente drivers geinstalleerd?

Klinkt als een probleem met je datastoom over je PCI bus, dus als je een moederbord met Via chipset hebt: installeer de laaste Via 4-in-1 drivers (http://www.viatech.com)
Heb je ook gecontroleerd of er geen IRQ conflicten etc zijn?

Bij mij lukt het ook niet om een fatsoenlijke sound uit de Pulsar te halen als ik WinAmp of de Mediaplayer gebruik.

De oplossing is simpel: gewoon een geluidskaartje kopen van een paar €'s en die gebruiken voor de niet professionele toepassingen.

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Om wat voor systeem gaat het? Moederbord/processor/OS?
Heb je de meest recente drivers geinstalleerd?

Klinkt als een probleem met je datastoom over je PCI bus, dus als je een moederbord met Via chipset hebt: installeer de laaste Via 4-in-1 drivers (http://www.viatech.com)
Heb je ook gecontroleerd of er geen IRQ conflicten etc zijn?

kheb net de laatste via drivers geinstalleerd, maar dat maakt niks uit, hij blijft happeren.
kheb geen irq conflicten wel shared mijn pulsar irq 11 met mijn agp grafische kaart. kheb geprobeerd om er 1 te wijzigen maar allebei willen ze op 11 en in mijn bios lukt het niet om het te wijzigen, als het al wat uitmaakt?!

de driver van pulsar is de scope 1.8 met software versie 1.1
met mijn pc: win98 uk, p3 866, atx p6vxat moederbord.

Gr

Michel

Origineel geplaatst door mika
de driver van pulsar is de scope 1.8 met software versie 1.1

Heb je al eens een wat recentere versie van de Pulsar software geprobeerd?

Origineel geplaatst door Lotuz

Heb je al eens een wat recentere versie van de Pulsar software geprobeerd?

ik kan alleen maar de 3,1 versie vinden op internet en die is 62 mb en ik heb een analoge lijn thuis dus dat duurt veel te lang.

Het heeft met deze software op mijn andeer pc ook goed gedraaid, dus ik hoop dat het anders opgelost kan worden.

Tja, je zegt al dat hij een IRQ met je AGP kaart deelt. Stop je pulsar eens in een andere PCI slot, grote kans dat het probleem hier ligt. Veel fabrikanten claimen dat hun drivers geen problemen hebben met het sharen van IRQ's en busmaster signalen, maar het tegendeel is vaak waar.
Als je geen vrij IRQ meer hebt, zet dan zaken als je com-poorten en lpt-poorten op 1 IRQ, deze kun je vanuit windows namelijk gewoon wijzigen (andere apparaten niet)

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Tja, je zegt al dat hij een IRQ met je AGP kaart deelt. Stop je pulsar eens in een andere PCI slot, grote kans dat het probleem hier ligt. Veel fabrikanten claimen dat hun drivers geen problemen hebben met het sharen van IRQ's en busmaster signalen, maar het tegendeel is vaak waar.
Als je geen vrij IRQ meer hebt, zet dan zaken als je com-poorten en lpt-poorten op 1 IRQ, deze kun je vanuit windows namelijk gewoon wijzigen (andere apparaten niet)

zo gezegd zo gedaan... pulsar op irq 5 gezet, alleen, maar nee hoor hij blijft haperen... :(
ik ga toch maar even de nieuwe software downloaden, wie weet.
Als je nog meet tips hebt dan hoor ik dat graag.

Gr

Back