fantom XR velocity en aftertough...

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Ik ben sinds een dag of 3/4 de trotse bezitter van een fantom XR ( zie mijn review in synth/muziek discussies )

Ik heb een vraagie over volocity/aftertouh mode...

Wanneer ik gitaar speel ( die uit de USERS/ PRST -F de nylons) hoor ik als aftertouh een harde pluck aan mijn snaar ( erg mooi vaak )

Ik weet dat ik deze meer overdreven kan maken of niet....

maar kan ik ergens bijv; voor de AC gitaar instellen dat ik - kan tokkelen, picking, of slide, of kan slaan ( slagitaar) of beklemmen en over de snaar schuiven ?

Liefst een combi van de aftertouh die er nu al zit ( meestal aan snaar trekken/picking/plukking)
EN bijv; over snaar heen schuiven ?

dat zou een verekte mooi iets opleveren voor de realistischiteit in combi met goede effects....

Is er ergens een mode; waar je dit kan instellen liefst 2 of 3 opties tegenlijk ? Dus dat je bijv. kunt aanvinken ?

Niet alleen voor gitaren maar ook bijv; voor de flutes; die xtra kracht van blazen op het laast bijv.

Ik heb het NIET over de appregator mode....

Waar kan ik eigelijk de klep stand van de acoestische piano regelen ? Ik heb begerepen dat deze open en dicht kan in verschillende standen....

:dj:

Re: fantom XR velocity en aftertough...

Origineel geplaatst door jaccis
Waar kan ik eigelijk de klep stand van de acoestische piano regelen ? Ik heb begerepen dat deze open en dicht kan in verschillende standen....

Op de achterkant zit een klein deurtje....geintje :D Ff zonder dollen, geen idee waar dat op de XR zit, op de X heb je een piano mode knop, daar zittie.

Re: fantom XR velocity en aftertough...

Origineel geplaatst door jaccis
Wanneer ik gitaar speel ( die uit de USERS/ PRST -F de nylons) hoor ik als aftertouh een harde pluck aan mijn snaar ( erg mooi vaak )

Ik weet dat ik deze meer overdreven kan maken of niet....

maar kan ik ergens bijv; voor de AC gitaar instellen dat ik - kan tokkelen, picking, of slide, of kan slaan ( slagitaar) of beklemmen en over de snaar schuiven ?

Liefst een combi van de aftertouh die er nu al zit ( meestal aan snaar trekken/picking/plukking)
EN bijv; over snaar heen schuiven ?

Ik heb niet gekeken maar ik vermoed dat die effecten gewoon samples zijn die je afhankelijk van de velocity wel of niet hoort. Als je nou verschillende patches maakt met de gewenste effecten en deze in een performance stopt kun je een mooie gelayerde sound maken die afhankelijk van de aanslag anders klinkt.

Er zit een gitaar bij waar bij je als aftertough een schuiving over de snaren hoort, maar een hele zachte snaar-pluck heeft ik wil beidde graag harder zetten....

Kan dit wel ?

Als je de samples wel kan vinden op de XR, zou je je eigen patches kunnen bouwen, inclusief aftertouch en de hele mikmak. Zolang je er maar tijd voor uittrekt... Die slide zit er haast zekerweten op. Die plucking enzo weet ik niet, maar kan dit ook niet gemaakt worden als je een beetje met attacks gains en depths gaat draaien over die gitaarsample op de XR? Dat opnieuw opslaan als nieuwe patch en onder je toetsen gooien?

Succes!

Het is inderdaad een prachtige sample btw 8)

slide( met vinger over gitaar-schuiven ?)

Ik heb geprobeert te zoeken weet dat ie er in zit maar kan hem niet vinden....

Een ander iets ik maak gebruik van 88 - keys en moet soms erg hard de toets indrukken,beter gezegd slaan,rammen ( soms) op die trekking aan die snaar er uit te krijgen... kan ik dit niet ergens instellen, zodat ik niet zo hard op de toets hoef te slaan?

Wat/waar de handleiding is hier niet echt heel duidelijk over. weet niet zo goed onder welk rubriek dit valt. heeft volgens mij niet met attack te maken wel ?

:confused:

Back