Nog een ouwe laptop liggen? Maak er een splitscreen van!!

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Ga ik proberen op m'n laptop..........

Misschien een domme vraag, maar heb jij dan ruimte in je laptop voor een 2e videokaart?
De mijne (een Asus) zital barstens vol met 1 videokaart. :-(

Origineel geplaatst door meesha74
Da's juist het mooie ervan: Je hebt geen extra videokaart nodig!! Je hoeft alleen een netwerkaansluiting op je laptop te hebben. Die werkt dan als het ware als een "video input".

Dat zal ongetwijfeld kloppen (lees ik uit de discussie).

Maar ik reageerde op iemand (naam effe kwijt) die weer reageerde en 'citeerde' op;
"een 2e videokaart erbij prikken".
Vandaar dat ik vroeg of hij daar dam wel ruimte voor had. :-)

Origineel geplaatst door Jos de Lange
Dat zal ongetwijfeld kloppen (lees ik uit de discussie).

Maar ik reageerde op iemand (naam effe kwijt) die weer reageerde en 'citeerde' op;
"een 2e videokaart erbij prikken".
Vandaar dat ik vroeg of hij daar dam wel ruimte voor had. :-)

Het grappige is, ik heb een compaq armada E500 laptop. Het docking station hiervoor heeft een PCI slot.

Dus lach maar :) Ik kan nog een pci kaart "IN" mijn laptop steken :)))) (Wat ik ook doe voor mijn wamirack audio interface

Origineel geplaatst door DJDM
Het grappige is, ik heb een compaq armada E500 laptop. Het docking station hiervoor heeft een PCI slot.

Dus lach maar :) Ik kan nog een pci kaart "IN" mijn laptop steken :)))) (Wat ik ook doe voor mijn wamirack audio interface

Ho...DJDM.... ik wilde niets of niemand belachlijk maken hoor!

Ik heb mij erover verbaasd toen ik mijn Asus-notebook ging upgraden met extra geheugen, dat
het bijna een adventure-game is om de plekken te vinden waar het geheugen moet.
Zo'n notebook zit al zo stampvol met hardware, dat ik dus ontzéttend benieuwd was
of jij dan nog wel ruimte had voor een 2e videokaart.

Dus .... niets gekscherend bedoeld hoor :-))))

Mijn antwoord was ook al lachend bedoeld hoor ;-)

en misschien voor sommige mensen nog een idee of manier om wat extra hardware in hun laptop te steken.

Ik weet dat er nog andere manieren zijn hiervoor. Er bestaan externe cases met pci slots en IDE aansluitingen die dan met een kabel en een speciale PCMCIA kaart op een laptop aangesloten kunnen worden, maar die zijn extreem duur.

ik had me nooit de moeite genomen dat met die 2de pci videokaart te proberen ik durfde niet te vermoeden dat het werkte..

maar heb het geprobeerd en ik vind het best wel handig...
maar of ik het lang houd weet ik niet , ik irriteer me er een beetje aan dat een monitor 15inch en de ander 17inch is..
bovendie heeft de oude pci videokaart veel minder geheugen als de nieuwe 2mb tegen 64mb

maar voor nu chill

Back