Theremin in Vara's Nova afgelopen avond/nacht

In Nova was een item over Brain Wilson van de Beach Boys en natuurlijk kwam onze eigen Fay Lovski in beeld om de Theremin te demonstreren, hetgeen ze met het Good Vibration loopje perfect deed.

Voor Fay helaas, maar er werd een ribbon-achtige theremin in de opname gebruikt en niet de originele antenne/ring combinatie. Ook gebruikte Alfred Hitchcock in Spellbound geen Theremin, maar een Trautonium, nog wel bespeeld door Oscar Sala himself.

Maar even zo goed toch wel erg leuk!

Wout

had het ook gezien , Wilson was laatst ook op live8 (Berlijn)
maar daar leek hij toch niet meer de noten te kunnen halen zoals vroeger...

btw . wie is fay lovski ?

Voor degenen die het niet gezien hebben:

NOVA TV

(ga boven in het scherm naar ZA -> Complete uitzending)

Wel geinig trouwens dat de Beach Boys het album 'Holland' opgenomen hebben in het ultieme gat 'Baambrugge'..... :dj:

Origineel geplaatst door borchen
Wel geinig trouwens dat de Beach Boys het album 'Holland' opgenomen hebben in het ultieme gat 'Baambrugge'..... :dj:

Heee...
De generatiekloof.
Ik kan me de verhuizing van de Beach Boys naar Nederland nog herinneren als de dag van gisteren. Trouwens, een groot deel van de opnamen gebeurde gewoon in de Wisseloord studio's. Die genoemde schuur zal wel een oefenplaats zijn geweest. Wisseloord was in die tijd één van de best ingerichte studio's in de wereld.

Wout

De generatiekloof.

die zal er ongetwijfeld zijn, alhoewel het album 'Holland' zo ongeveer rond mijn geboorte moet zijn opgenomen...ik kan het me dus niet voor de geest halen, want ik had toen andere priotiteiten; zoals bijv. het uitvogelen hoe ik uit die verdomde baarmoeder moest komen 8o)

de reden waarom ik een opmerking plaatste over 'Baambrugge' is omdat ik er vlak bij woon en het 'gat' dus vrij goed ken....

We kennen haar (althans ik dan) het beste natuurlijk van Christmas was a friend of mine. Erg mooi liedje. Heeft haar aardig op weg geholpen met haar carriere denk ik zo.

R

Heb gister ook de uitzending bekeken... De theremin heb ik veel over zitten uitzoeken een paar weken geleden, toevallig.

Jammer dat het vooral over die Beach Boy ging en weinig over Fay Lovsky :)

Jammer van die Beach Boy? Die gozer is fokking interessant.

Fay Lovski ik ook niet mis maar ik maar wat graag bij die gast in de studio gezeten hebben toen hij met die beach boy liedjes bezig was. Want wat die kerel gemaakt heeft is echt wel briljant.
En nu na 30 jaar ellende meegemaakt te hebben gewoon voor de lol het podium opgaan met het motto 'om de mensen te vermaken'.

Wout, ik weet zeker dat voor de muziek in Spellbound een theremin werd gebruikt. Het trautonium werd wel in een andere Hitchcock film gebruikt. Dat was in The Birds.

voor iedereen die hem heeft liggen:

zet Here today van Pet sounds eens op en ga naar 2:14....en geniet van de schitterende compositie...
De recente concerten van Brian Wilson zijn trouwens erg leuk. Voor iemand die zo lang in bed heeft gelegen, klinkt het prima :)

Re: Theremin in Vara's Nova afgelopen avond/nacht

Het Nova item staat nog steeds online. Wat een geniale man toch, die Brian Wilson :halleluja

Van origine is Good Vibrations gespeeld door een Ondes Martenot, een instrument dat qua klank erg lijkt op de Theremin.

Origineel geplaatst door Wout Blommers
In Nova was een item over Brain Wilson van de Beach Boys en natuurlijk kwam onze eigen Fay Lovski in beeld om de Theremin te demonstreren, hetgeen ze met het Good Vibration loopje perfect deed.

Voor Fay helaas, maar er werd een ribbon-achtige theremin in de opname gebruikt en niet de originele antenne/ring combinatie. Ook gebruikte Alfred Hitchcock in Spellbound geen Theremin, maar een Trautonium, nog wel bespeeld door Oscar Sala himself.

Maar even zo goed toch wel erg leuk!

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Okee, je schrijft eigenlijk Fay Lovsky... :)

Maar als je het echt niet weet, zie:
http://www.lovsky.com/index.html

Deze Amsterdamse violiste is één van de weinige op deze aardbodem die de Theremin goed kan bespelen.

Wout
Pamelia Kurstin

Pamelia was last in the UK with Sebastien Tellier supporting Air on their world tour but has also appeared and recorded with David Byrne, Bela Fleck, various members of Polar Bear. She is currently working on a solo cd for John Zorn's Tzadik label & also stole the show in the recent 'Moog' film. Bob Moog himself regarded her as the best theremin player he'd seen.
www.myspace.com/pameliakurstin

Back