Virus users patches.....gebruiken

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Ik heb alle gemaakte patches door virus gebuikers gedownload .... zodat ik deze kan gebruiken voor mijn laptop/desktop....

Ik heb gwoon ( gezipt waren ze al, opgeslagen) Wat is nu de werkwijze eigelijk om deze in mijn virus te krijgen. Ik moet ze eerst unzippen ( lijkt me zo) ....

Wanneer ik dit doe, komen er een hoop programmatjes etc... te staan. WAT ( daarvan) gebruik ik nu om het in mijn INDIGO 1 te krijgen ?

Wat is de slimste en snelle efficiente werkwijze? Hoe maak ik me dit eigen?

Dit gaat verder via midi ? het ontvangen IN mijn virus zou nog wel ( kunnen) lukken !
Maar hoe ga ik die patches vanaf de computer ? WAAR/HOE ga ik mijn compuyter te kennen geven dat hij/zij ( :D ) dit moet gaan VERZENDEN via MIDI ?

kon dit maar via USB ( misschien toch nog ooit TI)

Kan ik ook niet die User patches een ' preview ' krijgen zodat ik een bepaalde patch niet voor niets inlaad ? Valt dit te managen/ bibliotheken ?

Neem aan dat wanneer ik dit door heb voor de Virus dit hetzelfde is voor andere synths ?

Thanx alvast....

gewoon de midi inladen in de sequencer. Dat midikanaal toewijzen aan de virus en afspelen.

of sounddiver gebruiken.

Hi,

die patches heb je geloof ik in twee vormen :
ofwel met extentie .mid (midi) ofwel met extentie .syx (system exclusive)
Maw, patch inladen in sequencer naar keuze en via Midi Out naar de Virus sturen (tempo vd sequencer niet te hoog zetten, 60 bpm of zo)
Check effe in de Manual (weet het niet meer van buiten) of je de Virus in één of andere 'ontvang' mode moet zetten (dacht eigenlijk van niet).
De patches worden dan ingeladen in bank A of B (maw originele presets worden overschreven !)
En neen, je kan de patches niet effe op voorhand op je compu voorbeluisteren.
succes

Origineel geplaatst door dj_jochen
of sounddiver gebruiken.
Precies.

De Virus synths hebben er een CD'tje bij met de OEM versie er van op. Die kan zowel sysex (.syx) aan als volledige reeksen (.mid). Als je die CD niet hebt (ik had 'm niet maar ik heb 'm 2ehands gekocht) kun je de importeur bellen, gaat je dan 15 euro of zo kosten. Daarmee kun je ook een library aanleggen.

Previewen? Waar denk je dat het geluid uit komt? ;).

Sounddiver Virus is gewoon op de Access site te downloaden:

http://www.virus-ti.com/downloads.php4?product=sounddivervirus

Onderstaande link bevat een zooi .mid files van iemand die alle user patches heeft beluisterd en van de beste sounds (smaken verschillen uiteraard) banks gemaakt heeft. Lees deze files in in Sounddiver (wel naar library, niet naar de synth) en je hebt al een leuke bibliotheek.

http://www.ampfea.org/files.php?com=i_search&go=1&pg=1&per=20&type=14&u=31

Ik dacht dat als je patches aanklikt in een SD library en de AutoAudition/Autoplay functie aan hebt staan, dat de patch wordt weggeschreven in tijdelijk patch geheugen, waardoor er dus niks wordt overschreven in je Virus.

Sowieso is het aan te raden om alle sounds uit de A en B banken direct in een library te zetten, voordat je nieuwe sounds gaat beluisteren/uploaden. Better safe than sorry.

Jongens, super tof !!! Kijk dat zijn dingen waar je wat aan hebt....

:halleluja

Nu ik zo het een en ander hoor beginnen er hier en daar weer wat belletjes te rinkelen

:W

das heel makkelijk van die gast die al die patches heeft beluisterd ! Das supervet dat je er een link bij het gedaan thanx !

Dat van het niet overschrijven van bank A en B manier, kan een ander iemand dit bevstigen ?
dat zou helemaal te gek zijn!

Klopt , dat je er ( als het goed) is een cd bij hebt gekeregen, heb hem nog als het goed is.

Welke van de twee vormen ga ik gebruiken ? MIDI ? of system inclusiive ?

Origineel geplaatst door jaccis
Welke van de twee vormen ga ik gebruiken ? MIDI ? of system exclusive?
Allebei. Het ligt er helemaal aan wie het aan de andere kant alles heeft opgeslagen, er is wat dat betreft geen verschil tussen .mid en .syx, behalve de soort verpakking. Alleen vind ik persoonlijk .mid makkelijker, dat slikt Cubase tenminste - voor .syx moet ik MIDI-OX gebruiken (en ik ben te lui om dat op te zoeken hoe dat in Cubase kan).

"Dat van het niet overschrijven van bank A en B manier, kan een ander iemand dit bevstigen ?
dat zou helemaal te gek zijn!"

Ikzelf heb dit al gezegd en ook MikeJarod...je mag het dus stilletjesaan gaan geloven. En anders dat boek (manual) dat je waarschijnlijk bij die Virus hebt gekregen eens raadplegen...

"Onderstaande link bevat een zooi .mid files van iemand die alle user patches heeft beluisterd en van de beste sounds (smaken verschillen uiteraard) banks gemaakt heeft. Lees deze files in in Sounddiver (wel naar library, niet naar de synth) en je hebt al een leuke bibliotheek.

http://www.ampfea.org/files.php?com=i_search&go=1&pg=1&per=20&type=14&u=31"

Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een Virus C en ben bezig met het leren kennen van de Synthesizer. Om het één en ander te proberen wil ik graag een aantal patches inlezen/verzamelen. Zo krijg ik een goed beeld wat mogelijk is en om proberen gelijke dingen na te maken. Daarnaast is het handig om snel wat ideetjes uit te werken of te gebruiken als startpunt voor het editten van de geluiden.

IK heb bovenstaande link geprobeerd, maar deze werkt helaas niet meer. Juist de uitgezochte bank spreekt mij erg aan. Dan heb je (subjectief) een aantal sterke geluiden. Heeft iemand nog deze bank op zijn computer staan en wil deze met mij delen? Andere banken zijn natuurlijk ook welkom.

De Vengeance banken lijken mij ook erg interessant om mee te beginnen, maar mijn inziens zijn er ook gratis patches te vinden van dezelfde kwaliteit.

Alvast bedankt!:mega:

Het eerste wat ik bij een Virus C zou doen is het hele ding volzetten met Init Patch.

Het eerste wat ik bij een Virus C zou doen is het hele ding volzetten met Init Patch
Ja,Okey !!! Ikke ook,
maar de FlashMem banken heb ik toch wel overschreven met de commercial things...
En 'k denk wel dat je der niks mee kunt,
maar ik heb al de Virus patchen in afzonderl'ke syx bestanden
gesplit, om ze dan één voor één te kunnen dumpen/organizeren.
Zo dump ik eender welke patch naar de Single of Multi channel.
En als ie goed is, dan sla ik 'm op in de virus.
Zo is m'n Bank A & B een soort van 'recall' van de patchen die ik gebruikt heb...
Maar 'tja, ik geef het toe, de Virus is nIEt mIJN dIng
om er zelf sounds mee te maken....
'k Heb nu eenmaal de methode van de K2000 en VX600
aanvaard, en die mod matrix van access moet ik nog steeds doorkijgen in de praktijk...

Ja ik vond hem ook een beetje lastig met functies die niet direct onder een knop zaten, een beetje jammer. Daar hebben wel meer VA's last van, behalve de eersten.

"Onderstaande link bevat een zooi .mid files van iemand die alle user patches heeft beluisterd en van de beste sounds (smaken verschillen uiteraard) banks gemaakt heeft. Lees deze files in in Sounddiver (wel naar library, niet naar de synth) en je hebt al een leuke bibliotheek.

http://www.ampfea.org/files.php?com=i_search&go=1&pg=1&per=20&type=14&u=31"

Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een Virus C en ben bezig met het leren kennen van de Synthesizer. Om het één en ander te proberen wil ik graag een aantal patches inlezen/verzamelen. Zo krijg ik een goed beeld wat mogelijk is en om proberen gelijke dingen na te maken. Daarnaast is het handig om snel wat ideetjes uit te werken of te gebruiken als startpunt voor het editten van de geluiden.

IK heb bovenstaande link geprobeerd, maar deze werkt helaas niet meer. Juist de uitgezochte bank spreekt mij erg aan. Dan heb je (subjectief) een aantal sterke geluiden. Heeft iemand nog deze bank op zijn computer staan en wil deze met mij delen? Andere banken zijn natuurlijk ook welkom.

De Vengeance banken lijken mij ook erg interessant om mee te beginnen, maar mijn inziens zijn er ook gratis patches te vinden van dezelfde kwaliteit.

Alvast bedankt!:mega:

Het wordt een leuke discussie :P, maar kan iemand mij iig helpen aan het geen ik vraag? En ja ik ga zeker ook zelf programmeren :engel:

Niet uitgezocht maar wel snel toegankelijk als je sounddiver gebruikt.

Attachments

• Untitled.zip
    532,8 KB · Bekeken: 72
Bedankt voor de link en de file, ik ga ze bekijken! Ben nu vooral bezig met de manual om de Virus structureel te leren kennen.

Back