Pearl syncussion vraag!

Catscan

Electronic sounddesigner
Vraagje: ik heb een syncussion met een DI boxje van berhinger......Maar er komt echt een super zacht signaal naar me mixer.
Ik trigger deze bak met een rimshot van me tr909.
De Di20 staat de schakelaar attenuation staat op 0 db en de mode op 2ch en ground staat op lift en niet op gnd.

Uiteraard staat de output op miximaal en de trigger pod ook....
Wie kan mij helpen Nick nova misschien....?

lijkt erop alsof de DI niet goed z'n werk doet of niet goed ingesteld staat... probeer het eens zonder DI (waarschijnlijk heb je dan hetzelfde zachte signaal).
kun je nog wat meer schakelen met de DI? (misschien op -4 zetten ergens?)
gnd lift of niet maakt voor signaalsterkte niks uit volgens mij dus dat kun je laten zitten.

ik gebruik trouwens de syncussion zonder DI en hij komt idd wat zacht binnen maar niet zo erg dat het niet kan (kgooi er soms een compressor/limiter/gate over als de ruis te erg is)

Ok een kanaal is kapot op me mixer:stupid
Maar het vreemde is dat als ik het di boxje gebruik is het signaal net zo hard en er zit een vreselijke lage zoom in me signaal:(

Waar kon ik ook al weer zo'n di boxje regelen aub een ander merk....
Thanx!

mmm... vreemd dat de DI niks uitmaakt qua signaal... ik heb zelf ook weleens gedacht aan't gebruiken van DI's om signalen op te krikken maar er nooit aan toegekomen.

na een keer live met DI's op een R8 gewerkt te hebben waardoor de R8 gigantisch goed klonk was ik eigenlijk overtuigd dat het op bepaalde drumdingen toch wel een aanrader is.... misschien scheelt het als je XLR kabels op de uitgang gebruikt ipv jack en 'm op de mic ingang van je mengpaneel gooit?

moet eerlijk zeggen dat ik nogal praktijkgericht ben en qua elektronica techniek/theorie niet de juiste persoon ben om hier veel over te zeggen dus misschien kan iemand met de juiste achtergrond hierin wat meer duidelijkheid verschaffen?

wel kloten van dat mengpaneelkanaal... ik hoop dat je er nog voldoende over hebt!

succes ermee iig!

Origineel geplaatst door Catscan
Maar het vreemde is dat als ik het di boxje gebruik is het signaal net zo hard en er zit een vreselijke lage zoom in me signaal:(

De Syncussion is erg kieskeurig wat betreft zijn voeding. Het liefst eet ie gestabiliseerde voeding. Als ie dat niet krijgt, dan gaat ie brommen. :)

De behringer DI werkt ofwel op batterijen ofwel op fantoomvoeding. Schakelaartje staat vooraan.
Ben 10 dagen op reis geweest, lees je berichtje nu pas.

Back