[Simmons] wie kan me wat vertellen over de SDS EPB

oozi

Ouwe rot
want er staat er op Sound on Sound een te koop voor 65 pond. dit is wat er bij staat:

"Simmons SDS EPB (Digital sampler and E-prom blower)ideal for SDS7, SDS9 and SDSV owners. Very very rare.
£65"

en ik heb de zoek functie al gebruikt.

Daarmee kun je EPROMs branden voor je SDS-7, SDS-1 (de pads) en de SDS-9.
Je kunt dan een sample in een EPROM proppen en die dan in die systemen gebruiken. Het is natuurlijk geen super sample, maar we cheasy!

Is eigenlijk wel een leuke bak.. Maar ik heb helaas nog geen SDS-7.... Senso?

De Oberheim prommer zou wel voor verschillende drumcomputers kunnen bakken.
Je zou even moeten zoeken, want veel van die ouwe machines gebruikten dezelfde typen chips. Alleen van Simmons zou ik het echt niet weten...

Volgens mij is het dezelfde EPROMmer... Maar dat weet ik niet zeker. Op http://synrise.de refereren ze naar de Oberheim prommer.

Kopen dat ding, zeker voor die prijs. Volgens mij kun jer er inderdaad ook eproms voor de Linn en de Drumtraks mee bakken.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Daarmee kun je EPROMs branden voor je SDS-7, SDS-1 (de pads) en de SDS-9.
Je kunt dan een sample in een EPROM proppen en die dan in die systemen gebruiken. Het is natuurlijk geen super sample, maar we cheasy!

Yep, is inderdaad een EPROM brander en de prijs is vrij aardig. Naast de SDS EPB heb je dan nog een UV-wisapparaat nodig om eerst je EPROMs te wissen voordat je ze weer kunt programmeren. Zo'n apparaat kun je bijvoorbeeld bij Conrad kopen voor 62 Euro, maar als je een gezichtsbruiner of een zonnebank thuis hebt staan, dan zou je het ook daarmee kunnen proberen. 8)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Is eigenlijk wel een leuke bak.. Maar ik heb helaas nog geen SDS-7.... Senso?

HaHa! Zal ik je nog wat leuks vertellen? Maak ik dus van de week een doos open (het wordt zolangzamerhand een slaapverwekkende aanhef) en wat vindt ik? Drie of vier spiksplinternieuwe modules voor de SDS-7, een (belachelijk grote en uiterst zeldzame) memory-cartridge en een E-prom Blower. Geinig, hé.
Hoezo, had je interesse?:maffia:

Origineel geplaatst door oozi
kan je d'r dan ook eeproms voor andere drum machines mee bakken?
Dezelfde Eproms passen ook in de Claptrap, dus kun je daar ook een SnareTrap van maken.
bovensdien passen DDrum eproms ook in de Claptrap, dus de Simmons' ook in de DDrum.

Leuk hebbedingetje trouwens, voor die prijs. Zijn er niet veel van gemaakt.

Laatst gewijzigd:
senso... Ik begin je te haten..
PB me eventjes wat je allemaal nog hebt en wat je prijzen ongeveer zijn..

Ik heb het over ClapTraps, Trixers, toch niet een memory cartridge voor de SDS-6 / SDS-7? Die zijn echt zeldzaam en wat voor modules het zijn... Standaard modules voor de SDS-7 zonder EPROMs neem ik aan..

En ruim eens een keer je berging op! Damn. Wanneer mag ik een keertje in Amsterdam komen kijken?

Ja, ja, Ik vind jou ook lief :luv:

Heb een beetje rondgekeken wat er zoal rondslingert. Was toch een beetje meer als ik dacht.
Ik stuur je de hele lijst wel ff in een mailtje, anders gaan er straks misschien wel drummers
naar dat spul vragen. Je weet wel, die figuren die altijd te laat op komen dagen.
Vindt je Clavia DDrum ook leuk? Hm... Zal wel niet.

...en met een beetje geluk ben ik over een tijdje de trotse eigenaar van een Simmons SDS EPB. voor 65 pond + 25 pond p&p=140 euro.

o en ik heb me kaartjes voor kraftwerk binnen! yeej!

Laatst gewijzigd:
en misschien ook wel interresant voor de Simmons fans:
en de site is nog niet actief.

Sound Unit Ltd
Peacocks Farm
WickhamBrooke
Nr Newmarket
Suffolk CB8 8 P X
Tel: 01440 821100
Fax: 01440 821036
Web: simmonsdrums.com

Origineel geplaatst door senso
...

Hoe heb je dat gevonden?

...

google.. simmons sds epb invoeren, levert een kleine 2 pagina's hits op. alles ff bekijken, en de site simmonsdrums.com werd op een elecdrum board genoemd. die ingevuld in browser en toen kwam ik in een of andere musicdirectory uit....

Back