Bjork's live fratsen

Ik zal iig de AirFX even toelichten:

Die bol registreerd netals D-Beam van roland je handbewegingen a.d. hand van de XYZ assen.

Een effect zoals phaser heeft een rate, feedback en center frequency bijvoorbeeld.
Je hand naar voren en achter zou de rate beïnvloeden, je hand op en neer de center frequency en naar links en rechts de feedback.

Op de AirFX zitten (uiteraard) een paar synthgeluiden zoals die op de Airsynth om je lekker te maken.

Die werken zo: hand naar boven en beneden (horizontaal gezien) is de toonhoogte bepalen, links en rechts is het filter open en dicht, en omhoog en naar beneden is volume.

Ook heb je een Djembee op de Airsynth en AirFX zitten die naarmate je harder met je hand van bovenaf naar het oog slaat (niet erop hè!) hoe harder de Djembee aanslag is. (*ploemp* geluiden)

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Toegegeven, hij ligt bij mij al een tijd weg te stoffen mede doordat ik de adapter kwijt ben maargoed :D

Ja dat is een goed idee, maar ikkan de airfx wel overal vinden maar de airsynth nergens...

Wow Sander bedankt voor die informatie, te gek!
En die sites die je gaf zijn heel fijn voor verder info, maar ik had het erover dat ik em nergens zo te koop zie staan in Nederland (of duitsland of belgie), en de Airfx in overvloed. Maar je zegt dus dat je met de Airfx ook een aantal geluiden kan maken zonder dat je er iets op aangesloten hebt? De enige reden dat de Airsynth op dit moment mijn voorkeur heeft is omdat ik zojuist een Kaosspad heb gekocht de de Airfx daar te dicht bij vind zitten.

Ik heb vandaag even een live dvd van bjork zitten kijken en geen alesis meuk gezien.
De drummer is echt te gek en speelde hele toffe dingen met zijn triggers.
Ik zag ook nog een piano en een dikke Kurz op het podium.
En ten slotte nog een Waldorf Wave en een Japanse Acordeon speler. 8D

Dan heb je een andere gezien dan ik, want bij de mijne zat helemaal geen drummer of een band, alleen een achtergrondkoor, een harpspeelster, en de electronica mensen volgens mij...en die gebruiken daar wel een alesis...ik denk airsynth.

Bjork_HSC_08.jpg

Duidelijk een AIRFX van Alesis. (google is your friend).
Ik denk dat ze hem puur als controller hebben gebruikt voor andere spullen.
Of geluidsbewerking van hun laptop mischien.

Als ik de tijd effie vind (druk weekendje) en het niet vergeet .. :engel:

Zal ik eens een beatje maken en door het Air-FX gooien zodat je een indruk hebt wat je der zoal mee kan doen ..

Groenten,
Com8

AirFX.gif

Ben nog even op zoek gegaan om wat info te zoeken over de airsynth ..

Dit heb ik nog gevonden ..

Als je al een kaoss pad hebt ben je beter af dan met een air-fx omdat het air-fx geen midi in en out heeft bijvoorbeeld ..
Denk trouwens dat een kaoss pad ook meer mogelijkheden bied dan een air-fx ..
Er zitten idd een paar sounds standaard in maar deze zijn niet echt om te zeggen van wow ..

Gebruik het air-fx meestal om het telefoon effect en de phaser ..

als het me nog lukt zal ik je dit weekend nog een voorbeeldje laten horen ..

Tot hoors ..
Com8

Bedankt, dit helpt me heel erg.
Je zegt dat de airfx geen midi in en out heeft, maar heeft de synth die wel dan?
En wat houdt dat precies in...dat betekent toch dat je met de Airsynth andere instrumenten kan aansturen? dat zou natuurlijk wel echt te gek zijn. Of bedoel je dat in vergelijking met de Kaoss Pad, dat de Kaoss Pad wel een midi in en out heeft, (dat heeft overigens alleen de Kaoss Pad 2, en ik heb de 1) Ik kijk uit naar je geluidsfragmenten!

Dacht dat ze alle 2 (kaoss pad) een midi in en out hadden ..
Goed om te weten want ben op zoek naar een kaoss pad2 i.p.v. men air-Fx ..

Ben is even op zoek gegaan naar de handleiding van de Airsynth misschien krijg je dan een beter inzicht wat de mogelijkheden zijn ..

zo, ik heb em doorgelezen, het is wel duidelijk denk ik...ik wil een airsynth.
Maarja misschien als ik de airfx hoor dat ik weer helemaal om ben :)

Back