Synthesizer meets Electro Harmonix pedaaltjes thread

lol, ja

De printen waren echt wel amateuristisch.
De kwaliteit van de behuizing vond ik wel meevallen.
Klopt, dat het meestal verchroomd en gebogen ijzer [blik ?] was.
Maar bij mij zagen ze er na 20 jaar nog redelijk mooi uit, en dat was met de trapkasten van andere merken wel anders.

Ja ze zijn slecht gebouwd die EHX dingen, zit vaak een draadje los ofzo maar toch.....

Die behringer pedalen klinken overigens echt belachelijk slecht..
(Behringer hellbabe is de meest lachtwekkendste wahwah pedaal ooit...klinkt als of je een john moore custard puddingkje intrapt ofzo.
Die Berhinger EHX rip offs zijn helemaal om te huilen vergeleken met de EHX pedalen.

Blijft evil hoor die rip off taktiek van Behringer...ik vind het nogal raar dat zoiets gewoon mag.

Ik vind alleen de multieffect van behringer bruikbaar (lekker ranzig), de rest kan in principe bij het grof vuil (sorry voor de grofheid) ik vind de kwaliteit ook belabberd. Gelukkig ben ik geen harde stamper, ik zet ze altijd aan met mijn handen, omdat ik het niet aandurf om ze aan te zetten met mijn voeten.

Ik heb laatst de memory man deluxe gehoord van EHX. Die ga ik denk ik wel aanschaffen. Klinkt goed!

Ik ben gek op electro harmonix.
Behringer pedalen ken ik niet, ik weet niet of ik er verstandig aan doe dat zo te laten. Ik heb een vermoeden van wel.

Die Electro Harmonix pedalen zijn slecht gebouwd als je kijkt naar constructie. Maar ik heb er toch bjizonder weinig defecten aan. Ik heb een paar defecten gehad met EH, maar meestal was het de aan/uit schakelaar. En dat defect komt niet vaker voor bij EH dan bij een ander merk.

Nog ff wat meer behringer bashing (wat ze verdienen het...wat een triest spul...nuja het is wel te verwachten met zo een prijs)

Die hellbabe wahwah pedaal: Na 1 dag stoot ik met mijn voet tegen het boost knopje...en meteen is het afgebroken, goedkoop plastic fragiel fluffel ding...niet dat die boost veel uitmaakte...
en nu na een paar dagen doet die helemaal niks meer...gaat niet meer aan niks....dit na 3x gebruikt te hebben ofzo.

Gelukkig heb ik de colorsound nog hihi

Hmm... ik heb nu 2 ULTRA PHASE SHIFTER UP100 pedalen.
Vind het geluid erg meevallen [persoonlijk niet slecht dus].
Deze gaan niet zo diep als van mijn oude electro harmonix phaser.
Maar het ruizen is een stuk minder.
Ook is er bij de behringer meer te regelen.
De behuizingen vallen wel van ellende uit elkaar. :)
Veren zijn weg ,en het kunstof begint al door hun halveringstijd te degenereren.
Binnenkort maar eens ombouwen in een mooi metalen trapbakje.

Mooi decent uit fase trekkende bakjes

Die Ultra phase shifter is gebaseerd op de Boss PH3 phase shifter en reken maar dat die boss beter klinkt...maar dat is logisch want die kost ook een duit meer.

De Behringer PH9 is trouwens een cheapo ripp off van de MXR phase 90.

De klank van de EHX small stone is uniek imo.

Ik vind de small stone ook een van de unieke phaser
pedalen.
Er zijn een hoop mooie andere phasers gemaakt maar die zijn allemaal 10 keer zo duur.

Ooit zou ik nog eens graag de Ludwig Phase Synthesizer kopen.
Maar die heb ik nog nooit in het echt gezien.

De Small Stone zou ik ook graag nog eens kopen, maar vraag me wel eens af hoeveel het uitmaakt of je een 'orginele' (die er ook in meerdere versies geweest schijnt te zijn) een USSR reissue of een USA reissue koopt. De echte oude schijnen van binnen nogal anders in elkaar te zitten dan de nettere nieuwe. Maar heeft dat ook invloed op het karakter?
Ben overigens in het bezit van een Big Muff USA reissue en moet zeggen dat ik daar erg over te spreken ben!

net een ehx small stone nano gekocht ... klinkt fantastisch en ben der enorm blij ... overigens een moog ring modulator is ook het aanbevelen waard voor een tete a tete met je synths!

Ik heb sinds enkele maanden een Smallstone en die bevalt me echt heel erg goed. Ik heb hem aangeschaft naar aanleiding van de positieve verhalen uit deze thread dus alle enthousiastelingen worden hartelijk bedankt. :)

Ik gebruik hem met name over drums en om de wat meer statische synthgeluiden levendiger te maken.

geen ervaring met de NY2a compresor, maar wel met zijn eenvoudigere mono broertje, de Black Finger. dat is in ieder geval een dikke compressor, lekekr volle romige klank.

heeft iemand ervaring met de 'pro' apparaten van ehx? de opto compressor en de bio filter?

Met die twee dingen niet nee.
Wel met de Vocoder.
Of die nu onder het kopje "pro apparaten" moet vallen kan je over discussieren.
Als ik het reklame krantje van electro harmonix lees uit de 70's dan lees ik
dat het in die tijd iig wel onder dat kopje viel.

Leuk ding overigens, die vocoder!

Back