aparte sounds....

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
je hebt wanneer je een ( vaak virtual analoog) synth hebt.... altijd een paar vette presets. Die heel appart klinken en eigelijk al af.

Voor mij is dit bijv; G 84 en B 74 van de virus lijn... Ik zoek meer van dit soort sounds...
Ze zitten er maar een paar in vaak. maar ik wil meer van dit soort shit .

:halleluja :dj:

Welke synths hebben dit nog meer volgens jullie; een paar van die supervette apparte presets.
Die meteen opvallen. Voor het eerst wanneer je ze beuluisterd. En deze zijn niet direct in een categorie te plaatsen ( lead, bas, pad etc...)

Hebben misschien de volgende synths deze ook ?

- fantom XR
- MIcron
- microkorg
- Orbit V3
- Waldorf micro LITE ( module)
- Yamaha CSX 6

Weet je wat een goeie zou zijn voor jou? een Masterclass Sound Design bij mr. Rob Papen. (niet lullig bedoelt hè, ik ben serieus)

Dan kan je uiteindelijk zelf horen en zien hoe jouw favoriete geluid is opgebouwd qua techniek. (hoe staat het filter/hoe staan de envelopes/is er sprake van FM? enz)

Dat scheelt je uiteindelijk een hoop gezoek en misschien een hoop knaken.

Als je dan de synths beter kan doorgronden en zaken naar de oppervlakte krijgt, dan kom je erachter dat je heel veel verschillende synths 'soortgelijke' geluiden kan maken (afhankelijk van modulatie-opties/aantal oscillators/filters e.d.)

Laatst gewijzigd:
niet lullig bedoelt maar waarom heb jij; een mpx500 en mpx550 een korg prophercy,korg poly61,korg monopoly en een clavia G2X en clavia nord... als je de geluiden toch allemaal op elkaar lijken?
:D

MAAAAARRRRR !!! Ik snap je punt en daar zit zeker een kern van waarheid in ! JUIST omdat synths zoveel op elkaar lijken zoek eigelijk nog 1 en/of 2 ( wat lagere gebudgeteerde synths) die ook een X aantal vette apparte 'al gaaf en af op
zichzelfstaande presets' bevatten... Want ik vind inderdaad dat de meeste virtual analog synths deze sounds hebben...

Van die apparte soundjes die er maar 2 of 3 in zitten bijna elk apparaat heeft dit wel...

Ik hoopte dit in o.a en/of bijv de volgende synths te vinden;

- Roland XR
- Micron
- Micro korg
- waldorf Micro LITE ( kleinste moduleversie)

Ik hoop( te) op reacties van mensen die dit ook herkende... en die bijv; een synth hebben waarbij ze 2/3 hele mooie apparte presets hebben !

'supervette aparte presets' ... Mjah dat is nogal smaakgebonden natuurlijk.

Vergeet niet dat een track uit meer dingen bestaat dan zo'n vet geluid. Het geheel is de combinatie de losse sounds. Anders gezegd, als jij alleen maar vette sounds gebruikt zullen ze elkaar vaak in de weg gaan zitten, want welke moet nu de boventoon voeren. Om over mixtechnische zaken nog maar te zwijgen, vaak zitten vette geluiden ook in een breed frequentiespectrum is mijn ervaring.

Maar uiteraard heeft elke synth dit soort presets, vaak worden die dingen verkocht na het beluisteren van presets, dus moeten deze wel overtuigend zijn.

Zo te horen aan je verhaal heb je nog nooit alle beschikbare patches die te downloaden zijn voor de Virus gedownload en een bibliotheek gemaakt. Dat is altijd het eerste wat ik doe als ik een nieuwe synth heb, patches zoeken. Dus doe dat eens, je zal zeker meer spul naar jouw gading vinden.

Erg leuk is natuurlijk het uitzoeken hoe zo'n vette patch is opgebouwd, om die kennis te benutten en zo weer je eigen vette sounds te maken.

Re: aparte sounds....

Origineel geplaatst door jaccis
je hebt wanneer je een ( vaak virtual analoog) synth hebt.... altijd een paar vette presets. Die heel appart klinken en eigelijk al af.

Voor mij is dit bijv; G 84 en B 74 van de virus lijn...

En dat zegt dus niemand helemaal niks ;). De B-bank is overschrijfbaar, de G-bank kan een oudere factory set zijn (en die zijn vaak wat gewoontjes - tenminste, op m'n C wel).

Ik zoek meer van dit soort sounds...
Ze zitten er maar een paar in vaak. maar ik wil meer van dit soort shit.
Knopjes draaien?

Welke synths hebben dit nog meer volgens jullie; een paar van die supervette apparte presets.
Klinkt misschien grof maar je bent knettergestoord als je synthesizers alleen maar voor de presets gaat kopen. Kun je beter een soundset aanschaffen, dan is het werk al voor je gedaan.
Die meteen opvallen. Voor het eerst wanneer je ze beuluisterd. En deze zijn niet direct in een categorie te plaatsen ( lead, bas, pad etc...)
Nou, slecht nieuws dan. De enige manier om die op zo'n manier te gebruiken is om de eerste te zijn die het nieuwe apparaat binnenkrijgt, en de eerste te zijn die 't gebruikt en er een hit van maakt.

Hebben misschien de volgende synths deze ook ?

- fantom XR
- MIcron
- microkorg
- Orbit V3
- Waldorf micro LITE ( module)
- Yamaha CSX 6
1) Nee, die sounds zaten er al bij de Fantom S in, en zo spectaculair is Roland helemaal niet
2) Vergeet 't maar, de Micron klinkt veel meer vintage en Amerikaans dan de Virus
3) Misschien wel, maar dan waren een hoop mensen je al voor (is gelijk aan MS-2000)
4) Zie Fantom XR
5) Reken er maar niet op
6) Ze zijn allemaal al gebruikt, dus je hebt ze al gehoord.

Koop Reaktor 5 maar, dan heb je nog kans dat je zoiets tegenkomt.

kan je misschien een stukje plaatsten van die presets. ben wel benieuwd hoe ze klinken.

niet lullig bedoelt maar waarom heb jij; een mpx500 en mpx550 een korg prophercy,korg poly61,korg monopoly en een clavia G2X en clavia nord... als je de geluiden toch allemaal op elkaar lijken?
O gaan we zo beginnen! :D ghehe ok dit is meer een typisch geval van een gear-junkie, maar ze klinken allemaal heel anders en hebben allen heel verschillende mogelijkheden.

Ik ben ook wel benieuwd wat voor soort geluiden dat dan zijn. Maarja, misschien krijg je dan weer tips over bakken die dit ook kunnen terwijl je juist net wat anders wil toch? lastig

ik durf nu geen voorbeelden meer te plaatsen... na al die lovende kritieken:D

Ik wist dat het een beetje een gevaarlijke topic ging worden maar goed.
Ik heb net die patches gedownload ben benieuwd ( een stuk of 35/40 ?)

Gaat er nu een wereld voor me open, aangezien ik toch wel een Virus fan ben. Gaat dit wat toevoegen ?

Zo ja;

:dj: :biertje: :okdan:

Back