[Reaktor 5] Start niet want geen SSE cpu?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Net van de NI site de demo van Reaktor 5 binnengehaald. Wil deze binnen Ableton Live draaien, maar krijg bij het starten van Live de error: kan Reaktor 5 demo niets starten want er is geen sse procesor aanwezig. WTF? Waar gaat die over? De Reaktor synth die destijds als demo bij Interface zat doet het wel gewoon fris en fruitig. :stupid

Het zal toch niet zo zijn dat de techniek van NI de techniek van mijn AMD Athlon 1100 heeft ingehaald?

hmm.. sse is idd nodig. Maar ik heb hem ook geinstalleerd op een AMD Duron 1 GHZ- en daar doet ie het gewoon op. (Stand Alone versie). Een Athlon is toch beter/nieuwer dan een Duron dacht ik. Wellicht een probleem van Ableton?

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
hmm.. sse is idd nodig. Maar ik heb hem ook geinstalleerd op een AMD Duron 1 GHZ- en daar doet ie het gewoon op. (Stand Alone versie). Een Athlon is toch beter/nieuwer dan een Duron dacht ik. Wellicht een probleem van Ableton?

Standalone chrased ook:

Error:

AppName: reaktor5demo.exe AppVer: 5.0.0.20 ModName: reaktor5demo.exe
ModVer: 5.0.0.20 Offset: 00001013

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg

De latere durons (Morgan revisie) hebben wel SSE ondersteuning omdat ze veel later dan de Athlon 1100 zijn geintroduceerd. Vanaf de Athlon 1400 (als ik me niet vergis) hebben de Athlons allemaal SSE ondersteuning.

Dus ales het goed is hebben alle Durons vanaf 1 GHz en alle Athlins vanaf 1.4Ghz SSE ondersteuning.

Ik vrees dus dat het echt niet gaat werken Yawgmoth. Die demo bij de interface ws overigens gebaseerd op reaktor 4.

Ja, dat is nou echt 'klote'.. maar een 1.1 Ghz processor ligt zowiezo al tegen de minimale Reaktor 5 systeemeisen aan. Ik schat dat je maar 1-2 keer een Reaktor 5 effect kan gebruiken (als plugin :) ). En dan heb ik het over een relatief eenvoudige track.

Back