train to skankville

waxx

audionerd
In de reggae, de muziek waar ik het meest mee bezig ben, is het de gewoonte om elkaars composities te remixen tot in het oneindige (men noemt dat versioning) dus ik dacht, zal ik dat ook maar eens doen. Het resultaat is het volgende trackje, gebasseerd op Train to skaville van de Ethiopians (1964/Treasure Isle records), te beluisteren op mijn soundclick

gebruikt in cubase

battery 2
ms20 (legacy) (bass)
b4 (lead)
evp rhodes (chords)
pro 53 (voor de wurlizer chords)
edirol orchestra (blazers)

effecten weet ik niet meer.

geinig.. beetje doffig klinkt ie.. maar ja, dit soort shit moet je ook door zwaar oversturende ghettoblasters horen natuurlijk.
alle geluiden blijven overeind, maar een ms20 vst bas is te iel en moet je te hard zetten of zow.. ik mag t hier niet zeggen, maar daar moet je echt een echte instoppen. deze vind ik te wollig.. en misschien nog een paar fx/fillins in de beat.. wat delayjekkeltjes of zo, voor t echte raggamuffin' gevoel
en misschien wat meer shuffle, kweenie

maarja, wie ben ik :)

heheheh.. Klinkt me heel bekend in de oren. Ik denk dat je aan de bass nog wat moet rommelen, iets klopt er niet aan weet alleen niet zo goed wat (oordopjes op werk) Misschien is dat dat doffe dat djfuse ook al aangaf?

ps, ik heb vanavond ook een dancehall/reggae/dub trackje af dus die zal ik dan ff posten. Kan je mij ook afkraken :D hihih

R

Gave track Waxx :okdan:
Echt, dit trek ik veel beter dan die ragga van jou (persoonlijke smaak he).
De bas is idd iets te veel van het goede, menig audio systeem zal daardoor deze track niet trekken. :D
Het klinkt ook nog een beetje alsof het iets te snel in elkaar 'geflanst' is.. Beetje gitaar erbij zou de track goed doen (pick en eventueel skank). Dan krijg je meteen al veel meer dat roots soundje.

ik weet dat hij nog niet perfect is, en de bass is te, ik ga hem vandaag eens proberen te verbeteren. Wat je nu hoorde was slechts een nachtje werk, en ik weet dat je in een nacht geen goede mix maakt (ik toch niet), je moet later altijd nog alles hermixen. Het delayen van bepaalde zaken heb ik ook nog niet gedaan.

maar toch bedankt voor de commentaar. Binnenkort kan je hier een hermixte versie horen.

edit: de geremixte versie staat nu op soundlclick

Train to Skankville

is het beter

Laatst gewijzigd:
Back