Inbraak :(

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

nomore

Lintage Vid
owwwwwjaaa. kom ik vanavond thuis. ligt ALLES overhoop. Raam ingeslagen. =( Ik natuurlijk als de wiedeweerga naar mijn studiotje. hebben die sukkels gewoon alles laten staan. Het enige wat ik mis (zover ik het nu zie) is een DCC (met welliswaar wat oude opnames) en een platentas vol met boodschappen..

De politie heeft geconstateerd dat ze via de buren (pand in verbouwing) zijn binnengekomen.. Binnen hebben die mafkezen daar alle deuren ingetrapt.. nah. ECHT ongelovelijk..

Het enige waar ik me nu wel zorgen om maak is het feit dat ze later terugkomen om de rest weg te halen =( :stupid :stupid

Advertentie plaatsen dat je wel een poosje op een familie pittbull honden wil passen voor een paar weekjes? :D

Iig serienummers noteren en foto's maken. Maar dat hoor je altijd al gedaan te hebben eigenlijk.

En als die junks weer moeten scoren kunnen ze zomaar weer komen 'shoppen'.
De kootzakken.

Camera's weghangen (zijn niet meer zo duur)
Timers op de lampen (thuissimulatie)
Spullen tijdelijk verkassen ?
Of misschien wel de beste remedie ''tip van mijn Pa'' (Bedankt Pa :biertje: ) Je schoonmoeder op laten passen als je van huis gaat.

bah, wat heb ik een hekel aan zo'n gedrag... snappen mensen nou niet dat ze gewoon met hun fikken van andermans spul af moeten blijven:confused: werk zelf voor je spulletjes ofzo... bah :(

dank voor de support allen. heb het wel ff nodig =( .. het zijn ook echt zielige gasten, nemen ze mijn kleingeld spaarpotje mee en een platentas (zonder platen gelukkig) maar ondertussen wel voor honderden pieken aan schade aanrichten.

ow. ik ga morgen ff de verzekering bellen.. ff snel een voyager en modular in mijn studiopix fotosjoppen :P

tja ben bang dat je vrij weinig tegen dit soort kut-acties kunt beginnen....bij mij heeft een junk zelfs eens bij me ingebroken terwijl ik aan het douchen was, ik woonde in een studentenhuis waar gewoon de helft thuis was... is via de achterdeur naar binnengegaan, en netjes via de voordeur weer naar buiten...duh...

het enige dat ik kan bedenken: dikke sloten overal op, en die ook altijd als je je studio uitgaat dichtdoen, en eventueel een bewegingsalarm dat een shitload aan herrie maakt binnen in je studio

Minder voor je.Als ik jouw was zou ik wat beveiliging kopen. CQ stripje etc

Re: Inbraak :(

Origineel geplaatst door nomore
Het enige waar ik me nu wel zorgen om maak is het feit dat ze later terugkomen
om de rest weg te halen =( :stupid :stupid

Klote! Ik heb dat ook meegemaakt. Ook bij mij was er geen apparatuur verdwenen.
Je gaat niet meer lekker van huis als je geen preventiemateriaal aanbrengt.
Sterker nog; zelfs als ik in mijn eigen bed lag, lag ik ze met een knuppel op te wachten
voor een -eventueel- warm onthaal.

Origineel geplaatst door marcuuu
Minder voor je.Als ik jouw was zou ik wat beveiliging kopen. CQ stripje etc

Ik heb dat toen ook overal gedaan. Strips en extra sloten bij de deuren en ramen, zelfs een rolluik voor het raam
waar ze binnengekomen waren (het enige raam aan het balkon). Plus dat ik mijn apparatuur toen verkast heb.
Je weet maar nooit, en het gevoel dat ze terug kunnen komen knaagt. Zelfs met preventiemateriaal.

Succes kerel, ik weet helaas hoe het voelt.. :(

Ik heb ook 's een inbraak gehad... al mijn cd's en een laptop weg. Studio onaangeroerd.

Toch was het niet fijn..

De straffen zijn gewoon VEEELS te mild hier!!

AFBLIJVEN van andermans spullen! Zulke lui zijn echt zielig en triest.
Je maakt mij niet wijs dat ze geen andere keus hebben dan jatten in dit o zo sociale land..

Succes met puinruimen/de verzekering iig! :biertje:

Re: Re: Inbraak :(

Re: Re: Inbraak :(

Origineel geplaatst door Vizion
.
Sterker nog; zelfs als ik in mijn eigen bed lag, lag ik ze met een knuppel op te wachten
voor een -eventueel- warm onthaal.
\

Daar moet je ook mee oppassen, ram jij hem dan ben jij de gene die mag gaan zitten.

Re: Re: Re: Inbraak :(

Origineel geplaatst door metatron
\

Daar moet je ook mee oppassen, ram jij hem dan ben jij de gene die mag gaan zitten.
triest maar waar inderdaad ja... je mag in principe dus nog niet eens je eigen spul beschermen... het enigste wat je kan is de politie bellen en voordat die er eens zijn dan zijn de inbrekers al lang weer weg...

Re: Re: Re: Re: Inbraak :(

Re: Re: Re: Re: Inbraak :(

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
triest maar waar inderdaad ja... je mag in principe dus nog niet eens je eigen spul beschermen... het enigste wat je kan is de politie bellen en voordat die er eens zijn dan zijn de inbrekers al lang weer weg...

Je mag zeker wel je je spullen beschermen (noodweer), je mag er alleen niet te ver in gaan (noodweer-exces).
(Blijft wel de vraag wat je dan wel mag doen).
Collega van me heeft een inbreker boven van de trap afgeschopt en heeft vervolgens een dag bij oom agent door mogen brengen.

Origineel geplaatst door metatron
\

Kan best zijn, maar sinds er bij ons is ingebroken enkele jaren geleden (de dief was enkel geinteresseerd in geld, dat ik overigens niet in huis heb, en heeft dus enkel de spaarpotten van de kinderen gejat, zo'n 125 euro. Het hele huis was wel overhoop gehaald) ligt er toch een joekel van een mes onder mijn kussen en ik zal niet nalaten dat te gebruiken indien nodig.

Sterkte!

Helaas, onder noodweer valt niet "je spullen beschermen", maar alleen "eigen lijf en leden beschermen als je echt niet weg kunt rennen". Mocht je dus door een inbreker in je eigen huis aangevallen worden, dan kun je je alleen beroepen op noodweer als de inbreker alle deuren dichtgelast heeft en je echt niet weg kunt vluchten. Noodweer is dus al snel noodweer-exces.

En als je een mes in een inbreker plant, dan wordt (i.i.g. in Nederland) waarschijnlijk vervolgd voor poging tot doodslag of zelfs moord, want het enige doel van dat mes onder je kussen is om het in een inbreker te planten.

Allemaal behoorlijk :r maar zo is het nu eenmaal, ben ik bang.

Origineel geplaatst door Meinte37
Helaas, onder noodweer valt niet "je spullen beschermen", maar alleen "eigen lijf en leden beschermen als je echt niet weg kunt rennen". Mocht je dus door een inbreker in je eigen huis aangevallen worden, dan kun je je alleen beroepen op noodweer als de inbreker alle deuren dichtgelast heeft en je echt niet weg kunt vluchten. Noodweer is dus al snel noodweer-exces.

En als je een mes in een inbreker plant, dan wordt (i.i.g. in Nederland) waarschijnlijk vervolgd voor poging tot doodslag of zelfs moord, want het enige doel van dat mes onder je kussen is om het in een inbreker te planten.

Allemaal behoorlijk :r maar zo is het nu eenmaal, ben ik bang.

Volgens mij is het lijf, eerbaarheid en goed wat je mag beschermen, maar mijn rechtenkennis is sinds 1993 aardig weggezakt.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back