psr 1000

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Zeg me dat het aub mogelijk is om met yamaha PSR 1000 keyboard een rack/module aan te sturen is.... Dit is toch ook gewoon midi -verhaaltje ?

Hoe werkt dit ? ik heb ooit geprobeerd een A-station aan te sluiten en dat is niet gelukt helaas !

:(

Wel graag mensen die dit uit eigen ervaring hebben of hebben gezien !

( het is eiglijk meer een vraag van/ voor m'n pa, maar ook beetje voor mezelf !:D )

Re: psr 1000

Origineel geplaatst door jaccis
Zeg me dat het aub mogelijk is om met yamaha PSR 1000 keyboard een rack/module aan te sturen is.... Dit is toch ook gewoon midi -verhaaltje ?

Hoe werkt dit ? ik heb ooit geprobeerd een A-station aan te sluiten en dat is niet gelukt helaas !

:(

Wel graag mensen die dit uit eigen ervaring hebben of hebben gezien !

( het is eiglijk meer een vraag van/ voor m'n pa, maar ook beetje voor mezelf !:D )

midi uit op de psr naar midi in op je module/rack zou al moeten werken.. is dat niet zo, dan moet je in de psr even naar het midi menu om te kijken of je daar midi moet aanzwengelen voordat hij data stuurt.. Ik heb ooit een psr-220 gehad daar lukte het ook mee, dus met je psr1000 moet het al helemaal lukken

En als je toch je midi-instellingen nakijkt: kijkt dan op beide apparaten in de midiconfig wat het ingestelde midi-kanaal is (transmit en recieve) en welke midiboodschappen wel/niet geaccepteerd worden.

Ik heb hem toen inderdaad midi-in op out en andersom gedaan.....

Maar dat is niet voldoende, je moet inderdaad in je midi menue iets instellen.... Dat hebben we toen geprobeert zijn er niet aan uit gekomen.

Ik vermoed dat het inderdaad met het midi receive en transmit venster te maken moet hebben .

Heeft iemand toevallig een psr 1000 eens aangesloten of nogs steeds in combi met iets.... ?

Back