Introductie.

P

Polysynth

Guest
Mijn naam is Niels en ik kom uit de Haarlemmermeer.

Ik zal m'n verhaal zo kort mogelijk proberen te houden. Ik ben al zeer lang fan van synthesizer muziek. Dit is eigenlijk allemaal begonnen toen er in de winkels CD's van star In.c lagen met Synth Muziek van Vangelis, Jarre en Hammer.

In 1986 kwam Hasbro plots met een super lange film van hun meest succesvolle TV cartoon serie, de Transformers. In deze film zorgde de Amerikaanse Synth Artiest Vince DiCola voor de volledige soundtrack. Toen was ik helemaal verkocht aan de Synth muziek wereld.

Op dit moment bezit ik een Alesis QS 6.1, een Yamaha QY-70 en een Roland EM-30. Ik weet het, :-) De Roland EM-30 is een Keyboard. Het punt is namelijk dat ik zeer graag wil leren spelen zoals Vince DiCola dat doet. Ik ben dus nog echt een rookie. "Met al die spullen???" Ja... de Yamaha en de Roland komen bij familie leden vandaan en de Alesis heb ik zelf gekocht.

Al met al ben ik eigenlijk van m'n gitaar muziek, waar ik ooit mee begonnen ben, overgestapt naar de Synth en Key's. Ik had eerst een paar jaar Gitaar les en band les, maar omdat de drummer van tijd tot tijd Manisch depresief was, ging het op den duur niet goed. De Band viel uiteen en ieder ging z'n eigen kant op.

Dit is dus zo'n beetje globaal m'n verleden kwa Synthesizers.

EN ook van mijn persoontje van Harte welkom in de gezellige Homo-Synthformius club!!:D :dubbel: :mega:

Welkom,

Da's toevallig, door vnl. Jarre ben ik jaaaaren geleden keyboard les gaan nemen op de muziekschool.
Nu zit ik af en toe wat te klooien op mijn RM1X :D. Wegens tijdgebrek schiet het niet echt op.
Als ik je 1 tip mag geven: probeer te ontdekken welke muziek je zelf wilt maken, dat geeft mij in ieder gevoel meer voldoening, ook al heb ik nog geen enkel nummer echt af gemaakt :stupid

Ik dank jullie allen voor jullie verwelkoming. :)

Sja... wat betrefd het laatste berichtje van Guddah, Ik ben zelf ook nog niet verder gekomen dan het begin van een verbinding tot stand te brengen van de Midi connectie tussen verschillende aparaten die ik hier heb.

wat ik nou eigenlijk precies voor muziek wil, of zou willen gaan spelen, is in de stijl van vince DiCola. Ik denk dat vele van jullie nu wel een groot vraag teken boven het hoofd zullen hebben hangen en je afvragen; "Wie is dat nou weer?"

Nou... hierbij geef ik jullie een link waar verschillende MP3tjes te beluisteren zijn van deze synthesizer virtuoos. Ook natuurlijk is hier het een en ander te vinden aan informatie over deze artiest.

http://www.tdrsmusic.com/musicpreviews.html

Scrool op deze pagina naar beneden totdat je het album Vince DiCola Project "Falling Off a Clef" tegenkomt. Hier kan je verschillende MP3tjes van zijn kunst vinden.

In ieder geval is deze man een virtuoos op Key's en Synths en hij is componist, arrangeur en kan hij ook nog een aardig potje drummen en gitaar spelen.

Wat hij zoal heeft gedaan...

Sci-Fighter (2004)
The Transformers: The Movie (1986)
... aka Matrix Forever (Japan)
... aka The Transformers
... aka Transformers the Movie: Mokushiroku Matrix yo eien ni (Japan: video title)
... aka Transformers: Matrix yo eien ni (Japan)
Rocky IV (1985)
Staying Alive (1983) (songs)

In ieder geval zou ik dol graag zoals hij willen spelen. Ik weet alleen niet goed welke stijl dit is, of dat het iets unieks is wat niet echt bepaald een naam heeft. Een ding is zeker, mijn smaak heeft hij goed te pakken.

Murof eioom tid po moklew <<-- ('t is eigenlijk te warm hier binnen):confused:

WELKOMMMMMMMMMM

Back