HELP: Oberheim DX vs. DMX vs. Stretch-DX?

Missing Links

Ouwe rot
Ik ben verward...

ik wilde dus een dmx hebben (zie: gezocht), maar over het hele internet worden andere specs vermeld, dus ik weet niet eigenlijk waar ik naar moet zoeken. Wie kan me helpen met de volgende vragen:

- Heeft de DMX nou wel of niet midi? Zo ja, alleen sync of ook note-info per sound?
- Zo nee, zijn er midi-kits voor de DMX?? Alleen sync of ook note-info per sound?
- De DX heeft minder geluiden dan de DMX, maar zijn deze ook anders? Met name de snare?
- Wat zijn de standaard extra geluiden van de stretch DX?

Kortom:

ik wil de bekende d(m)x sound, met name om de kick (ja, juist die kartonnen doos sound), snare, rim en clap. Verder wil ik deze unit kunnen syncen aan mijn master sequencer, maar eigenlijk het liefst de sounds via de pads+sequencer van mijn mpc bespelen. Waar moet ik naar opzoek?

Thanx!!!

Laatst gewijzigd:
Niemand bekend met deze apparaatjes??

Ik het weet, het is geen linndrum of sp1200, maar jullie houden toch wel van een beetje 80's 12bits kartonnen-doos drums?

Hey!

De geluiden van de DX zijn hetzelfde als de DMX, t zijn er alleen wat minder. Het geheugen is ook kleiner. Bij de DX Stretch werden geen geluiden bijgeleverd, maar er zijn wel "DX Soundkits" te vinden op Ebay.

Het syncen van die dingen komt schijnbaar erg nauw. Ik had de DX Stretch als master en de DX als slave, dat werkte niet, maar andersom weer wel! :confused: Vage shit dus. Ik denk dat je als je hem wilt syncen met hardware sequencers je beter een versie met midi kan opzoeken (DXa).

Oja trouwens wat ook een belangrijk verschil is, dat de tuning knopjes bij de DMX binnenin zitten. Bij de DX en Stretch zitten ze netjes op de achterkant. :)

Succes!

Wout

Nee, de Stretch was een uitbreiding. Het zit zo: Je hebt een gewone DX, daar schroef je de zijkant van los. Dan heb je het Stretch gedeelte wat bestaat uit 4 extra drumchannels (dus 4 schuiven met daaronder 4 rijen van 3 knoppen en binnenin 4 slots). Die schroef je eraan vast en dan moet je binnenin nog wat aan connectoren aansluiten en dan is ie klaar. Tis simpelweg een verlengstuk. :)

Alleen ik heb hier een "verlengde" DX en een gewone DX staan (niet van mij trouwens). Daarom vulen ze elkaar goed aan omdat ik in de Stretch DX alleen percussiegeluiden heb gedaan en in de gewone DX alleen de drumgeluiden. Die 2 samen overtreffen dus keihard de DMX. ;)

Back