[hardhouse/style weet ik veel :P] Coady - Laura

Coady

^^
Na heel veel maandjes er af en toe es mee te prutsen, is dit trackje dan eindelijk helemaal naar wens. Ik weet niet precies wat voor 'n stijl t is. Het lijkt op hardstyle maar dan iets duisterder ofzo.

De track is geheel gebouwd in FLstudio5
Enfin, luister maar :)

Commentaar is uiteraard meer dan welkom.

www.xs4all.nl/~coady/Coady_-_Laura.mp3

Heej Coady,

Klinkt wel goed, maar al d de arp erin komt vind ik het toch wat plotseling,
fx dingetje zou ik daar bij gooien. kick en off-beat klinken ook wel lekker.

Geen superknaller wel 1 tje om op te bouwen/af te bouwen.

Toch een beetje saai, maar dat zou ook smaak kunnen zijn.

Ik vind dat het wel iets weg heeft van Kai Tracid alleen hij heeft meestal wat smerigere sounds.

Qua mix is ie wel lekker.

Ik bewaar 'em!

Greetz

Zo maar wat opmerkingen terwijl ik luister:

Dat soundje dat er op 1:05 inkomt mag van mij vaker terugkomen maar ook een stuk dikker. Ik vind 'm nu te iel. Van mij mag dit het thema zijn van de track.

Erg leuk met effectjes gespeeld.

Kick is lekker dik. Kick mag van mij af en toe meer rollen en varieren. Nu doe je een kick op elke beat 32 tellen lang met pas op het eind variatie. Zelfde geldt voor die soort vocal sample die veel op de beat voorkomt.

Wat voor VSTi's / fx heb je gebruikt?

Thnx voor het commentaar.
Dat geluidje heb ik expres zo dun gelaten, vind t wel grappig klinken zo :)

De kick is idd een beetje basic, variatie erin is misschien best leuk :)

De vst(i)'s en effecten die ik gebruikt heb:
•Dat eerste string achtig geluidje is gemaakt met de vsti Synth1 (freeware).
•Het distorted geluidje wat daar af en toe kort doorheen komt, komt uit de ReFX Vanguard.
•Het ielige piepje komt uit de microtonic, voor de verschillende toonhoogtes heb ik gewoon automation op de frequency slider gebruikt.
•Het vieze geluidje dat er op 1:44 bij komt (op 1/16T) komt ook uit de Vanguard (trancegate+arp aan).
•Het synthje van de melodie is ook een Vanguard :) met heeeel veel automation op de filters en reverb en delay parameters.

•Beide kicks zijn 909 sampletjes waarover ik een aantal effecten heb gegooid. (Blood Overdrive, Vintagewarmer, Fruity Reverb en een 15bands EQ)

Voor de rest zitten er heel veel filters, delays en eq's en een aantal compressors op de channels.
Op de master heb ik een 15bands EQ -> PSP_Vintagewarmer -> E-Phonic Xpressor staan :)

Back