Op deze manier begin ik de TR 909 te haten...

Origineel geplaatst door sander
uhh, ga je mond spoelen. Als er iets wel saai is, is dat het wel.

idd.. saai om naar te kijken, niet saai wat er werkelijk mee kan dacht ik zo..8o)

Gewoon ff doorzoeken, totdat je er eentje voor maximaal 800 euro vindt. Overigens heriner ik mij een periode in het gulden tijdperk, dat er 2500 gulden of meer voor gedokt werd, ergens in de jaren 90. Misschien heeft de verkoper er dat ooit voor betaald ofzo.

klopt ik verkocht in 1998 mijn 909 voor 3000 gulden.
maarja ik had er ook 2 voor zo'n prijs kan er wel 1 weg.

en te weten dat ik voor alle 2 de 909's toen 1200 gulden had belaalt:)

kep er 1150 voor betaald....en dat is ie gewoon waard....
( als je kijkt hoeveel produkties ik er al mee gedaan heb,heb ik 'm al vele tientallen malen terugverdiend...)

ik heb er laatst 1 op de kop getikt (via een forumlid :) ) voor €950, welke gemodificeerd is (decay van de kick gaat langer)... en ik ben er hardstikke tevreden over.. werkte voorheen met een jomox airbase, en ik moet zeggen dat de 909 de jomox er dus echt wel 10x uitblaast qua dikte }:| ... ik heb er in ieder geval zeker geen spijt van :L

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
dat de 909 de jomox er dus echt wel 10x uitblaast qua dikte
als dat het enige is waar het om gaat... ik snap werkelijk niet waarom mensen dat ding nog steeds als melkkoe gebruiken...

*MHHHWWEUEUEUE!! [cowbell], [cowbell]* ...is er een skeletvm in de zaal?

1500 euro is een goede prijs voor een TIPTOPsplinternieuwe909

ik snap de hele zeik ni errond.. zoiets is weggelegd voor pro studio's hé

mijn richtprijs voor een 909 = 909 euro
een 808 = 808 euro (allewel da die veel cooler is)

en sander groot gelijk :P

Origineel geplaatst door 6 trak
als dat het enige is waar het om gaat...
bij mij wel voornamelijk ja... het moet fatsoenlijk dik klinken.. de 909 pompt gewoon meer dan de jomox i.m.o., en tja laat mij dat nou net cooler vinden... ieder zn smaak he :) ;)

Origineel geplaatst door smackos
Een 909 sucks man :D

Voor 150 euro heb je een 707, dat is bijna hetzelfde zo niet beter!

707 is inderdaad relaxe bak. De bassdrum, claps en nog een paar geluiden zijn erg fijn.
Open hihat sucks, maar dat doet die van de 909 ook.

pfff beetje slap gelul is het wel hoor .. elite ?
man ga toch weg .. wie wil hier nou bij de elite horen ?

sorry hoor maar je mag fucking blij zijn als je 850 euro mag betalen !
hier ook gewoon 3000 guldens betaald .. en toen was geld nog meer waard dan nu ..

het verschil tussen een echte en een pc of een neppert is niet echt groot
een beetje producer kan met alleen een pc en goede geluidskaart heel ver komen
iig verder dan de meeste producers met een tr 909 die hem alleen voor de kick gebruiken
en waar het uiteindelijk resultaat in vergelijking met een sampletje een marginaal verschil is omdat ze alles platcompressen .. de debielen .. pffff

maar eh als ik terug ben van vakantie zalk een 2de hands 909 kopen en zet ik me huidige te koop
eens kijken of de handtekening van een zeer bekende house producer de kopers zo gek kan krijgen !

BEn benieuwd of ik meer dan die 3000 guldens er voor kunnen gaan vangen !

:duivels:

Origineel geplaatst door MadR

en waar het uiteindelijk resultaat in vergelijking met een sampletje een marginaal verschil is omdat ze alles platcompressen .. de debielen .. pffff

Precies!!

Wat maakt het nou helemaal uit of je een echte vintage synthesizer/drumcomputer/tafel/compressor/weetikveel gebruikt of de softwareimplementatie daarvan, als het eindresultaat toch zwaar gecompressed of (nog gruwelijker) als MP3 op de markt gegooid wordt?

Inwendig wel lachen, mensen die verschillen tussen een echt vintage apparaat en een plugin van een vintage apparaat gaan vergelijken aan de hand van op een website geposte MP3 bestanden :-)

Ja, ik zou ook wel een Prophet 5 willen hebben, maar ik heb niet zo veel geld over voor een machine die, als 'ie kapot gaat, niet meer te fixen is. En ja, ik ben blij met mijn MS20, en nee, ik hoef geen Legacy collectie. Knoppen zijn cool!

Maar om terug te komen op de 909... zo lang er genoeg mensen zijn die bereid zijn om veel geld neer te leggen voor een 909 blijft de prijs hoog. Maar ik ben er van overtuigd dat de massa het verschil niet hoort tussen pak 'm beet Rebirth en een 909. Dat staat los van de gevoelswaarde van de persoon die er mee werkt... ik kan me voorstellen dat het werken met een echte 909 veel inspirerender is.

Origineel geplaatst door demian
idd.. saai om naar te kijken, niet saai wat er werkelijk mee kan dacht ik zo..8o)

Voor de duidelijkhied I LOVE VINTAGE maar het gaat volgens mij veel meer wat je maakt ipv wat je ermee hebt, that's music. Ik weet dat dit hartstikke offtopic is dus nu weer on.

909 zijn duur en dat schijn je maar te pikken te hebben. Ik denk dan, zijn er geen leukere zaken voor die knaken van je te kopen.

Precies!!

Wat maakt het nou helemaal uit of je een echte vintage synthesizer/drumcomputer/tafel/compressor/weetikveel gebruikt of de softwareimplementatie daarvan, als het eindresultaat toch zwaar gecompressed of (nog gruwelijker) als MP3 op de markt gegooid wordt?

Wat een geouwehoer weer zeg.

Een belangrijkere factor is daadwerkelijk achter het apparaat zitten en spelen dat inspireert psychisch wel een hoop meer dan een computer VSTi hoor.

Back