Yamaha Rm1x

gremlin23

Compleet gestoord!
Yo Guys,

Toen ik met muziek begon had ik een rm1x.
Nu werk ik met cubase en wat synhts.
Om het rythme gedeelte te verzorgen gebruik ik de sequencer en drumgeluiden van de An200.
Helaas is dit vrij beperkt.
Ik weet dat de interne geluiden van de Rm1x "shit" waren m.w.b synthgeluiden. Hoe waren de drumgeluiden ook al weer.
Dit weet ik niet meer zo goed (omdat ik toen altijd met headphones werkte).

Ik wacht op jullie reacties,

Groeten,

Frederik.

De ritmesectie gaat op zich wel, maar is niet echt super. Je moet er veel werk in steken om ze goed te laten klinken, en vaak liggen ze niet echt lekker in de mix. Voor serieus drumwerk gebruik ik 'm liever niet. Hooguit voor wat lichte geluiden er bij of zo. De filter en wat effecten (vooral amp sim) kunnen die nog wel eens interessant maken.

Er is niks mis met die synthesizer van de RM1x.

De drumgeluiden zijn een beetje hol en plastic maar voor opvulling prima.

Laatst gewijzigd:
Mja ik vind ook dat mensen zich vaak nogal druk maken over de interne geluien van de rm1x. HEb er jarenlang met veel plezier mee gewerkt.

Voor erg cleane producties misschien niet ideaal maar voor techno/electro/Drum and Bass achtige producties vond ik hem altijd erg bruikbaar. Heb nu de grotere broer de Rs7000, die klinkt wat cleaner maar soms verlang ik stiekem nog wel eens terug naar die wat rauwere sound van de rm1x....

Prachtmasjien die RM1x, had je niet weg moeten doen.. Met wat creativiteit kun je daar met cubase en je synhts nie tegenop!

Online zijn trouwens tracks te vinden...

http://www.yamaha.co.jp/product/syndtm/p/seq_rhy/rm1x/demosong.html

verder moet je zelf maar zoeken, hier op het forum ben ik ook al weleens tracks tegengekomen met enkel een rm1x als instrument...

Origineel geplaatst door Alexander
Prachtmasjien die RM1x, had je niet weg moeten doen.. Met wat creativiteit kun je daar met cubase en je synhts nie tegenop!

Ik ben ook niet voor niks aan het denken om het apparaat weer aan te schaffen;)
Ik had de rm1x gekocht om vervolgens de rs7000 aan te schaffen. Uiteindelijk ben ik nooit tevreden geweest daarmee.
Ik zal waarschijnlijk tot eind juli wachten. Volgens "rumors" zullen er dan nieuwe yamaha producten uitkomen. Wel schat ik de kans klein in om een nieuwe Rm1x/Rs7000 telg. Maar,.. wie weet!!

Bedankt voor al jullie reacties!

Ben net terug van een zwaar teleurstellende batman begins.. De begaade regisseur had er zo veel meer van kunnen maken...

Ik ben zelf overigens wel gewoon tevreden met mijn Rs7000 hoor. Erg veelzijdig apparaat en de extra sampling biedt veel mogelijkheden.

Ik zou het niet zo snel meer uit mijn setup halen denk ik.....maar ja je weet nooit. Heb er wel eens aan gedacht om eens een command station te proberen.

ik moet zeggen dat ik de sound van de rm1x bijna nooit gebruik, hoogstens voor wat freaky perc-geluidjes.. het hele ding klinkt plastic en blijft niet overeind in de mix..

ik neem m vaak wel mee als ik een weekendje weg ga of zo.. lekker beats en grooves maken en die midi later naar een sampler/synth sturen..

hij klinkt echt achterlijk digitaal en de fx zijn niet zo lekker imo..

maaaarrrrrrrrr:

Als sequencer is ie echt te gek! je kan er echt keurig mee grooven en ook de mutegrous zijn heel handig.. hij werkt superhandig
t enige nadeel vind ik dat je voor veel veranderingen op stop moet drukken

qua sound allleen wat opvulling want niet elk geluid hoeft super dik analoog te zijn natuurlijk en qua sequencen top!

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik ben zelf overigens wel gewoon tevreden met mijn Rs7000 hoor. Erg veelzijdig apparaat en de extra sampling biedt veel mogelijkheden.

Ik zou het niet zo snel meer uit mijn setup halen denk ik.....maar ja je weet nooit. Heb er wel eens aan gedacht om eens een command station te proberen.

Om de een of andere reden vond ik de rs7000 niet zo handig. Al heb ik er wel leuke songs mee gemaakt...
De sampler functie acht ik veel te zwak, de interne synth geluiden klinken niet fantastisch (waarom hebben ze niet gewoon de motif geluiden erin gepompt!) en het is zo een vreselijk groot apparaat (niet portable).
Wel vond ik de drumgeluiden heel cool. Dat is alles zo een beetje.

Het sequencer aspect, alhoewel beter op de rs7000, doe ik uiteindelijk liever op de rm1x.

Ik wacht tot eind juli en dan koop misschien wel weer een rm1x:P. En,... verkoop ik mijn An200 ( Ok geluiden, beter dan rm1x maar toch iets te digitaal, inpiratielose sequencer...) .

Wat is hier een goede prijs voor? 250 Euro lijkt mij teveel. 200 komt meer in de buurt..

ik herb er eentje voor 200 gekocht, maar das heel goedkoop. zag er hier een voor 250,-

Origineel geplaatst door gremlin23
Om de een of andere reden vond ik de rs7000 niet zo handig. Al heb ik er wel leuke songs mee gemaakt...
De sampler functie acht ik veel te zwak, de interne synth geluiden klinken niet fantastisch (waarom hebben ze niet gewoon de motif geluiden erin gepompt!)

Lijkt me vrij simpel....anders concureren ze met elkaar.

en het is zo een vreselijk groot apparaat (niet portable).
Wel vond ik de drumgeluiden heel cool. Dat is alles zo een beetje.

Zoveel groter als de Rm1x issie niet eens. Iets hoger en dieper. wel jammer dat ie van plastic is.

Het sequencer aspect, alhoewel beter op de rs7000, doe ik uiteindelijk liever op de rm1x.

Ik niet, de Rs7000 wint daar toch, al is het alleen al omdat je in step en grid record niet meer op stop hoeft te drukken.

Ik wacht tot eind juli en dan koop misschien wel weer een rm1x:P. En,... verkoop ik mijn An200 ( Ok geluiden, beter dan rm1x maar toch iets te digitaal, inpiratielose sequencer...) .
an 200 heeft gewoon dezelfde geluiden als de rm1x (al is het wel een subset van de geluiden van de rm1x ) hoor. Misschien iets minder compressie maar daar stopt het wel. Verder is de sequencer vrij ruk ja. Het an gedeelte is wel weer ok.

Wat is hier een goede prijs voor? 250 Euro lijkt mij teveel. 200 komt meer in de buurt..

Ik heb de mijne in goede staat voor 275 verkocht. Heb er destijds 1400 gulden voor neergelegd. Valt me op dat mensen iets al gauw veel te duur vinden. Als je iets goedkoopt wilt hebben zul je geduld moeten hebben denk ik. Ik vind 250 meer dan redelijk voor dit apparaat.

Het is een feit dat ze anders met elkaar zouden concureren maar dat neemt niet weg dat de rs7000, in vergelijking, teleurstellend zijn. Had nog liever een 500 Euro duurdere rs7000 gehad, maar dan met motif geluiden of cs6x/S80 geluiden!:)
De rs7000 past niet in een laptoptas en is ook een stuk zwaarder dan de rm1x, waardoor ik em groot vind.\
Dat je niet meer in step/grid op stop moet drukken bij de rs7000 is inderdaad cool. Gek genoeg vind ik dit achteraf ( als ik weer de rm1x zou kopen) niet zo erg. De rm1x heeft wel handigere pijltjestoetsen:)
Dat de rm1x minimaal wel 250 waard is ben ik het helemaal mee eens. Dat betekend niet dat ik er dat bedrag voor zal betalen:duivels:

Heeft iemand misschien een loopje voor mij met bijvoorbeeld de standaard Bass drum ( c0?) en Snare Drum (e0?)? Bass drum op 1 en 9 en Snare drum op 5 en 13. Tempo 100-120.

Het an gedeelte van de an200 vind ik op de een of andere manier toch tegenvallen. Soms denk ik dat de geluiden in de An1x toch stukken beter klinken. Men zegt dat ze intern hetzelfde zijn, los van de polyfonie.. Is de D/A conversie op de An200 niet aan de zwakke kant of zo??

dus de sequencer is mega, maar de drumgeluiden klinken als een natte krant? of nog niet zelfs?

de drumsounds van de an200 vond ik nog net te doen, maar goed. Voor de drums moet je een rm1x dus niet
hebben.

en op de comment van smackos... jij blijft graven in synths tot ze bloed spuwen.
Dit naast het feit dat je een studio hebt waar een eneugh nog erecties van krijgt.

Back