Yamaha a3000 problemen v984357

Dezma

Stamgast
hallo,

ben mijn sampler aan het klaarmaken om hem te verkopen dwz alle samples uit de interne harddisk naar mijn pc zetten, nu heb ik een probleem dat de sampler mijn samples op de interne hd niet meer ziet staan. Hij herkent de harddisk nog wel maar ziet de disks, programs en samples niet meer staan. De setup is a3000 met hd > scsi cdrom > adaptec pci card in mijn pc. Heb al geprobeerd met de scsi kabel er uit te trekken maar het probleem blijft. Oplossingen/hints zijn meer dan welkom!
Alvast bedankt

Toch niet vergeten een terminator te plaatsen? Waarschijnlijk had je vroeger je A3000 aan je PC SCSI interface gehanden die wel terminated was?

@ Mikemix : nee ze staan niet op mijn harddisk, daar was ik mee bezig toen het probleem zich voordeed (tijdens het eerste nummer dat ik aan het overzetten was, er kwam tijdens een transfer scsi error, dan a3000 notfound, daarna samper en pc reboot). Het enige wat er gebeurd is tussenin is dat ik mijn scsi-cdrom ff heb aangezet maar daar kan het waarschijnlijk niets mee te maken hebben. Moesten ze op mijn pc hd staan was er geen probleem, dan deed ik gewoon format op de a3000 hd.

@Den belg, de a3000 staat nog altijd gelinkt met de pc (ja eerst pc opstarten, direct derna a3000 perfect volgens het boekje) en heeft dus een terminator, trouwens ook al heeft hij geen terminator, moest het een scsi probleem zijn en ik trek de kabel uit, moet hij de harddisk toch herkennen niet?

Is er niemand die dit probleem nog gehad heeft? Damn als dees niet opgelost raakt zijn er echt een heel aantal tracks hopeloos verloren =(

Origineel geplaatst door Dezma
Het enige wat er gebeurd is tussenin is dat ik mijn scsi-cdrom ff heb aangezet maar daar kan het waarschijnlijk niets mee te maken hebben. (

Nou, dit kan wel degelijk voor het probleem hebben gezorgd.
Uiteindelijk gaat de cd-romdrive connectie zoeken terwijl hij hij staat over te pompen.
Immers is SCSI niet "hot pluggeble" en kan je de boel altijd maar in 1 vaste volgorde opstarten,
en dus de sampler als laatse.

Het probleem is waarschijnlijk dat de harddisk table door het aan en uit zetten is verminkt. Helaas is de data daardoor corrupt, en kan niet worden ingelezen.

Data recovery van deze schijf is mogelijk, maar helaas zeer kostbaar.

=(

Ik was niet bezig met over te zetten hoor.. maar de sampler stond wel aan idd dus daar zal het probleem zitten.
Geld voor recovery heb ik niet dus dat worden enkele nummers prullenbak in met pijn in het hart, en vele andere die ik nooit meer hetzelfde krijg ;{
Muziek maken is frustrerend soms :erm:

thx voor de replies in elk geval

Ai das kut zeg.
Mosterd na de maaltijd maar back-uppen, ik maak ook altijd extra copietjes
naast mijn Zip ook op MO.

Back