Synth die indiv. arpegg. midi noten uitstuurt

Status
Please reply by conversation.

BlackEyed

Geschoren lid
Ik zoek een synth/keyboard/module die alle noten uitstuurt die de arpeggiator laat horen. Zoals bv een CS2x dat doet. Mag niet meer dan € 300 kosten.

Origineel geplaatst door etaoin
Was dat niet diegene die niet aan midi clock kon sync'en?

Heb de MAP1 pas ook gekocht, hij synct prima aan m'n RS7000 hoor. Erg veel lol voor je geld (89 eur).

Yep, ik heb 'm net 2e hands gekocht. Moet-ie het wel doen...... Ik hoor alleen de noot die ik aanraak, maar geen arpeggiated notes. Ik volg de handleiding maar hoor niets!

Origineel geplaatst door BlackEyed
Yep, ik heb 'm net 2e hands gekocht. Moet-ie het wel doen...... Ik hoor alleen de noot die ik aanraak, maar geen arpeggiated notes. Ik volg de handleiding maar hoor niets!

Hoe heb je hem aangesloten? Let ook op of er een run note of stop note is ingesteld (heb ik zelf uitgezet) gebruik je een externe clock?

Korg microKONTROL MIDI out naar MAP1 MIDI in. MAP MIDI out naar M-Audio Firewire 1814 MIDI in. M-Audio via FW naar MAC. Instellingen MAP1: geen split point, run note = all, stop note is off, midi in =1, midi out = 1, clock is INT (omdat ik nog geen MIDI op de in heb zitten) en het Run lampje knippert. Dit moet 'm volgens mij helemaal zijn!

Zowel in Cubase als in Reason hoor ik alleen de noot die ik speel, maar geen arpeggiated notes.

Heb het doosje zelf nooit onderhanden gehad.
Druk je maar 1 toets in of heb je ook een chord geprobeerd? Bij ouwe synths slaat de arp. ook niet aan als je maar 1 toets drukt....

Geen suggesties meer, nu mag Wouter weer, hij heeft er 1...
Lijkt me dat er niet zoveel stuk kan gaan aan zo'n doosje... misschien alles 'ns opnieuw opstarten :-), ander midi kanaal in dan out 'ns proberen, stuurt die microKONTROL niet allerlei mididingen uit? Misschien ander keyb. testen? Misschien alles andersom aansluiten: compu-map-mKontrol ?
De manual ken je ondertussen waarschijnlijk al van buiten...

Eric heeft me wel op het goede spoor gezet! Met een ESI NEoN keyboard lukt het me wel! De Korg doet dus iets niet wat-ie wel moet doen. Ik ga verder zoeken, maar alvast dank voor de tips!

Ik heb de Korg verbonden via USB en MIDI out. Dit betekent volgens de handleiding dat USB voorrang krijgt en de noten dus nooit de MAP1 ingaan maar rechtstreeks naar de Mac gaan. USB uitschakelen en gewone MIDI kabels gebruiken is de oplossing.

Iedereen dank voor het meedenken!

Status
Please reply by conversation.
Back