Ultramizerprodsp1400p/Edison

gjb68

Ouwe rot
Hallo 't met Gert-Jan heb een vraagje heeft iemand goeie ervaringen met de volgende apparaten van Behringer??

Ultramizerpro dsp1400p =>deze heeft presets in manual worden ze niet vermeld er gebeurd van alles: Links harder,rechts harder,dikke compressie op L/R,oversturing op de kanalen..etc maar om de eindmix te verbeteren zoals de verkoper zei??:confused:

Edison moet een beter stereobeeld geven op je eindmix..?? zet je de knoppen op neutraal gebeurd er niks groen ledje 0graden blijft branden en als je gaat draaien krijgt rechts meer volume....mooier stereobeeld:confused:

heeft iemand goeie ervaringen met de volgende apparaten van Behringer??
:D

In mijn behringer mengpaneel zitten ook wat effecten van de ultramizer. Die zijn allemaal niet zo heel erg goed te noemen (gebruik ze ook nooit).

De edison vindt ik wel een goed apparaat. Je moet er alleen even mee leren werken. Ik heb hem alleen een jaar niet meer gebruikt omdat ik ben vergeten mee te verhuizen. Maar je kan het geluid wel degelijk wat breder maken en ook ergens in het stereobeeld plaatsen. Het duurt wel even voordat je er een gevoel voor krijgt.

Het duurt wel even voordat je er een gevoel voor krijgt.
.Dus Conclusie...!!

Beter je handleidingen lezen ,of je bent A-technisch!!:D 8o) :dubbel:

Beter je handleidingen lezen ,of je bent A-technisch!!
:confused:

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar er is een verschil tussen iets kennen en iets kunnen! 8) Daar duide ik op.

Dat weet ik ook.
Ik moest ff denken namelijk dat ik een EX-3200 had ,en de eerste keer dacht ik er gebeurt niet veel.
Maargoed ...ik kwam erachter dat ik me nearfields fout had aangesloten en het stereobeeld smaller maakte....Huh???
Oftewel de boxen andersomgeplaatst..Rechts aan de linker kant en visa-versa...
Ik moet bekennen dat ik soms ook snuggere henkie ben.

En wat betreft die Ultramizerpro dsp1400p ,die heb ik ook gehad,en ik vond dat inderdaad ook een probleem .
Ik heb hem toen geruild voor een Bos RV70 en die was OK

Maar ik vond die Ultramizerpro dsp1400p niet echt wat voor mij.

Origineel geplaatst door MindBleep
Dat weet ik ook.
Ik moest ff denken namelijk dat ik een EX-3200 had ,en de eerste keer dacht ik er gebeurt niet veel.
Maargoed ...ik kwam erachter dat ik me nearfields fout had aangesloten en het stereobeeld smaller maakte....Huh???
?? maakt dat uit dan?

bedankt voor de info

bedankt voor de info

Bedankt Bananaworld voor de info over de Edison had deze via marktplaats aangeschaft zonder handleiding moet dus nog verder stoeien, had nog een vraagje (2) wat zegt die phase correction meter?? als je de knoppen op middenstand zet blijft alleen dat "mono"groen-ledje branden.......en gebruik je hem alleen op de eindmix??:frons:

Dat weet ik ook.

En wat betreft die Ultramizerpro dsp1400p ,die heb ik ook gehad,en ik vond dat inderdaad ook een probleem .
Ik heb hem toen geruild voor een Bos RV70 en die was OK

Maar ik vond die Ultramizerpro dsp1400p niet echt wat voor mij.

Hallo Mindbleep heb gekeken naar die boss RV-70 van jou maar dat is een digital-delay die ultramizer is geen effect maar een frikandel die je mix opfrist (compressie,surround,'t laag opkrikken..etc) krijg er geen drol meer voor als ik ém verkoop.
'T probleem is in die handleiding staan de presets niet beschreven.......ieder geval bedankt voor je reactie.

Hallo Mindbleep heb gekeken naar die boss RV-70 van jou maar dat is een digital-delay die ultramizer is geen effect maar een frikandel die je mix opfrist

Dat wist ik maar ik was zo klaar met die frikandel dat ik toch dat broodje hamburger wilde......
Nee ff serieus ik ben toen van dat concept afgestapt en kocht toen idd die rv70 die wat anders was ..
3 jaar erna kocht ik weer een soundenhancer..ennwat denk je.........die werkte wel naar mijn zin.
:mega:

[B
3 jaar erna kocht ik weer een soundenhancer..ennwat denk je.........die werkte wel naar mijn zin.
:mega: [/B]

Ja dat ding werkt ook naar mijn zin....kekkerdekek!:{

.
Edison moet een beter stereobeeld geven op je eindmix..?? zet je de knoppen op neutraal gebeurd er niks groen ledje 0graden blijft branden en als je gaat draaien krijgt rechts meer volume....mooier stereobeeld

Die Edison is wel een leuk apparaat. Als je aan de balance knop naar rechts draait krijg je daar inderdaad meer volume, maar dat lijkt me zo klaar als een klontje :confused:

HIER vindt je een review van Sound on Sound waar alle 5 knoppen uitgelegd worden.

Hij is niet per definitie alleen maar voor over je eindmix, maar strings en pads kun je er ook leuk mee aanpakken.
Die fase correlation meter is ook wel handig.
Als alleen het groene ledje brandt heb je geen faseverschillen. Als de rode ledjes branden heb je een mogelijk faseprobleem.

Trouwens, die ultramizer moet ook wel leuk zijn denk ik.
Denk er om dat je 'm op de juiste manier hebt aangesloten, en dat het signaal wat je instuurt een redelijk niveau heeft. Anders heeft ie niks te compressen :D

Origineel geplaatst door Remmelt
.

Truwens, die ultramizer moet ook wel leuk zijn denk ik.
Denk er om dat je 'm op de juiste manier hebt aangesloten, en dat het signaal wat je instuurt een redelijk niveau heeft. Anders heeft ie niks te compressen :D

Aahhh....dat was het :D

Ik zag trouwens dat je voor je ultramizer HIER de preset-list en de Nederlandse manual downloaden..

Suc6! :)

p.s.

krijg er geen drol meer voor als ik ém verkoop

Ik wil 'm wel van je overnemen voor geen drol :D

Origineel geplaatst door Remmelt
Ik zag trouwens dat je voor je ultramizer HIER de preset-list en de Nederlandse manual downloaden..

Suc6! :)

p.s.

Ik wil 'm wel van je overnemen voor geen drol :D

Als je serieus geinteresseerd bent mag je ém overnemen voor 50euro8D

Back