Digitale drumstel Yamaha DTXpress III Special

Marrone

Stamgast
Mooie drumstel!!! Een vriend van mij heeft hem ook. Super ding je kan er werkelijk alles mee. Zit ook een sequencer op. Is voor mij vast te duur.:confused:

Origineel geplaatst door Sander02
Marrone, wat zou jij ervoor geven?

Of iemand anders... 1500 euro?

zwans je nu een pak?? daar heb je'm nieuw voor...

zelf heb ik roland v-drums;)

Ik heb de Clavia Ddrum set, en ik ben (op de TD20kv na, die redelijk in de buurt komt) nog geen betere E.drumset tegengekomen.:{

:)

Attachments

• drumz.jpg
    drumz.jpg
    124,2 KB · Bekeken: 100
Origineel geplaatst door Maks
zwans je nu een pak?? daar heb je'm nieuw voor...

zelf heb ik roland v-drums;)

hahaha :dubbel: een pak zwansen?? die kon ik nog niet.

Maargoed, hij is dus veel goedkoper dan ik dacht.

Wat zou jij ervoor geven dan? (en is het de moeite waard? clavia kan ik niet betalen btw)

antwaarps hé:)

kijk ook eens naar de roland td12. zelfde soundengine als td20. qua speelgevoel overtreft roland clavia wel. roland heeft op alle lekker dingetjes (de mesh heads, de VH-hihats, triggertechnieken....) patent. qua sound (editoptions) ed kan ik over clavia weinig zeggen... met hogere familieleden van roland kan je echt quasi elke sound nabouwen

Hij zal er wel ongeveer 1300 voor willen hebben denk ik. Mijn vriende twijfelde toen tussen Roland en Yamaha en na heel lang twijfelen en raadplegen is het toch de yamaha geworden. Bij de Roland schijnen de pads snel te verslijten en heeft lange na niet de functies die de yamaha heeft. Yamaha is leader op dit gebied vraag maar na.

yamaha een leider op digitaal drumgebied? yup, en mijn nonkel is een geit...
neen hoor... yamaha maakt perfecte spullen, maar roland is absoluut marktleider wat betreft digitale drums... don't teach me anything about digital drums, trust me;)
de technologiën van roland zijn voor de echte drummer veel interessanter... (positional sensing, mesh heads, cymbaaltechnologie, en ga zo maar door...)

en by the way... http://www.thomann.de/yamaha_dtxpress_s_prodinfo.html

He bedankt Maks! heel handig :D

Dan nog een vraagje, stel nu dat ik een van de drum-onderdelen door wil sturen naar een Midi kanaal/noot, kan dat dan? zit er midi out op dat ding?

yup kan perfect

zo gebruik ik bvb ableton live samen met m'n v-drums...

Onlangs heb ik zelf de Yamaha Dtxpress III special edition aangeschaft. Toegegeven: roland heerst, maar ik ben toch zeer onder de indruk van de akoestische klanken van de Yamaha. Enkel de crash-cymbalen klinken een beetje zwakjes. Iemand een goede tip voor een echt vette crash? Heb al wat gerommeld met delay en toonhoogte doch echt tevreden ben ik nog niet...

investeren in een td3 moduletje? een losse sampler? BFD naast je kit op je comp runnen?

Origineel geplaatst door bartor
Onlangs heb ik zelf de Yamaha Dtxpress III special edition aangeschaft. Toegegeven: roland heerst, maar ik ben toch zeer onder de indruk van de akoestische klanken van de Yamaha. Enkel de crash-cymbalen klinken een beetje zwakjes. Iemand een goede tip voor een echt vette crash? Heb al wat gerommeld met delay en toonhoogte doch echt tevreden ben ik nog niet...

Enige oplossing daarvoor is echte cymbals gebruiken.. Gesamplede cymbals klinken gewoon kut, hoe je het wendt of keert.. Althans, ik heb nog geen enkele v-drum gehoord die een realistisch klinkende cymbal kon voortbrengen! Ook de topkits van de topmerken niet..

@Ethereal Klopt helaas, het geluid van die dingen zuigt... Dan maar terugvallen op mijn goeie ouwe paiste 502 :)

niet akkoord.
ik vind de v-drum cymbal sounds meer dan aanvaardbaar... je moet ze natuurlijk wel goed weten te gebruiken... edge+bow+bell.... lekker samenvloeien...
speel maar iss op de ride van een td20k...;)

ik moet zeggen dat ik wel erg onder de indruk ben van de sounds van Drumkit From Hell, aangestuurd door een electronisch drumstel. Met deze software in de computer, maakt het soundwise niet meer zoveel uit of je nou een yamaha of roland hebt. (verder zijn de v-drums natuurlijk de absolute top!)

check de video's op:

http://www.toontrack.com/demos.shtml

Even voor de duidelijkheid: over de ride en hi-hat van de Yamaha ben ik bijzonder tevreden, ook de china en splash klinken zeer "echt", het is alleen de crash die mij wat parten speelt.
Voor de rest: two thumbs up!

Back