[mrt-tech] - steve rachmad - dominus (supernatus remix)

ROGUE85

@wearerogue85
Ietsje vroeger dan verwacht :)

duur: 7:41
192kbps
10,8 MB

Verwacht ook hier geen expliciete climaxen, die zaten in het oorspronkelijke nummer ook niet echt...
Het moet het meer hebben van de subtiele overgangen etc.
Ik ben wel nog niet 100% tevreden over de timestretch van één bepaalde sample...
Precies of ie wat gaat lopen op't einde, dus dat moet nog veranderen.

Voor de rest doet het redelijk zijn ding

Enjoy,

m.r.t.

Paar keer nu geluisterd...

KLinkt mooi. Ik heb de indruk dat de Kick minder wordt naarmate het nummer vordert. (Ik moet zeggen, zit met cheapo headset op m`n werk). Mooie ronde kick, zou mooi zijn hier....
Ik vind het einde een beetje jammer. Wat mij betreft mogen de beatz ipv uitgefade wel afgebouwd worden en dan het "beatloze"op het einde wat langer duren... Om het sferische dat dit nummer zeker heeft te benadrukken...Maar dat is denk ik meer een kwestie van smaak...

Technisch, kan ik er niet zoveel over zeggen, is niet mijn sterkste kant....

Verder...LEKKER!

:okdan:

ok, coole idee�n voor op het einde... ik ga ze eens proberen uit te werken, maybe you're right!

hier op m'n Rokit's komt de kick mooi rond uit,
hij 'domineert' fel in't begin maar komt uiteindelijk door de compressie wat tegen de bassline aan te liggen (omdat die ook redelijk laag zit)
+ daarbij liggen die low tom's ook nog ergens in dat frequentiegebied

misschien dat ik de compressie nog iets ga verminderen, of gewoon kickvolume iets verhogen, of bassline wat afkappen op bep. frequentie, dan komt die kick op een gewone hifi / koptelefoon e.d. ook beter uit (i.p.v. te verdwijnen in de bassreflex en van die toestanden ;))...
ik moet trouwens al m'n tracks nog eens testen op standaard radio 8)

bedankt voor commentaar!

m.r.t.

mag ik vragen of deze remix in opdracht van S. Rachmad werd gemaakt ? Of zijn is dit gewoon een remix op eigen initiatief ? Met stukjes van een plaat of met materiaal dat je van Steve kreeg ? Just curious...

mag ik vragen of deze remix in opdracht van S. Rachmad werd gemaakt ? Of zijn is dit gewoon een remix op eigen initiatief ? Met stukjes van een plaat of met materiaal dat je van Steve kreeg ? Just curious...

vragen staat vrij...

ik heb 2 samples (beide 2 seconden) uit het origineel gehaald, de rest is van mezelf...
het origineel sprak me erg aan maar het miste iets vond ik (nu ja, het dateert ook al van 1997)
en heb de uitdaging aangegaan het te maken gelijk ik het wilde dat het zou klinken ;)
uit eigen initiatief dus...

cheers,

m.r.t.

@ monologic, je was inderdaad juist over het einde... daar ga'k nog wat werk van maken!

Wel ff de zeerge8e heer Rachmad een mailtje sturen hè ;) , om ellende 8raf te voorkomen...

als'k van plan ben er munt uit te slaan zeker, maar dat is niet het geval ;)
m'n eigen tracks stuur ik misschien wel es op ofzo...
dit was puur voor mezelf, ik wilde het gewoon es met anderen delen voor tips etc...

cheers,

m.r.t.

uhhh...maar je stelt het wel beschikbaar op Inet.... ;)

Ow, en we krijgen nog fijn nieuws te horen ook nog:

Hi there,

Thanks for getting in touch.

Nice of you to drop an email and ask for Steve's permission to use the Dominus samples.

Steve is OK with it, as long as you're not planning to put the track out ;) But you can have it for your own use, no prob!

Glad you like the track. For your info, Dominus will be released again in September as Parallel 9 on Music Man, along with 2 new tracks..

Best wishes

'psyched', zoals ze dat hier zeggen ;)

m.r.t.

Back