domme vragen over jupiter6 en mpc

sjam

Ingeburgerd
hoi mensen

ben nu in frankrijk muziek aan het maken met mijn bandje.
We proberen een mooie midi setup in elkaar te knutselen, maar zowel de Jupiter6 als de MPC2000 (niet XL) reageren op elke midi note die ze binnen krijgen, waardoor het praktisch onmogelijk wordt om alles vanuit mijn laptopje aan te sturen.
Natuurlijk de handleidingen niet meegenomen. Kan iemand mij vertellen hoe je op deze apparaten het midi receive kanaal kan wijzigen? Of kan dat simpelweg niet op de Jupiter6?

in de nabije toekomst zal ik wel een andere midi interface of midi splitter kopen, maar voor nu zou ik zeer blij zijn met deze informatie. alvast bedankt,

sjam

Om de Jupiter 6 in OMNI OFF stand te zetten: opstarten/aanzetten met de tune button ingedrukt...

Heeft de mpc2000 misschien een midi filter optie? Zo kan je al het onnodige midi verkeer wegfilteren

Je kan ook altijd ff naar Akaipro.com gaan en de manual vd 2000 downloaden

Bonne chance! Et vive la France 8)

de 2000 heeft 2 midi outs 1 reserveren voor de jp6 kan ook,niet alle jp6,s kan je omni off zetten.

MPC gebruikers, help me out here!

MPC gebruikers, help me out here!

bedankt alvast!

ik ga het even proberen met die jupiter. Krijgt ie dan nog wel op 1 v/d 16 kanalen midi binnen?

over de mpc: Ik weet niet of er zo'n midi filter op zit, maar dat wil ik juist graag weten.
ik zit hier achter een idioot traag modempje, handleiding downloaden heb ik geprobeerd, maar zonder succes.

Dus ik ben afhankelijk van jullie mede forumleden!

Re: MPC gebruikers, help me out here!

Origineel geplaatst door sjam
bedankt alvast!

ik ga het even proberen met die jupiter. Krijgt ie dan nog wel op 1 v/d 16 kanalen midi binnen?

Ja, op kanaal 1... succes :okdan:

over de mpc: Ik weet niet of er zo'n midi filter op zit, maar dat wil ik juist graag weten.
ik zit hier achter een idioot traag modempje, handleiding downloaden heb ik geprobeerd, maar zonder succes.

Op een 2000XL zit een midi filter. Kans is groot dat de 2000 deze ook heeft. Ga in de main screen op het "MIDI" veld staan (bij opstarten staat daar normaal "DRUM1" maar dit kun je dus veranderen via het data wiel naar "MIDI). Druk nu op de 'open window' knop.

Maar ik denk niet dat je zo een oplossing zult hebben. Ga met de cursor op het veld rechts van het MIDI veld staan, druk daar op open window. Als hier "OMNI-A", "OMNI-B" of "OMNI-AB" staat dan wordt alles wat aan de input ontvangen wordt naar alle kanalen gedupliceerd (wat dus verkeerd is). Bij gebruik van de sequencer van de MPC moet normaal elke track als "AS TRACK" ingesteld worden.

Het is me niet meteen duidelijk of je de MPC als sequencer gebruik of enkel de interne sampler? Ik raad je aan de sequencer van de MPC te gebruiken, zeker als je interne samples wilt afspelen. De Jupiter kun je dan eventueel sequencen van je computer zo je wil (persoonlijk zou ik ook de MPC gebruiken).

Mijn idee is eigenlijk om ALLE apparaten aan te sturen vanuit mijn laptop met Ableton Live.
Het gaat hier dan ook om onze live set up.

dus effecten syncen (kaoss pad, Mfc) en samplers,synths en drumcomputers aansturen (Mpc, machinedrum, jupiter6, nordlead, alesis hr16) allemaal vanuit de laptop en mijn geluidskaart die maar 2 midi uit heeft. (alleen de machinedrum en de Mfc hebben midi through)

de Mpc gebruik ik dan dus alleen als sampler. Sequences komen allemaal uit live. (dan kan je natuurlijk wel nog af en toe een pad inrammen op de mpc)
Wat is het voordeel van de Mpc wel gebruiken als sequencer? Dat hebben we ook geprobeerd, maar zodra we hem willen syncen gaat ie dus ook notes ontvangen die niet voor hem bedoeld zijn.

alle ideeen/tips zeer welkom!

groet
sjam

de Mpc gebruik ik dan dus alleen als sampler. Sequences komen allemaal uit live. (dan kan je natuurlijk wel nog af en toe een pad inrammen op de mpc)
Wat is het voordeel van de Mpc wel gebruiken als sequencer? Dat hebben we ook geprobeerd, maar zodra we hem willen syncen gaat ie dus ook notes ontvangen die niet voor hem bedoeld zijn

Als je hem zo wilt gebruiken dan moet je je receive channel aanpassen. Bij opstarten staat dit receive channel op "ALL". Dit verander je door in het "MIDI" veld op de open window knop te drukken. Bovenaan zie je nu staan: "Receive ch:ALL". Hier kies je dus een kanaal naar keuze.

Verder kun je je afvragen wat het nu is om de MPC zo te gebruiken. Waarom steek je die samples niet in je computer? Doe dat gewoon met Live en laat de MPC thuis.

Ikzelf zou het weer anders doen; alle sequences door de MPC laten spelen (ook drums van z'n eigen sampler) en Live de audio tracks voor zich laten nemen. Maar ja da's ik he :z

Wat het voordeel is om de MPC als sequencer te gebruiken, moet je zelf achter komen. Als je liever met Ableton sequenced, moet je dat vooral doen. Ik persoonlijk hou liever van een hardware sequencer (vooral een MPC dan). Maar zoals gezegd, da's ik :z

Back