Dynaudio vs. Scanspeak vs. PMC vs. ADAM vs.....??

ja er is sprake van oxidatie in de versterker...

De service is wel ok hoor, daar klaag ik niet over. Het is gewoon een stom probleem. Ze willen ze ook wel omruilen voor nieuwe, maar omdat adam de vraag niet kan bijhouden zal dat weken wachten zijn. Repareren duurt een week, ze zouden er een volledig nieuwe versterker insteken en me verzekeren dat ik er niks van zal merken. Maar toch heb ik daar een dubbel gevoel bij! het zijn en blijven nieuwe speakers van bijna 2000 euro, dus je wil ook wel dat ze perfect werken vanaf dag 1!

moeilijke keuze dit :r

misschien een beetje hard naar die winkel (met goede service) maar ik zou geld terug vragen en ergens anders gaan shoppen er staat er genoeg in voorraad mij de duitse prijsstunters..

ik weet niet hoe het precies zit met die vervanging van die amp, en wie dat gaat doen. maar ik vind principieel gewoon dat als je voor zo'n bedrag iets koopt, verwacht je gewoon niet dat er nog even in geschroeft hoeft te worden..

't is misschien een onnodige principiele houding van me hoor,

geld terug vragen vind ik niks! Het is tenslotte hun fout niet, maar die van adam zelf.

Ik houd ook gewoon niet van het idee dat er al meteen aan geschroefd is, ook al werkt de monitor daarna perfect. Ik krijg daar 'demospeaker'-gevoel van, maar dan wel 1 die je de volle prijs betaald hebt.

Misschien is mijn reactie overdreven ofzo, maar het is gewoon het principe. Spijtig van de wachttijd.

Origineel geplaatst door dj_jochen
Ik krijg daar 'demospeaker'-gevoel van, maar dan wel 1 die je de volle prijs betaald hebt.

kan ik me goed voorstellen,

en als er in de tussentijd nog een beetje mee te werken is (hij viel toch af en toe uit), is wachten tot er een nieuwe is mischien ook wel een practisch idee, succes ermee

ik hoop niet dat dit wat zegt over de kwaliteit en constructie van ADAM; oxydatie zei je? ik ben benieuwd wat dat veroorzaakt heeft bij een nieuwe speaker. het lijkt me dat dit onstaat als er een poosje vocht is geweest.

heb jij trouwens wel eens geluisterd naar Dynaudio BM15? en zoja wat waren jou ervaringen tenopzichte van de P33's??

ik kan me niet behelpen in tussentijd: de kapotte is bij hun nu, de werkende heb ik nog. Als ik nieuwe wil dan moet ik de werkende ook zo vlug mogelijk naar hun brengen.

Volgens mij mag dit niet veralgemeent worden. Adam krijgt bijna niks als lof. De mensen zeggen dat ik gewoon een 'maandagochtendmonitor' heb gehad. Fouten bij de productie kunnen nu eenmaal gebeuren.

Een ex-collega van mij heeft BM15's in zijn studio, ook wel goede speakers. heb ze nooit naast de p33a's gehoord, maar de adams bevallen me beter. Is kwestie van smaak denk ik. Ik vind de p33a wat op het karakter van de dynaudio bm6a's lijken (is slechts een indruk, heb ze ook nooit naast elkaar gehoord). Enkel heb ik het gevoel dat de adams het laag beter aankunnen. (mss door de 2de woofer die enkel het frequentiegebied van +/- 35-120 Hz voor zich neemt)

Origineel geplaatst door dj_jochen
al meteen shit met mijn adams dus! De tweeter die het niet deed blijkt te komen door een defect in de versterker. Er moet een geheel nieuwe versterker inkomen.

Hou zouden jullie hier tegenover staan, dit is de situatie:

Ik heb de monitoren donderdag gekocht en 1 zat dus al meteen kapot in de doos. Nu stellen ze voor om hem te repareren wat volgende week normaal gebeurd moet zijn.

Zouden jullie akkoord gaan met een reparatie van een speaker die je NET gekocht hebt nieuw of zouden jullie een geheel nieuw paar willen ook al moet je daar wel paar weken langer op wachten?

Ik zou een nieuwe speaker willen, dat zouden wij doen in dit geval.

Ik begrijp hun probleem ook niet want zij (de winkel) kan die zo een nieuwe laten sturen (de importeur) en die met die
van jou omwisselen. Nu blijf je inderdaad met een raar gevoel Zitten

Zij zijn de importeur. Ik heb ze rechtstreeks bij amptec gekocht... kan een hele tijd duren zeggen ze mij

Dat lijkt me echt niet ok, ik zou ADAM zelf aanschrijven!! en het probleem voorleggen

ik ga eerst amptec bellen morgen dat ik toch nieuwe wil... ben benieuwd of ze daar mee kunnen lachen

Ze deden niet moeilijk over een nieuw paar, maar mijn vraag was natuurlijk: 'wanneer verwachten jullie er ongeveer?' waarop ik het geweldige antwoord 'geen idee, we bellen je wel op wanneer er weer zijn' kreeg. Leuk dit :stupid Voor onbekende tijd zonder monitoren zitten (ok, niet helemaal zonder: heb de ns10's nog, maar die gebruik ik eigenlijk niet om muziek te maken. enkel bij afmix)

adam heeft werkelijk een TOPservice! Heel vriendelijk en snelle reactie. Ze houden je ook goed op de hoogte. Ze hebben mijn nieuwe p33a's vandaag al verzonden, wat zelfs vroeger is dan geplanned. :halleluja

Het is verdomme niet te geloven! Ik heb net mijn nieuw paar P33a's en wat zie ik nu!? 1 tweeter is maar vastgedraaid met 2 schroeven ipv 4! Staat Adam nu voor LAKSHEID of hoe zit dat? Wat moet een mens doen om een degelijk paar P33a's te krijgen?

Ik ben behoorlijk pissig, ze werken blijkbaar wel prima, maar kom op seg: 2000euro betalen en dan na 2 pogingen nog geen paar dat 100% in orde is!

:r

Laatst gewijzigd:
Toch weer ff ontopic,..

ik heb een winkel gevonden waar ik de ADAM P-33 (in goede staat) en PMC LB1 samen kan luisteren, alleen hebben ze geen goede versterker voor de LB-1's.

nu ik best benieuwd hoeveel verschil van een "top" versterker of een midklasse (of zelfs B-merk) kan verwachten.. (Bryston/Marantz vs, Samson/Behringer). (????)

ik denk dat de Scanspeaks af gaan vallen, puur vanwege het feit dat ik weinig zin/tijd heb om te gaan knutselen. ik denk dat dat wel eens een keer in een inspiratieloze maand gaat gebeuren want ik ben toch wel benieuwd.

Dynaudio's gaan ook afvallen aangezien ik ook steeds meer mastering klusjes krijg.

Dat verschil is bij de LB1 behoorlijk, ik heb een Marantz eindversteker als b monitoring die een setje JBLtjes aanstuurd en een Bryston 4B die mijn LB1's aansturen.

Ik heb natuurlijk wel eens gewisseld maar dat maakte behoorlijk veel verschil uit.
Ik denk dat het luisteren naar een Behringer of Samson nog slechter is.

Zelf heb ik ook een Tapco J1400 Eindversterker (in de behringer Samson price range) en die zorgt dat het goed klinkt maar als vergelijking dan zijn de Marantz en vooral de Bryston een stuk zuiverder, dieper strakker laag en een soort diepte in het geluid dat de Tapco niet haalt

Goede versterkers betekend niet meer dat de versterking lineair blijft ook bij grotere belasting.
En bij het laag vreet het nogal veel vermogen dus zakt de spanning altijd wel wat weg en dat scheelt stabiliteit.
Het gaat dan om erg minieme schommelingen van milli of micro seconden. Maar daar zijn nou net je oren ook gevoelig voor.
Daarom is wat Mischa beweert over date aparte versterking beter is uit te leggen. Elke speaker heeft z'n eigen bron die je kunt optimaliseren voor stabiliteit.
En dan zijn versterkers met kwaliteitshardware en dikke vette elco's ook een indicatie dat ze mogelijk beter klinken.
Alleen een groot nadeeltje is jammer genoeg de prijs. ;)

En ik zou me ook maar zorgen maken om je akoestiek. Want die zal ook zeer zeker meetellen voor de perceptie van het geluid. Geen staande golven, nare (flutter) echos en lawaai van buitenaf is wel zo handig.

Goed om te horen dat ook het "strakke laag" onder de kwaliteit sterk te lijden heeft.. dit is n.l. wel een van mijn belangrijkste criteria...

In de winkel zou ik dit tijdens de luistersessie ook in gedachten moeten houden..

Zelf weet ik nog niet welke versterkers ik eraan ga hangen.. het liefste heb ik die monoblokken van Bryston, maar die vind ik wel erg kostbaar.. ik heb gezien dat er monoblokken bij de fabricant van PMC te krijgen zijn onder de naam "Flying Cow" die een stuk voordeliger uitpakken.. alleen is er waarschijnlijk geen mogelijkheid te vinden om ze te testen..

Ik ben (met het oog op de eventuele aanschaf) al een beetje aan het neuzen geweest in versterkerland en heb mijn oog (buiten budget) laten vallen op Bryston, Flying Cow, Marantz,NAD, Rotel en Hafler.. nu we dan toch bezigzijn..

iemand ervaring??

@Fuse, Zoals ik in het begin zei, is mijn ruimte acoustisch getuned. het is een 30M2 ondergrondse ruimte in een bunker uit WOII.. alle traps, en absorbers zijn aan te passen, maar dat laat ik pas doen als ik de nieuwe speakers heb staan..

aan 1 kant zou ik graag kiezen voor een kant en klaar systeem met ingeboude dual amp. maar mocht ik toch kiezen voor de charmes van PMC zou ik toch een goede amp moeten kiezen..

@ Grooveron.. is een bryston 4b niet een beetje "overdone" voor die LB-1's????

Back