SX Mixdown QUESTION!

Henri/etgin303

Ouwe rot
Hallo Forummers!

Even een vraagje over audiomixdown in Cubase:

Ik heb een track gemaakt en via de master out in SX komt de uitgemixte track uit via output 1 & 2 naar mijn monitors.
Dit klinkt goed uitgemixt.

Nu maak ik een audiomixdown. Export naar mijn bureaublad (wavje). Deze wordt dan automatisch afgespeeld in Windows Media Player bij opstarten. Alleen het klinkt totaal anders dan uit de master uit van Cubase.

Wat doe ik verkeerd ? Ik wil het liefst de master out van SX rechtstreeks opnemen zodat het hetzelfde klinkt.
Je zou zeggen dat de tooninstelling van WMP niet goed staat, maar het verschil is TE groot.

Help!

:mega:

Voorbeeld

Voorbeeld

Ola,

Nou, over mijn monitors klinkt het perfect uitgemixt.

Hier in het voorbeeld klinkt het gewoon te hard.

heb je ergens een normalise optie aanstaan? die kan de boel nog wel eens verneuken....

verder: downmix je met of zonder plugins ingeschakeld? dat kan je volgens mij ook nog ergens instellen..

en kan je mediaplayer normaliter wel die files op de door jou voor downmixen gebruikte sample en bitrate goed afspelen?

Bedankt voor de respons heren!

Ben helaas nogniet echt verder gekomen...

Wat wil ik bereiken ?

De master output van de mixer in Cubase SX opnemen. Nu gaat mijn master output rechtstreeks naar de output 1 & 2 van mijn Delta kaart. Hierop zitten mijn monitors.
Hoe kan ik nu die master uit opnemen ? Dus gewoon het eindresultaat van de master out incl. alle efx etc.
Moet ik dat ergens routen ofzo ?

HELLUP!

In Windows Media zitten ook effecten die soms aanstaan, zoals SRS WOW fx, equalisers, etcetera. Check of Media player helemaal 'kaal' afspeelt.

He bedankt voor de tips... dat van WMP ga ik even proberen, denk zelf dat het niet is, want andere MP3/wavjes doen het wel goed!

Heeft iemand nog wel even een tip over hoe ik de master out van Cubase kan opnemen ?

:confused:

Origineel geplaatst door Henri/etgin303
[BHeeft iemand nog wel even een tip over hoe ik de master out van Cubase kan opnemen ?

:confused: [/B]

Creamware kaart kopen? :D

Virtual audio cable...

Virtual audio cable...

Ik snap eerlijk gezegd niet dat die mixdown anders klinkt dan door je monitors, maar goed met dit progje kan je de output van cubase routen naar de input van een ander programma zoals wavelab. Zeg maar een virtual audio cable en laat dat nou ook nog de naam van het programma zijn:

http://www.ntonyx.com/vac.htm

p.s. Heb je al eens geprobeerd om die mixdown met een ander programma af te spelen? Dan weet je iig of het aan WMP ligt...

Origineel geplaatst door Henri/etgin303
He bedankt voor de tips... dat van WMP ga ik even proberen, denk zelf dat het niet is, want andere MP3/wavjes doen het wel goed!

Heeft iemand nog wel even een tip over hoe ik de master out van Cubase kan opnemen ?

:confused:

je kan gewoon een export doen..staat in de manual..zoals gezegd: check of je bit en sample-rate goed staan ingesteld, en dat ie all plugins die je normaliter gebruikt ook meegenomen worden

He Olaf,

Ja ik maak ook een export mixdown.... heb het gister nog een gedaan, nu blijkt de sound qua uitmixen goed te zijn.
Heel vreemd dat het vorige keer zo hard was, mijn computer heeft wel eens kuren de laatste tijd. Vreemd.

Om het volume van mijn eindresultaat te bepalen, moet ik dan de master out db's in de gaten houden ? (niet oversturen, meters dus niet in het rode laten komen.
Want als je de master zachter zet, zal de mixdown ook zachter zijn.

Wat me wel opvalt, is dat een wav-mixdownfile in WMP veel zachter klinkt. Maar is WMP wel een goede maatstaaf voor het bepalen van het volume niveau van de eindopname ? Zal wel niet dus.

Helaas ben ik nog een noob op master-opname gebied... zo kom je na 15 jaar alles tegen wat je moet weten op een track goed op cd te krijgen :)

Nu die ene knoeper van een hit nog :)

Gr Henri

Back